Kåre Jørgensen

Olsvik Legesenter

2007

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Olsvik Legesenter
Olsvik Legesenter AS Olsvikåsen 4 5183 Olsvik
Tlf: 55 51 33 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kåre Jørgensen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kåre Jørgensen

Bra lege

Dette er den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Han er genuint intressert i å hjelpe, og vil heller fikse problemene/sykdommene i stedet for å sykemelde. Jeg føler meg veldig trygg på denne legen. Min datter og har han som fastlege, og han er veldig flink med å snakke med og forklare for barn hva han skal gjøre. Denne legen er erfaren og meget dyktig.

Dårlig lege

Skal aldri tilbake til denne legen! Slet med nakke og skuldre grunnet slitasje i yrket, og var langtidssykemeldt. Han anbefalte meg å si opp jobben, for han så at jeg aldri kom tilbake i dette yrket. Dum som jeg var hørte jeg på han. Når saken min kom så langt at vi skulle søke aap for videre utredning og omskolering (etter anbefaling fra overlege hos nakke og ryggpoliklinikken hos Haukeland) fikk jeg beskjed om å "ta meg en jobb i kassen på Kiwi, for nå var det ikke mer han kunne gjøre for meg".
Han feiger ut når man trenger han som mest!
Skiftet lege og legekontor, og er i dag omskolert.

Helt super

Har hatt ham som lege i mange år og er kjempefornøyd. Han er også utrolig flink med barn.
Liker også sekretærene, de er vennlige og hjelpsom.

virker hyggelig. men virker som han ikke han faget sitt så godt

grei lege vis man ikke har komplisert sykdomsbilde. Virket hyggelig i begynnelsen. men veldig dårlig på å sette diagnoser eller finne ut av ting. den medisinske delen av vurderingene er for svak og blir lett iritert og går i forsvar når man kritiserer arbeidet. han liker lite at man undersøker ting på nett selv. jeg er langtids syk.når nav ikke var fornøyd med erklæringene han sendte inn. då bare ba han meg finne en annen lege. jeg byttet fra denne lege nå. og då er det endelig blitt fart på utredninger.

Denne legen bytter jeg aldri ut!

Interessert og dyktig lege som alltid er godt forberedt.
Tar tak i problemene og får gjort noe med dem. God kompetanse og flink til å konferere med spesialister ved tvil. Kan absolutt anbefales!

Verst legen jeg har hatt

Gir resepter for ting som kanskje vil komme og snakker til pc og ikke til pasienten. Arrogant synes jeg

Lege med manglende kunnskaper

Jørgensen er i utgangspunktet hyggelig og imøtekommende, men kunnskapsløs på områder der andre fastleger har fulgt godt opp. Jeg har sykdom som krever jevnlig oppfølgning. Vil presisere at det er snakk om behov for grunnleggende kunnskaper som enhver fastlege bør ha. Jørgensen har åpent innrømmet at han ikke har peiling på hvilke blodprøver som trengs. Jeg har også opplevd ham som irritert og sur, han ønsker ikke å høre etter dersom han har oppfattet noe feil. Han har også uttalt arrogant at det finnes diagnoser han og andre fastleger ikke kan noe om, fordi dette er en oppgave for spesialisthelsetjenesten. i tillegg har han satt spørsmålstegn ved diagnose og behandling barnet mitt fikk hos en av de andre fastlegene på kontoret. Han oppleves som arrogant og kunnskapsløs.

Utrolig fornøyd

Har hatt Jørgensen som fastlege i mange år. Selv om jeg har flyttet fra olsvikområdet har jeg beholdt Jørgensen! Han lytter, tar affære og hjelper! En skikkelig bra lege som er flink til å se hele menneske.

Tar ikke pasienten på alvår

Jeg er ikke en person som ofte går til legen, jeg har slitt litt med senebetennelse i armene pga yrke.
Når jeg skal få dette undersøkt tar han knapt på armene for å se om det er senebetennelse, han ser ikke etter andre forklaringer og skriver ut medisin.

Dette er ikke det verste, i et halvt år har jeg gått å kremtet og hatt vondt i halsen.
Min samboer jaget meg tilslutt til legen, hvor jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor, han undersøkte ikke, men gav meg en astma medisin, som dog ikke virker.

Min samboer har samme fastlege, hun fikk beskjed om at hun kunne jo bare søke på internnett, dette gjaldt noe så vanlig som svangerskaps kvalme.

