Truls Henrik Hellvik Olsen

Autorisasjon (1986)

Truls Henrik Hellvik Olsen er en av 19 fastleger i Nittedal

Siste vurderinger av Truls Henrik Hellvik Olsen

Verdens beste fastlege

Dr Truls Olsen har alltid tatt meg på alvor, han er kunnskapsrik og evner å se forskjellen på plager som går over av seg selv og plager som må behandles. Han er en lege som ikke bare skriver ut sykemeldinger i hytt og pine. I stede tar han seg tid til å lytte og er engasjert og tilstede for meg som pasient. Jeg har hatt han som fastlege i mange år og kommer aldri til å bytte så lenge han holder på. Anbefaler han på det varmeste til alle jeg møtet

Trygg

Føler meg ivaretatt og trygg. Blir tatt på alvor og henviser meg til spesialist om nødvendig.
Har benyttet denne legen i mange år også som berdriftslege.

Snilleste og tålmodig lege.

Jeg brukt å si til alle at jeg har en verden beste fastlegen da jeg bor i Trondheim. I 2019 flytte jeg hjem til familien min som bor i Nittedal og jeg var ganske skeptisk når jeg skal velge en annen legen til meg og min lille familie. Og jeg var så heldig igjen å ha lege Truls Henrik Hellvik Olsen som fastlege. Han er så kunnskapsrik, tålmodighet og veldig flink. Tusen takk for at du er våres fastlege.

Hold det stille så går det over

Samme opplevelse som flere andre her;
Han er kunnskapsrik, men det går alltid til den gode gamle "gi det litt tid" og det er ofte ganske vanskelig å få ting til og gå videre.

Virker nesten som han blir litt irritert når du kommer igjen over noe du f.eks da har "gitt litt tid" og det er nesten som han snakker deg litt ned. Forstår at leger har mange pasienter som kommer over smårusk, men syntes ikke det skal gå utover andre pasienter.

Kongen av "gi det litt tid"

Har hatt Truls som fastlege så lenge jeg kan huske, veldig grei å ha med å gjøre ved mindre plager som allergier osv, men når det er større plager, er det lite hjelp å få, sier alltid bare gi det litt tid.