Morten Opås

Autorisasjon (2000)

Morten Opås er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Morten Opås

Lyttende og kunnskapsrik lege

Opplever god behandling, god service og at legen lytter og forstår. Stiller de riktige spørsmålene. Legen ser meg som pasient, ikke bare papirer eller nummer.

Henviser gjerne til spesialistutredning, og er god på oppfølging når dette tas opp i påfølgende legetime. Virker oppriktig interessert i pasientens beste, og strekker seg langt for å yte god behandling, eksempelvis ved telefonkonsultasjoner eller akutt-timer på kort varsel. God på oppfølging under sykemelding.

Fornøyd

Ser på meg og ikke i PCn.Lytter. Jeg føler meg trygg på at han gjør det som er nødvendig. Men har noen ganger måttet vente opptil 2 uker på time og det synes jeg er for lenge. Men jeg har sjelden ventet mer enn 5 minutter på venterommet. Fornøyd med han men vil gjerne komme til fastlegen også når det haster i stedet for å komme til andre

Ikke fornøyd

Vanskelig å få time, ofte må man gå til en av de andre på senteret.
Tar prøver om man spør om det, men følger ikke opp i det hele tatt.

Faglig dyktig

Omgjengelig lege som lytter,undersøker, er omsorgsfull og tar de nødvendige grep for min helse. Jeg føler meg sett, respektert og trygg
Periodevis noe lang ventetid

Glad i å henvise

Dette er en hyggelig lege, men i overkant glad i å henvise til spesialister, uten å bruke resultatene til noe. Litt som å samle puslespillbrikker, uten å legge puslespillet etterpå.

Hyggelig nok, men ønsket meg en lege som ser meg og mine problemer. Må gjerne henvise videre, men må da følge opp i ettertid.