Kjell Jarl Hjelle

Senterlegene

1985

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Senterlegene
Åsane Senter 42 5116 Ulset
Tlf: 55 39 70 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kjell Jarl Hjelle er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kjell Jarl Hjelle

Hyggelig og dyktig lege

Legen er svært hyggelig. Spør alltid hvordan det går, og hva nytt som har skjedd i livet. I tillegg er han faglig dyktig. Jeg har fått en god behandling for de problemene jeg har kommet med. Både råd og medikamenter har hjulpet godt.

Er også tilgjengelig på epost og svarer stort sett på det jeg da lurer på.

Sekretæren har jeg også et godt inntrykk av. Hyggelig og imøtekommende.

Svært vanskelig å få kontakt med

Svært vanskelig å få tak i lege / sekretær. Har også ved to anledninger måttet vente flere dager før jeg blir tildelt time som er bestilt via nett.
Har nå ventet 8 dager uten å få tildelt time, når jeg forsøker å ringe er det ingen som svarer telefonen. Dette er ikke godt nok.
Lege er forsåvidt ok når en først får time tildelt. Sekretær er veldig hyggelig, men dette hjelper lite når de ikke er tilgjengelig.

Dyktig, men som å snakke til en vegg

Sekretæren er imøtekommende, ofte tilgjengelig og jeg får time samme dag.
Ventetiden er bra og legen er dyktig, men virker som han er lei jobben sin.
Hver time blir jeg bare møtt med et surt ''hei''
Han glor inni skjermen mens du snakker om ka du trenger hjelp til, og han svarer sjeldent, han sier ''det må du vite'' og jeg må alltid komme med forslag om ka som må gjøres.

Fantastisk forståelsesfull person , veldig enkel å prate med.Føler han forstår min sitvasjon veldig godt.

Veldig hyggelig kontordame , flink til å informere legen dersom det er ønskelig. dersom det er ytterst behov for å snx med legen på dagen , lar dette seg som oftes gjøres. Veldig flink med å sende ut resepter som blir bestilt samme dag .Tar ting alvorlig når det er behov for det . Lett å få kontakt med legekontoret . Til tider er kontoret stengt tidlige enn den anngitte tiden , men har da fått hjelp med resept fra annen lege på samme sted Jeg har full tilitt til både lege og sekretæren hans

Har jevlig kontakt med kontoret .

Grei lege, uhøflig assistent

Legen er grei og virker faglig oppdatert. Tar seg tid til å høre på deg. svarer på spørsmål jeg måtte ha.

Assistenten derimot kan være ganske uhøflig og avbrytende- kommer med små kritiserende kommentarer. På telefonen må jeg overbevise henne at mine barn eller jeg selv er syke nok til å få tildelt time.

Grei lege, dårlig kontor

Han er en grei lege, tar seg tid til å høre på dine problemer.

Har ingen problemer med legen, men det er ofte vanskelig å komme i kontakt med legen, da sekretæren fraråder deg til å i det hele tatt komme til en time.

Sekretæren spiller gjerne lege over telefonen og får deg til å føle at du ikke er velkommen. Gruer meg til å ringe til legekontoret de gangene jeg trenger han og har behov for å bli møtt med respekt.

Det har gått så langt at jeg nå tenker på å bytte lege.

Passiv og tar meg ikke på alvor

Jeg er ikke fornøyd med den behandlingen jeg har fått. Har gått inn med et problem, og ble spurt om hva jeg trodde det kunne være. Og da det ikke var det jeg trodde, ble det ikke utredet noe nærmere selv om jeg uttrykte bekymring over å ikke vite hva det var. Synes ikke det virker medisinsk forsvarlig at det skal være opp til pasienten å komme med forslag. Ellers sitter jeg med et inntrykk av at han tror jeg har en hensikt om sykemelding etc, og at de er grunnen til at jeg kontakter lege. For øvrig er han alltid hyggelig, men for meg er det viktigere at en lege er grundig.

Dårlig lege.

Jeg er svært misfornøyd med helhetsinntrykket.Jeg får lite hjelp med mine problemer og lang ventetid for å få eksperthjelp for å finne ut løsninger til hjelp for store smerter.Det eneste positive er at det går greit å komme gjennom til sekretæren.

Dyktig lege som også er lett tilgjengelig

Lett å få time og veldig god kommunikasjon. Får svar på prøver meget raskt. Gjerne via epost. Ingen tidspress på timene heller. Har bare positivt å si. Kunnskapsrik.

En god lege.

Dette er den beste legen jeg har hatt, han gir seg tid og lytter. Der er liten ventetid og ringer man kontorsøster, er det lett å komme i kontakt.
Jeg har 100 % tillit til denne legen, kan anbefales.

Jeg føler meg ivaretatt...

Jeg opplever at jeg blir godt ivaretatt hos denne legen.
Han har et behagelig vesen, og er profesjonell til fingerspissene.
Jeg har hatt dialog med ham på e-post, og han svarer samme dag.
Tidligere var det vanskelig å komme igjennom på telefon, og det kunne gå veldig lang tid før man fikk time hos legen.
Nå kommer man til samme dag eller neste dag, dersom det haster. Jeg er kjempefornøyd.

Helsesekretæren er kjempedyktig og tålmodig, også hun er profesjonell.
Jeg anbefaler begge på det varmeste!

Good doctor bad practice.

The doctor is good himself. He listens, he helps, seems to know his stuff.
AND he speaks English very well.

BUT he (and "Doctus" ,the practice where he is working) has way to many patients.

So when ever I call for an appointment, I almost every time get a reply that they have no spot free on the schedule. So I ended up going to the legevakt and sit there for 4 hours waiting on average.

I find it ridiculous that I can not be helped the same day or the next. But then again. It is not really the doctor's fault, it is the system.
Too many patients and too much paper work. 5 minutes examining, 2 minutes writing prescription, and 15 minutes filling up all the things on the computer.

Sorry but I am used to Dutch system where each patients is planned 10 minute with the doctor unless indicated longer needed. Open from 7:30AM, call before 8AM, be helped before 11AM. (Doctors home visiting hours after that.) Quick and easy.

Skuffende

Synes desverre ikke at han er noe flink/kjekk å gå til. Jeg blir sittende å snakke, mens han bare ser på meg..

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg er svært fornøyd med denne legen. Han er faglig dyktig og er aktivt lyttende
til pasienten. Han gir meget gode råd og er en lege jeg har full tillit til.

Denne legen fungerer kjempebra for meg

Jeg blir erklært frisk så lenge det motsatte ikke er bevist, Det vil si når jeg tar opp mine problemer som jeg lurer på om det må undersøkes eller behandles, så får jeg enten beskjed om at det vil ordne seg selv, eller han henviser til spesialist når vi blir enige om det, eller han behandler selv, og da har det fungert svært bra. Spesielt vil jeg nevne sårbehandling og sying.
Han har også en super kontordame som gjør telefonkontakten optimal og prøvetaking fungsonell.
Han holder også rede på prøver og historikk slik at jeg kan få tilsent resultat av prøvene på E-mail

Passiv lege

Beklageligvis opplever jeg denne legen som en jeg selv må komme forslag til, om det er prøver, behandling, diagnoser etc. Greit for pasienter som søker informasjon på nett eller blant bekjente for så å be legen vurdere forslagene en kommer med.