Ingeborg Maria Kallay

Tlf: 55 34 96 96 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingeborg Maria Kallay er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingeborg Maria Kallay

Dyktig lege

Jeg har hatt Kallay som lege i flere år. Jeg opplever henne som nøyaktig og konsis, og lite snikksnakk. Hun kan virke kort i svarene men om du virkelig trenger en prat er hun full av empati og gode råd. God humor er det også rom for på hennes kontor.

Hun er en dyktig lege som kjenner meg igjen og følger meg opp som pasient på en god måte. Hun er ikke redd for å søke og grave for å finne informasjon og hun sender straks videre til spesialist om det er behov for det. Kan anbefale henne på det varmeste.

Må også få skryte av helsesekretærene på legesentret. Dyktig, hjelpsom og alltid med et smil om munnen. Dette legesentret blir jeg å savne!

Dyktig lege

Jeg har alltid blitt lyttet til, og har alltid fått god hjelp, medisiner som virker, henvisninger og gode råd på veien. Hun har en herlig humor, og jeg har mange ganger gått fnisende derfra. Hun er ikke en lege som holder hånden og gråter med, men hun er grundig i diagnostisering og undersøkelser. Jeg har full tillit til henne, og stoler på at hun finner ut hva som feiler og handler deretter. At hun kan slå opp i en bok eller spørre andre til råds, syns jeg vitner om grundighet.

Damene i resepsjonen og på lab er hyggelige, men jeg syns telefonsamtalene de mottar er litt for lett å lytte til fra venteværelset. Noe å tenke på når en ringer dit... Stort pluss for supert bookingsystem på nett!!!

Kjempeflink og seriøs lege.

Seriøs, nøyaktig, erfaren og kunnskapsrik lege. Betjeningen er hyggelig, dyktig og behjelpelig. Jeg har flyttet på andre siden av byen men har valgt å beholde Ingeborg Maria Kallay som fastlege fordi hun er så flink.

Veldig varierende

Har gått en del år til denne legen nå, og som regel gruer jeg meg litt for opplever henne som veldig varierende. Noen ganger virker hun veldig interessert, hyggelig, i godt humør og man føler man snakker med en person. Andre ganger er hun sur, kort og det virker som du nærmest blir kastet ut igjen før du kommer inn døren. Tenker at dette kan ha med hennes personlighet å gjøre evt delvis stress eller lei, så har noe forståelse for henne. Har ved flere anledninger opplevd å måtte komme til legekontoret unødvending mange ganger fordi jeg ikke har fått hjelpen jeg trenger fra begynnelsen av, bla til ammeproblemer og har fått bekreftet utdatert kunnskap fra spesialister, noe som i noen tilfeller gjør meg utrygg på om jeg har fått riktig informasjon eller behandling. Føler jeg nærmest må komme med en selvdiagnostisering for å få hjelp, og overtale legen til å høre på meg, så viser det seg at jeg hadde rett til slutt likevel. Det jeg liker ved henne er at hun kan være restrikitv til bruk av medisiner og kan foreslå alternative metoder og hun kan på noen områder se ting helhetlig, andre ganger virker det overhode ikke slik. Synes hun de siste årene har blitt en del hyggeligere, samtidig føler jeg meg til bry når jeg kommer med et ekstra spørsmål eller ønsker mer forklaringer. Hun er også restriktiv med sykemeldinger, men ordner det om det er nødvendig. Så, her kan man både få god hjelp, ikke så god hjelp, føle seg velkommen, og noen ganger ikke. Alt dette fører til at jeg tenker på å bytte lege.
Helsesekretærene er det ingenting å si på, de er veldig hyggelig og flinke alle sammen :)

Kallay er en lege du kan stole på

Kan virke kort,men alltid grundig .Har hatt Kallay som lege i mange år..Har anbefalt henne til flere som har byttet til henne..En flott lege.

Blir ikke tatt på alvor

Jeg har vært hos Kallay to ganger. Jeg har opplevd henne som lat, lite forståelsesfull og lite grundig. Hun har skrevet ut resept uten å verken høre på symptomer eller gjøre undersøkelser, noe som for meg som pasient gjør at jeg ikke er trygg på å ta foreskrevet medisin. For meg virket hun lei av jobben sin, og lite interessert i pasientenes ve og vel. Konsultasjonene har vært raske, og over nesten før det var begynt, uten tid til å stille spørsmål eller bli forklart hvordan medisinen skal doseres og hvor lenge, og hva som er forventet sykdomsforløp. Jeg gikk ut døra mer usikker enn da jeg kom inn. Jeg bytter fastlege.

