Merete Villanger Nielsen

Autorisasjon (1996)

Merete Villanger Nielsen er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Merete Villanger Nielsen

Vanskelig å bli tatt på alvor

Virker ikke som hun hører etter hva som blir sagt, og heller ikke at det blir tatt på alvor.
Jeg er en person som aldri oppsøker lege til vanlig, men har vært tvunget nå to-tre ganger i løpet av de siste årene.
Der er absolutt ingen form for oppfølging, min situasjon er ganske alvorlig, men der er ingen kontroll eller oppfølging etter tildeling av medisin etc.

Sitter med en følelse av at dette ville vært annerledes dersom jeg hadde vært kvinne, men har ingen ting annet enn følelsen å basere det på.

Faglig dyktig og meget behagelig!

Hun har vært min faste lege i over 10 år og de (få) gangene jeg har vært hos henne har jeg alltid fått god hjelp og eksemplarisk service. Hun har overrasket meg faglig et par ganger (bl.a. med ryggdiagnose, noe som svært få allmennleger klarer!) og hun har alltid et lunt smil på lur. Atmosfæren er akkurat passe avslappet og likevel seriøs. Det eneste negative med henne, er at hun er populær og derfor tar det tid å få en time hos henne.... Etter at kontoret innførte timebestilling på SMS slipper man heldigvis den lange telefonkøen som det er til tider.

Meget godt fornøyd

God oppfølging, god tilgjengelighet, tar meg som pasient på alvor

Misfornøyd

Byttet fra henne da jeg følte at hun ikke hadde tid nok til meg. Er sjeldent hos legen (maks en gang hvert annet år), så når jeg først er der forventer jeg å få svar på spørsmålene mine (og nei - mener ikke at jeg skal være der en time). Siste gang jeg var der før jeg byttet hadde jeg vært inne hos henne i ti minutter da hun sa at jeg måtte bestille ny time og komme tilbake igjen om jeg ønsket en underlivsundersøkelse. Ble litt paff da jeg hadde gitt beskjed om at det var dette som var grunnen til besøket mitt da jeg bestilte time. Byttet lege da jeg kom hjem.

Har også truffet på henne på legevakten på Nesttun senere. Angret ikke på at jeg hadde byttet da.

Flott lege som er en av de ypperste i standen. Gir alt for pasienten

Trivlig, positiv og engasjert. Hun kommer med gode råd og løsninger. om hun ikke vet konferer hun med andre leger spesialister. Behagelig og høre og se.