Aud Marie Hoel

Autorisasjon (2002)

Aud Marie Hoel er en av 254 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Aud Marie Hoel

Usikker i faget, selvsikker ved betaling.

Hoel er nok et samtaleemne i lunsjen for mange åsabuinger.
Flere ganger har hun lest sin konklusjon rett fra boken, der jeg svarer at det vet jeg ut i fra et kjapt søk på nett før legebesøket. At hun ikke kan hjelpe mer med saken er greit, men at hun tar en pris som er over snittet for å fortelle deg at hun ikke kan hjelpe deg er for dumt.
Kombinerer ofte å lese fra boken med å se på klokken, føler at du har sneket deg inn mens den egentlige pasienten kommer inn hvert øyeblikk. Dermed lytter hun fint lite og henviser utålmodig til boken atter en gang.

Tok legeattest for en risikosport der. Her var hun usikker på hva hun skulle gjøre. Fikk bekreftet fra andre utøvere at min attest var fullstendig feil utført. Vanlig pris på en slik attest var 500kr. Hoel som vanlig prøvde seg på 900kr.
Eneste positive med Hoel er resepsjonisten hennes, hun er i godt humør og utadvent. Er ikke apparatet rundt Hoel det er noe å si på, det er hennes holdning og service.

Har nå blitt kvitt plager med dårlig humør etter å ha byttet lege :)

Styr unna!

I begynnelsen var Aud Marie en svært hyggelig og grei lege som kom med komplementer og viste interesse for deg som pasient. Men når det kom til å stille diagnose virket hun usikker og måtte ofte lese seg fram til helt ordinære diagnoser.
Dette har flere reagert på.

Grunnen til at jeg sier styr unna er at jeg opplevde en episode med henne som det tok lang tid å komme over. Som ung og usikker mannet jeg meg opp for å ta opp et ømt problem. Jeg hadde hatt mange runder med meg selv før jeg tok steget. Jeg ble møtt av en lite faglig profesjonell lege som hadde sterke holdninger. "Du er så dom, du er så dom" var noen av svarene jeg fikk. Dette knuste selvtilliten min helt. Jeg forlot kontoret med gråten i halsen. Hun knuste min selvtillit og mot til å snakke med autoritær.

Alle har sine meninger og erfaringer og for mange er hun nok en god lege, men er du ung og usikker så styr unna.

Ikke fornøyd med denne legen i det hele tatt

Jeg føler meg ikke velkommen der. Fikk ingen hjelp fra denne legen. Aldri har tid. Hun hører ikke på deg i det hele. Ikke interessert i å vite hva som er galt med deg. Anbefaler ikke denne legen i det hele tatt.

Tar deg på alvor

Er egentlig storsett fornøyd. Skulle noen ganger ønske at hun spurte litt mer. Men skjønner i en travel hverdag at en må få ting gjort. Men hun stusser aldri på å henvise deg videre om en er bekymret. Kommer alltid raskt til og får fort svar på tlf, noe som er veldig imponerende med tanke på en sækreter. Sækreteren alltid hjelpsom og hyggelig:) Når jeg hører om andre som har visse erfaringer med andre leger så må eg alt i alt si meg ganske så fornøyd:)

den beste legen jeg har hatt

super lege.. alltid tilgjengelig og veldig omgjengelig. får den hjelpen man trenger.