Ingeborg Maria Kallay

Autorisasjon (1986)

Laksevåg Legesenter DA Telefonnummer55 34 96 9655 34 96 ...
Damsgårdsveien 167-169 5160 Laksevåg
Ingeborg Maria Kallay er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingeborg Maria Kallay

Svært misfornøyd

Hun er lite imøtekommende. Ser ikke på deg under samtale og virker ikke interessert. Hun setter seg ikke inn i deg som pasient på forhånd og dette gjør at hun er svært dårlig på oppfølging fra tidligere timer.
Hun virker svært lite interessert i å undersøke deg selv, men henviser lett videre til andre instanser.
Svært kort i samtale og kan til tider komme med ufine kommentarer. Har gruet meg til hver eneste legetime så lenge jeg har hatt Kallay som fastlege.

Full tillit til henne

En god lege! Nøye og profesjonell, ikke noe dill og dall. Tar seg likevel alltid god tid. Henviser deg videre om det er nødvendig og tar deg på alvor. Opplever henne som forståelsesfull og omsorgsfull.

Vondt og vanskelig

Hadde godt inntrykk og fikk hjelp til det meste hos Kallay, helt til det ble aktuelt med gynekologiske undersøkelser. Har alltid opplevd det som ubehagelig pga. store smerter ved f.eks celleprøve, men har blitt tatt på alvor og fått nødvendig hjelp i den forbindelse. Hos Kallay, derimot, opplevde jeg å gang på gang bli avfeid med at "dette er psykisk", og til tross for at jeg tidvis uttrykte store smerter og tilløp til panikk, nektet hun å høre på meg, og fremstod som iskald, avvisende og arrogant. Dette ble etterhvert så problematisk for meg at jeg utviklet sterk angst for denne type undersøkelser, og jeg har som følge av dette ikke klart å ta tak i problematiske symptom og utfordringer, f.eks smerter pga. spiral, på alt for lang tid. At en fastlege avfeier pasienters opplevelse av frykt og smerte på denne måten, ser jeg på som direkte hårreisende, og at hun i tillegg -som kvinne-, viser så lite forståelse for et så åpenbart sårbart tema, er for meg ubegripelig. Jeg har nå fått ny fastlege, og håper han (...) kan hjelpe meg videre. Jeg sitter igjen med svært vanskelige og traumatiske følelser etter årene hos Kallay, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å skifte fastlege lenge før jeg klarte å ta tak i det. Håper jeg aldri blir møtt med samme innstilling igjen, det har skapt store problemer for meg, uten at jeg får gjort noe som helst med det. Greie og imøtekommende ansatte, både i resepsjonen og på laben, men tenk deg om før du velger Ingeborg Maria Kallay som fastlege!

Samlebånd

Aldri tid, alltid forsinkelser. Dårlig samvittighet hver gang jeg tråkker inn døren der. Vært en god barnelege, men nå når barna er over 16 har det endret seg.

En god fastlege.

Har hatt Kallay som fastlege noen år....føler meg veldig trygg ..har anbefalt henne til andre som og har vært glad de fikk henne til fastlege...