Tove Ellen Forthun

Autorisasjon (1994)

Krambua Legesenter Telefonnummer55 33 68 8055 33 68 ...
Krambualegesenter Fjøsangerveien 215 5073 Bergen
Tove Ellen Forthun er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tove Ellen Forthun

Jeg anbefaler Forthun på det sterkeste

Jeg anbefaler Forthun på det sterkeste som fastlege!
Hun tar seg alltid god tid og tar de spørsmålene jeg har alvorlig.

Utålmodig og nedlatende

Jeg har bare truffet henne en gang, da jeg trengte en akuttime pga. UVI for ca 15 år siden og min fastlege ikke var på kontoret. Hun var stresset og utålmodig, og da jeg nevnte at jeg hadde hatt et ubeskyttet samleie uken før, svarte hun skarpt slik at jeg krympet meg i stolen. Jeg ser noen andre har nevnt noe tilsvarende. Dette var en periode jeg var ung student, sårbar og slet med angst/depresjonsproblematikk, så det var veldig vondt å bli møtt på den måten.

Misfornøyd

Har vært her et par ganger de siste årene og har aldri følt at jeg har fått hjelpen jeg trengte, eller følt meg ivaretatt.
Den ene gangen fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg og jeg ble henvist til legevakten.
En annen gang var det eneste jeg fikk ut av konsultasjonen en regning ,og et møte med den fine nye pengemaskinen i resepsjonen
Jeg unngår å gå til fastlegen min, og vil heller sitte timesvis i kø på legevakten fordi der får jeg faktisk hjelp.
Sliter med å forstå poenget med en fastlege som ikke har noen praktisk funksjon.

Husker ikke hvordan hun ser ut

Jeg har hatt Tove Ellen som fastlege en god stund, men har så vidt jeg kan huske bare snakket med henne en gang. De andre gangene jeg har vært til lege har jeg bare fått beskjed om at hun ikke var på jobb den dagen og fått time hos en annen lege. Den ene gangen jeg var hos henne skulle jeg ha en HPV-sprøyte. Da ble jeg spurt om hvor mange jeg hadde ligget med. Og fikk et oi og himling ed øynene tilbake når jeg svarte. Ikke særlig hyggelig. Ellers har det vært så og si umulig å få time når jeg har trengt det. (Dette er nok ikke Tove sin feil, men heller legesenterets).
I dag trengte jeg er sykemelding da jeg ikke kunne møte på eksamen pga sykdom, men fikk da beskjed om at de ikke hadde ledig time før om 3 uker og at jeg heller måtte dra til legevakten. Legevakten kunne så fortelle meg at min fastlege er pliktig til å ta meg i mot på dagen for legeerklæring eller sykemelding. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg og jeg bytter derfor nå legesenter.
Jeg har hatt Anja S. Fosse som "vikar-lege" noen av gangene jeg har vært på Krambua og vil si meg veldig fornøyd med henne! Hadde hun hatt plass hadde jeg helt klart byttet til henne.

Verdens beste fastlege

Har dessverre blitt stamgjest hos Tove og hun er en sterk støttespiller. Hun har alltid tatt meg på alvor, skrevet gode rekvisisjoner og gir alltid gode råd. Vet hun ikke, så henviserhun til spesialister som kan hjelpe! Hun tar seg god tid og jeg føler meg trygg hos henne. Eneste negative med å ha henne som fastlege er at tilgjengeligheten er skikkelig dårlig på dette legesenteret. Å ringe er en tålmodighetsprøve og det er frustrerende!