Thor Odland

Tlf: 66 78 66 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Thor Odland er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Thor Odland

Lei av jobben

Var fornøyd med Odland for en tid tilbake, men etter hvert ble det mer og mer tydelig at han var lei av jobben. Sluttet å undersøke, prøvde ikke å finne løsninger. Trenger nok permisjon.

Lite hyggelig og virker lei

Lite hyggelig lege som virker som han bare vil få deg ut døren så raskt som mulig. Virker arrogant og lei av pasienter. Usympatisk og jeg skal skifte fastlege så raskt det går an. Lite tilfreds....

Dyktig lege

Har hatt Odland som fastlege siden starten av fastlegeordningen og er meget godt fornøyd. Vi har en god dialog, han virker erfaren og dyktig, og han henviser videre til spesialist når det er behov for det. Som for de fleste leger må man forvente litt forsinkelser.

Super fornøyd

Er det en lege jeg føler meg ivaretatt av, så er det Odland. Utrolig synd at jeg må bytte på grunn av at jeg har flyttet.

Vil tilbke til han

super lege

En lege som er flink til å forklare, tar seg god tid, og har mye kunnskap. :)

Denne legen burde kanskje ha valgt annet yrke

Har hatt Odland en stund som fastlege. Har fra første konsultasjon ønsket meg en annen fastlege. Var så heldig som å finne en ny dyktig fastlege i Sandvika; selv om det blir lenger å reise så det det helt greit. Har fra første stund opplevd Odland som arrogant, nærmest uhøflig/ uvennlig, grinete, lite engasjert i patienten m.m.. Jeg er lykkelig over endelig å ha fått en annen fastlege.

Topp lege

Meget flink og nøye. Er godt oppdatert på faglig stoff. Hører etter og tar alle symptomer med i betraktningen av pasienten. Lett å få time hos. Bruker diagnostikk og hjelpemidler godt. Snakker i forståelige vendinger om problemet.

Mye medisin

Jeg har et godt totalinntrykk av ham, men jeg har likevel to innvendinger:

1) Han burde brukt mer tid på meg når vi møtes. Jeg er ingen hyppig kunde.

2) Han er veldig glad i tabletter. Jeg synes pillepushingen går over stokk og stein i den forstand at det virker som letteste vei ut for ham. "Jasså, du er dårlig? Her har du en tablett" - istedenfor at han gravere litt dypere i materien og finner ut av årsak.

25 år tar inte fel

Har hatt Thor Odland som min lege i snart 25 år. At han ikke klarer og holde timeplan ser jeg ikke som noe stort problem når jeg alltid føler meg ivaretatt.
Har hatt ulike plager og blitt riktig behandlet eller blitt sendt videre til riktige plasser for videre utredning. Kjenner rett og slett ikke igjen Dr. Odland i noen av beskrivelsene fra tidligere innlegg og tror nok flere kanskje borde se hvordan de møter andre mennesker og kanskje finne ut at som man møter andre blir man møtt av andre?

Denne legen kan jeg ikke anbefale

Etter å ha flyttet tilbake til Asker fra en annen by på Østlandet, hvor jeg hadde en alle tiders fastlege, kom jeg til Asker og plukket ut denne legen fra "tilgjengelige leger" uten nærmere kjennskap til legen eller legesenteret forøvrig.
Ble veldig skuffet etter første konsultasjon, da jeg opplevde legen som arrogant, kort - nærmest uhøflig. Var på èn konsultasjon til, - som forsåvidt var grei - bortsett fra at jeg fikk inntrykk av at legen virket lei og "grinete".
Bestemte meg allerede etter første konsultasjon om å finne annen lege, og heldigvis ble det ledig kapasitet hos min tidligere lege, på et annet legesenter i Asker.
Ventet ganske lenge ved første konsultasjon, men kom inn til bortimot normal tid på andre. Har opplevd forværelset/kontorpersonalet som veldig hyggelgie!

Helt ok

Legen er helt ok, men legesekretærene og resepsjonistene er en ren katastrofe. Uhøflige, ikke sjelden direkte aggressive og lite hjelpsomme annet enn når kredittkortet skal trekkes etter besøket. Ser du for deg å bytte lege, styr unna dette senteret og finn istedet et legesenter som tar seg tid, opptrer med normal høflighet og bryr seg om pasientene sine. Vurderer du dette senteret bør du ha god tid (du kan bli sittende i timer på venteværelset), og ha null forventninger om at personalet skal opptre med alminnelig dannelse (her tror de fortsatt at de kan behandle sine kunder som luft). Det er fristende å be dem gå rett over gulvet og erfare kontrasten til et tannlegesenter i samme del av bygget hvor de setter pasienten i fokus og opptrer profesjonelt og hyggelig.

Beste lege jeg har hatt

Alltid tid og er svært reflektert over tilstanden. det er ikke bare å stappe i seg medisiner. vi må finne årsaken

Hadde det bare vært mulig å få time

Hyggelig lege, men som flere sier er det alltid store forsinkelser når man endelig har klart å fått en time.

Hva er poenget med timebestillingen?

Alltid etter skjema, tror jeg utelukkende kan si at jeg alltid må vente på venteværelse i snitt 30 min. Dette er lite tilfredsstillende, legger alltid på 40min ekstra på parkeringen hvis jeg skal til Odland. Han virker faglig sterk men ikke spesielt dyktig når det kommer til kommunikasjon.

super

Flink oppdatert empatisk og effektiv men har alltid tid til å lytte

Overflatisk og lite hyggelig

Alltid forsinket.Grei nok med fysiske plager.Det psykiske derimot,viser svært liten forståelse.Byttet lege pga dette.

Den verste fastlegen som jeg har brukt.

Lege og sykepleier manglet totalt respekt for min tid, og jeg følte meg diskriminert. Begge ga blaffen i timeavtalen min, og de lot meg vente i flere timer.
Det virket som om både legen og sykepleieren likte å diskriminere meg ved å la andre pasienter komme foran meg i køen.
Sykpleieren hadde store problemer med å ta blodprøve av meg.
Legen utførte grundige medisinske undersøkelser, men han ga ingen tilbakemeldinger til meg om resultatene.

Dårlig oppfølging

Han er er sjelden punktlig, selv ikke første time på dagen, ei heller godt forberedt og ganske overfladisk. Kan ikke anbefales!

Fastlege for de tålmodige og de med nok tid!

Hyggelig nok, ingen forutsetning til å men noe om hans faglighet. Stort minus: overholder aldri timeavtalen. Blir sittende og vente 45 min til 1 time uten å få beklagelse. Vurderer nå å skifte fastlege pga. Dette.