Toril Lømsland

Autorisasjon (1985)

Toril Lømsland er en av 254 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Lømsland

En dyktig lege og et lyttende, empatisk menneske.

Har hatt Toril som fastlege siden 2006 og kan med hånden på hjertet si at Toril er en av de dyktigste legene jeg har møtt. Toril tar seg god tid til deg som pasient, lytter til det du har å si, lar deg ta opp flere problemstillinger på samme time og framstår som faglig oppdatert med stor kunnskap om spesialister og tilbud i Bergen. Hun er rask med prøvesvar og nøler ikke med å henvise til spesialist dersom de er nødvendig.
Tilgjengligheten har også blitt bedre etter at det nye SMS systemet kom.
Noe ventetid vil det alltid være hos Toril, men da medarbeiderne hennes er like hyggelige som henne selv vil du alltid få informasjon om hvor mange som er foran deg i køen og sånn ca. forventet ventetid. I bygget er det også en bra kafe og en takterasse hvor det går an og ta seg en sigarett hvis ventetiden blir for lang.

Som sagt en utmerket lege :)

En fenomenal lege!

Toril Lømsland er en utrolig dyktig lege. Hun er en av de få legene som virkelig bryr seg om sine pasienter. Som mange her har skrevet, er hun både faglig dyktig, medfølende, menneskelig og tillitvekkende.

Men de som ikke vil ha en lege som det går an å prate med, går selvfølgelig et annet sted...

Jeg håper jeg kan beholde Toril som fastlege i mange, mange år til.

Så hyggelig, så lyttende, så dyktig -> har hatt henne siden 1995 ;-)

Det kan være venting før en får komme inn (heldigvis oppdaterer sekretærene oss om hvor mange som er foran i køen, og heldigvis vet jeg om ventetiden og vet å nyte en kopp kaffe og deilige boller fra kafèn i 4 etg), men det er glemt når jeg kommer ut fra Lømsland. Smilende, hyggelig, lyttende, DYKTIG, en god historie på lager, kjenner tilbudet til så mangt i Bergen, oppdatert, jeg er trygg :-)
Sekretærene er også hyggelige og hjelpsomme.

Lekene til barna er en liten tragedie ;-( MEGET STORT FORBEDRINGSPOTENSIALET De skulle vært rene og hele, og lekekroken skulle vært helt inderst hvor de kan leke litt trygt (ikke pasienter å flytte seg for, ingen dører de må passe seg for).

Om det hadde vært mulig med litt kaffe/te/ vann i ventearealet tror jeg de ventende hadde strålt ;-)

Rast svar på telefonen ved sms - helt genial løsning ;-)
Time hos lege får en raskt synes jeg...... når det er nødvendig

Bergens beste lege!

En fantastisk lege - som møter deg ikke bare som lege men som medmenneske! Husker utrolig godt, på tross av alle de pasientene hun møter hver dag. Ta med en bok, det tar noen ganger litt tid på venteværelse. Men, da får du lest litt i boken du aldri får tid til ellers!

Faglig oppdatert og ivaretkaende

Torill Lømsland er faglig godt oppdatert og ivaretakende. Jeg må ofte vente litt når jeg er der, men siden jeg vet at det er fordi hun tar seg godt av noen andre, gjør jeg gjerne det. .