Morten Opås

Autorisasjon (2000)

Morten Opås er en av 127 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Morten Opås

Flink men lite tilgjengelig

Hørt mye positivt om legen fra bekjente og har sittet i kø for å bytte i flere år. Da jeg omsider fikk byttet gikk han ut i et fri-år. Ved tilbakekomst var han plutselig bare 50% utøvende fastlege, og ventetiden for time hos han er derfor fort 6-8 uker. De siste gangene jeg har hatt time har disse blitt kansellert i siste liten pga sykdom, og jeg må da booke ny time med flere måneders ventetid. Gitt opp og ser nå etter ny fastlege igjen.

Skal han fortsette og evt i hvor stor stilling

Har hatt han som fastlege i mange år og har vært veldig fornøyd med ham. Nå har han vært helt borte i ett år og nå arbeider han kun 50% noe som gjør at ventetiden på å få time er svært lang, 1 1/2 - 2 mnd. Det er ikke holdbart. Har forsøkt et par av vikarene / ambulerende legene hos Humana og det er absolutt ikke interessant å fortsette med det. Når jeg spør om han skal fortsette i nedsatt stillingsgrad eller slutte vet ikke de som tar telefonen noe. Dette er ikke holdbart og jeg søker meg nå, dessverre, en ny fastlege

God fastlege

Har hatt Opås som fastlege mange år. Han er tillitvekkende og henviser videre til spesialist dersom behov. Noen ganger har jeg måttet hente og tolke prøvesvar selv fra Furst. Tidvis betydelig ventetid for å få time

Fantastisk fastlege.

Jeg har hatt Morten Opås som fastlege i mange år og er veldig fornøyd. Jeg har flyttet fra Bærum, men reiser gjerne litt ekstra til legebesøk for å slippe å bytte fastlege. Han er dyktig, nøyaktig, lyttende, sympatisk og er alltid i godt humør. Det kan være lang ventetid på time, men det er det vel overalt? Jeg benytter meg av e-konsultasjon hvis mulig, og får alltid rask tilbakemelding. Får også raskt tilbakemelding på div tester/ undersøkelser. Jeg føler meg godt ivaretatt med han som fastlege.

Umulig å få time

Har hatt ham som fastlege lenge, men har truffet ham kun en gang, rett og slett fordi det er så og si umulig å få time hos ham før etter 6-8 uker. Har defor endt opp med å gå til Aleris eller Volvat.