Det er ikke lenge før, men vi er totalt ca 6 stykker som har denne legen i familen vår, og alle velger å gå på volvat, eller ser seg rundt etter en ny lege.

Han er sympatisk å ydmyk som person, men les litt mellom linjene, han kan desverre IKKE yrket sitt. Skulle det være noe alvorlig en dag, tør jeg ikke ta sjansen på å ha Jørgensen som lege. Han tar ikke symptomer og personen på alvor.

Forståelsesfull

Kåre lytter til det jeg sier. Har alltid fulgt godt opp og tar seg god tid til å forklare og berolige. Dyktig og behagelig.

Grundig og behagelig lege

Var på legevakten i Loddefjord med sykt barn i går og ble møtt av en lege med godt humør som tok seg god tid til en meget grundig undersøkelse og gjorde sitt ytterste for at barnet mitt skulle føle seg trygt. Han forklarte hva han gjorde underveis, som jeg synes var både nyttig og positivt. Jeg følte at han lyttet og var observant før han stilte diagnosen. En av mange flinke leger jeg har møtt på denne legevakten og et svært positivt førsteinntrykk av denne legen!

En flott lege :-)

Var på legevakten på Vestkanten med min datter hos denne legen, hadde aldri vært hos han før. Han var kjempebra! Lenge siden vi har møtt en så bra lege. Han lyttet og tok seg god tid . Håper å få han som fastlege. Anbefales :-)

En dyktig lege :)

En flott lege :) Har aldri vært hos han før, men var på legevakten med min mor som har vært dårlig over lengre tid. Han ivaretok henne på en empatisk og god måte, noe som er en skjelden vare i dag. Tok seg tid, og fikk henne til å føle seg trygg :) Fikk gitt henne den medisinen som hjalp henne inntil videre :) Fikk en følelse av å bli tatt på alvor og en lege som lytter :) En lege som virkelig passer for jobben sin :)

Fin lege

Liker denne legen fordi han er litt ydmyk og ikke tvinger på legemidler. Skulle ønske han var litt mer åpen for å utvide horisonten sin og ta til seg ny forskning og metoder. Han tar seg tid og er empatisk.

Min fantastiske fastlege

Jørgensen er ein fantastisk lege! Han ser meg, høyrer på meg og er genuint interessert i å hjelpe meg. Eg har vore hos han både med utbrenthet, muskelskader og graviditeter - og han har alltid gitt meg gode ord og råd! Eit fantastisk menneske og ein lege eg setter all min lit til!

medmenneskelig og dyktig

Jørgensen er en fantastisk lege. Han tar pasienter på alvor, tar seg god tid og følger opp en problemstilling over tid.. Jeg, min mann og våre barn har alle Jørgensen som fastlege, og vi er strålende fornøyd. En trygg og varm person som kan snakke med - og berolige både barn og voksne.
Noen ganger litt forsinkelser, men når man vet at dette er fordi han tar seg god tid til pasientene sine, og ikke sender noen ut før ting er avklart, gjør ikke dette noe.

Elendig og arogant lege

Denne legen er mer opptatt av å lese tekstmeldinger på telefonen sin enn av pasienten.

En ansvarlig og dyktig lege.

Nøyaktig og vennlig. Dyktig medisiner som følger sine pasienter godt opp.

Beste legen jeg har vært hos

Fantastisk! Lurer av og til på om han kan se inn i sjelen min og se hvordan jeg har det. Tar seg ekstremt god tid til pasientene, samtidig som at han aldri er forsinket.

Kjempe bra lege!

Dette er den beste legen jeg har møtt. Jeg har bare vært hos ham én gang, men det gav mersmak. Han skjøv tastaturet unna og aktivt lyttet til meg. Var genuint interessert i meg og min situasjon. Kom veldig godt frem at han var der for å gjøre alt han kunne for å hjelpe akkurat meg!

Jeg kom inn for å forhøre meg angående å fjerne mandlene. Flere andre leger hadde sett på disse tidligere, men syntes ikke at det var grunn nok. Jørgensen så på dem og anbefalte meg videre til en spesialist med en gang. 2 uker etterpå bekreftet Ø-N-H legen at disse var overmodne for å fjernes. Kort tid etter dette igjen fikk jeg de fjernet. Alt takket være en god fast lege. Anbefales!