Kjempefornøgd!

Har hatt Kallay som fastlege i snart 10 år. Veldig fornøgd! Kjem ikkje til å bytte så lenge vi bur her. Ikkje noko utanomsnakk, men forståelsesfull når det trengs. Kjem alltid til når eg treng time, er grundig, effektiv og henviser ved behov. Realistisk i forhold til utbytte av ulike behandlinger. Dei som jobbar i resepsjonen på dette legesenteret er og veldig hyggelege!

Dyktig lege med kort ventetid

Kallay er en dyktig og hyggelig lege, som jeg føler tar meg på alvor. Hun har vært legen min i mange år og jeg har ingen planer om å bytte.

Selv om jeg har opplyst om at det ikke gjelder noe som haster, har jeg aldri ventet mer enn en uke på å få time. De få gangene jeg har måttet se en annen lege fordi det haster og hun ikke har vært tilgjengelig umiddelbart, har jeg sjeldent vært like fornøyd.

Hun er den beste legen jeg har hatt til nåværende tidspunkt. Jeg setter også pris på at hun ikke er typen til å hive piller eller sykemeldinger etter pasienten. Blant annet klarte vi å få bukt med søvnproblemene mine uten å måtte ty til sovepiller, selv om det opprinnelig var det jeg ønsket. Dette er jeg veldig glad for.

Jeg er superfornøyd !

Ingeborg Kalay er utrolig målrettet og fokusert på finne ut av et problem ! Jeg oppfatter henne som vennlig og medfølende ! Og hun lytter til det du har å si ! Jeg kan virkelig anbefale henne til andre. Føler at jeg er i gode hender! Stor skryt til alle på legesenteret! De er alle utrolig vennlige ! Dere fortjener all skryt !

opplevelse

lite medfølende

anbefalte abort når eg var i tvil om eg ville beholde min datter.
grunnet eg kom til å bli ein dårlig mor grunnet min tvil.

Føler meg trygg hjå Ingeborg

Tar liten og stor alvorleg. Flink til å sende til spesialist viss det er behov for det. Lett å snakke med. Forståelsefull.

Passiv

Hun kan være ok når det gjelder rutinemessige problemer, men svak og passiv når det er problemer som krever spesialister. Det vil bl.a. si at hun forholder seg ikke tilstrekkelig kritisk til spesialister for utredning av sammensatte problemer som kan kreve bruk av ulike medisinske spesialiteter. - Bli ikke hengende ved henne hvis du har kroniske problemer som det ikke finnes ut av.

Bra dame

Kallay kan virke kort og sur (som jeg ser flere tror hun er), men hun er bare presis og rett på sak. Hun er kjempehyggelig og empatisk hvis du trenger det, men ellers nøyaktig og dyktig. Jeg stoler på at hun sjekker alle muligheter når hun skal finne ut av en sykdom, og anbefaler henne!

Hun er den beste legen jeg har hatt.

Har alltid tid å høre etter pasienten. Sender til spesialist hvis nødvendig.

Løsningsorientert og tar meg seriøst!

Jeg vil anbefale Ingeborg Maria Kallay som lege. Hun finner alltid ut av problemet, og henviser videre dersom det er noe hun ikke kan hjelpe med. Hun kan av og til virke kort i svarene, men når jeg har kommet - og trengt å snakke, har hun tatt meg veldig på alvor, og tatt seg tid. Hun er svært dyktig, og funnet ut av ting som andre leger ikke har funnet ut av.

En flott lege

Jeg har hatt Ingeborg som fastlege i snart 20 år. Hun har alltid vært full av innsikt og vi har hatt mange fine samtaler sammen. For noen år siden fikk jeg uventet cerebral parese, noe hun straks fant ut av da jeg kom med rusk i øyet en dag. Etter behandling med ungarske urtemedisiner og lett trening er jeg nå helt frisk og jobber i NAV, noe som enë og alene skyldes min fastlege.

Lite empati

Har lite empati og medfølelse for andre. Føler å ikke bli trodd når en kommer med problemer. Er ofte sur også.

Faglig kompetent

Ryddig, saklig og ikke noe dikkedarier. Henviser videre, søker råd hos andre og er effektiv. Men om du skal ha en sjelesørger går du annetsteds.

Ikke spesielt blid

Har kun vært hos henne et par ganger, men inntrykket jeg sitter igjen med er at hun er ganske sur og alvorlig, uten spesielt mye empati og varme.

Likegyldig

Lite empati og medfølelse. Føler meg i vegen når jeg kommer og bruker av arbeidstiden hennes.