Morten Opås

Tlf: 67 55 31 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Morten Opås er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Morten Opås

Dyktig, humoristisk og empatisk

Dr. Morten Opås har vært min fastlege i mange år.
Selv om det er høyt arbeidspress i denne praksisen tar han seg alltid den tiden jeg føler jeg noen ganger trenger, for å få utredet medisinske problemer.
Han lytter, har stor psykologisk innsikt og viser høy grad av medisinsk kompetanse. Så liker jeg også hans humoristiske sans.

Dyktig lege

Ser meg som pasient. Har alltid tid nok når det er min/vår tur. Henviser om nødv. gir tilbakemelding om at prøvesvar bare følges opp om noe er galt. Kunne kanskje fått vite resultater uansett? Lett å få ny resept på faste medisiner på telefon. Til tider lang ventetid. Empatisk og dyktig doktor.

empatisk

Føler meg godt ivaretatt gjennom år. God humoristisk sans som er bra for meg. Nøyaktig. Full tillitt til legen. Tilgjengelig når jeg trenger det.

Lite interessert

Hadde i mange år denne legen etter å blitt automatisk tildelt Morten via Fastlegeordningen. Måtte tilslutt bytte da han aldri ga tilbakemeldinger på resultater av diverse prøver. Glemte også flere ganger å sende videre henvisninger som var eneste grunnen til at jeg kom innom, eller "doctors delay" som han kalte det. Virker ikke spesielt interessert i verken jobben eller pasienten.

Bra lege!

Bra og flink lege. Lytter og tar nødvendige undersøkelser. Man blir tatt på alvor og fulgt bra opp i etterkant. Alltid blid og profesjonell.

Minus med lang ventetid på time.

Anbefales ikke

Gode sider:
- Kan sende deg videre til spesialist dersom det er nødvendig

Mindre gode sider:
- Svært lite tilgjengelig (har vært hos ham 2-3 ganger ila flere år. Ellers får man timer hos andre tilfeldige leger)
- Byttet lege etter en hard konfrontasjon med denne legen. Kom til en konsultasjon i svært nedbrutt psykisk tilstand og stor behov for hjelp. Gikk ut ennda mer deprimert og gråtende.

Lyttende og kunnskapsrik lege

Opplever god behandling, god service og at legen lytter og forstår. Stiller de riktige spørsmålene. Legen ser meg som pasient, ikke bare papirer eller nummer.

Henviser gjerne til spesialistutredning, og er god på oppfølging når dette tas opp i påfølgende legetime. Virker oppriktig interessert i pasientens beste, og strekker seg langt for å yte god behandling, eksempelvis ved telefonkonsultasjoner eller akutt-timer på kort varsel. God på oppfølging under sykemelding.

Fornøyd

Ser på meg og ikke i PCn.Lytter. Jeg føler meg trygg på at han gjør det som er nødvendig. Men har noen ganger måttet vente opptil 2 uker på time og det synes jeg er for lenge. Men jeg har sjelden ventet mer enn 5 minutter på venterommet. Fornøyd med han men vil gjerne komme til fastlegen også når det haster i stedet for å komme til andre

Ikke fornøyd

Vanskelig å få time, ofte må man gå til en av de andre på senteret.
Tar prøver om man spør om det, men følger ikke opp i det hele tatt.

Faglig dyktig

Omgjengelig lege som lytter,undersøker, er omsorgsfull og tar de nødvendige grep for min helse. Jeg føler meg sett, respektert og trygg
Periodevis noe lang ventetid

Glad i å henvise

Dette er en hyggelig lege, men i overkant glad i å henvise til spesialister, uten å bruke resultatene til noe. Litt som å samle puslespillbrikker, uten å legge puslespillet etterpå.

Hyggelig nok, men ønsket meg en lege som ser meg og mine problemer. Må gjerne henvise videre, men må da følge opp i ettertid.