Toril Teoline Gjedrem

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 62 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2008)

Ledige plasser

0 av 1800
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

75 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Toril Teoline Gjedrem er en av 253 fastleger i Bergen

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(51)
51 vurderinger
Tilgjengelighet
(44)
44 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(43)
43 vurderinger
Service
(40)
40 vurderinger

Siste vurderinger av Toril Teoline Gjedrem

Lite engasjert, omsorgsfull og ellers stressende stemning.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt Torill som fastlege omtrent hele min tid i Bergen på 6 år. Har hatt en ganske omfattende tidligere sykdomshistorie som til tider har preget en god del av min hverdag også i Bergen. Men flere av mine timer hos Torill har likevel vært uavhengig av det som har skjedd meg tidligere.

Først og fremst kommer man ALLTID minst 20-30 min for sent inn. Til og med en gang jeg kom til hastetime, snakket med henne før jeg skulle dit så det var vi som ble enige om at jeg skulle komme så raskt som mulig. Når man så først kommer inn på kontoret er det knapt som hun hilser, men heller snur seg mot pcen og leser der, samtidig som hun snakker til deg med ansiktet vendt mot den. At hun skal bruke god tid på deg kan du bare glemme, det første hun ofte sier er at i dag må vi være raske for jeg har så dårlig tid. Vel, kanskje hun skulle skaffe seg litt mindre pasienter eller ikke booke så mange timer på en dag. Så derfor blir hele timen svært stressende da hun også kan komme til å skulle minne på at vi har dårlig tid, så som oftest blir du omtrent dyttet ut døra før knapt 10 min har gått. Å bestille time er svært vanskelig, spesielt på grunn av ventetiden. Venterommet er dessuten tragisk, trangt, dårlig sitteplasser og man føler man sitter oppå de andre pasientene.

Det eneste positive jeg har å si er at kontorpersonalet alltid har vært svært behjelpelige og hyggelige, når man først får tak i dem ettersom det er lang ventetid på telefon. Men de er hyggelige når jeg de fleste gangene har måttet prøve å spørre om hvor lang ventetiden kan komme til å være.

Etter å ha flyttet fra Bergen har jeg nå heldigvis fått en tålmodig og fokusert fastlege. Og selvom han kan være forsinket, vet vi alle at dette er fordi han gir tid og god behandling til de aller fleste av sine pasienter. Og sålenge han også gir av sin tid til oss alle er det mer tålbart å måtte vente 10-15 min før man kommer inn. Og bare så det er sagt, ved å bruke ordet alle, mener jeg ikke at alle nødvendigvis føler det slik, men i hvertfall de aller fleste.

helt OK

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Toril Gjedrem er en helt OK fastlege. Jeg opplever å få time raskt dersom det haster. Hun konfererer gjerne med spesialister dersom hun er usikker.

Da min datter på 1 år skulle undersøkes, opplevde vi at Gjedrem ikke var spesielt god med barn noe som førte til at hun ikke fikk undersøkt henne skikkelig og dermed måtte henvise oss til barneklinikken for nærmere sjekk.

En formidabel lege!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt mange leger, men aldri en som har tatt seg så mye tid til å høre på deg. Hun er grundig, men av alt liker jeg at hun lytter og er til stede. Æ være deg for det!

Tilgjengelig og grundig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Litt lang ventetid på legekontoret, men hun er alltid tilgjengelig ved akutte behov. Hyn lytter alltid og gjør grundige undersøkelser.

Anbefales overhodet ikke

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg vet at Toril prøver å være en god lege, men det er dessverre ikke slik jeg oppfatter henne. Som de fleste andre leger prøver hun å overholde tiden men er likevel alltid forsen. Å lytte er langt i fra hennes beste egenskap, da Toril er mer opptatt av å belyse sin egen side av saken. Hun viser svært lite forståelse, empati og medfølelse. Toril smiler sjeldent og fremstår som tafatt, skeptisk og mistroende. INGEN må føle seg påtvunget til å ha en lege som ikke forstår ens situasjon.
Legesekretærene er derimot alltid blide og imøtekommende :) Telefontiden er kun 09-11 mandag-fredag, utenom det må man bruke en SMS-tjeneste som ikke er døgnåpen.

Vis flere...