Geir Thue

Tlf: 55 17 50 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Geir Thue er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Geir Thue

elendig lege

Alltid for sen til time, mange ekstra timer innimellom. Tar IKKE pasientene på alvor, prøver og unngå bæde henvisning og resepter selv om man har vært syk i lengre tid. Bytt lege om du kan

Meget erfaren lege

Skulle på fjellet for å kjøre alpint. Oppsøkte Legevakten i Loddefjord for å sjekke det jeg trodde var en begynnende virussykdom/alvorlig forkjølelse (betente lunger). Traff en meget erfaren lege som lyttet og sjekket blod, temp, trykk osv. "Vi må ta en EKG", sa legen. Jeg skjønte lite av det. Men som han sa; "Du har ingen hoste og ingen feber, og blodprøven indikerer ingen betennelse". Legen henviste meg umiddelbart til Haukeland sykehus med mistanke om hjerteinfarkt. Ble operert neste dag (utblokking), og er nå frisk og fin. Geir Thue reddet meg fra å få et alvorlig hjerteinfarkt. Takker og bukker :-)

Tålmodig, omtenksom og kunnskapsrik

Thue har nå vært min fastlege i 6 år. Han er enormt kunnskapsrik, og flink å forklare og snakke på en måte som man enkelt forstår.
Han utstråler trygghet og varme, og du kan alltid være trygg på at du har fått den beste behandling når du går derifra. Han er full av empati og gjør at man føler seg ivaretatt, og man blir alltid tatt på alvor. Alt i alt kan jeg med trygghet anbefale han til alle jeg kjenner.

En meget hyggelig kompetent lege

Jeg har hatt Dr. Geir Thue som fastlege siden jeg var barn. Han har alltid opptrådt profesjonelt, hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende.
Det har vært en styrke for meg og alltid kunne hatt et kontaktpunkt i helsesektoren jeg har kunne stolt på.

Jeg har gått til Thue i 16 år, han er også lege for mine barn. Thue er en imøtekommende og dyktig lege. Han tar meg alltid på alvor, er faglig dyktig, henviser når han må. Thue er forståelsesfull og lytter til meg.
Jeg er utrolig fornøyd med Thue som lege og kunne ikke drømt om å få en bedre lege enn ham.

en lege med dårlig tid

Han er ute er ute etter raske penger,tar ikke seriøst når det kommer til psykiske problemer.han er som regel forsinket.han møter uforberedt til legetime,og tar ikke problemet seriøst.

En lege som er imøtekommende,og tar ting på alvor. Han er rask med henvisninger,og yter alltid meget god service.
Han lytter,og ser deg når du er der.
Ikke alltid like lett å få time når du ønsker.
Er meget fornøyd,og hele familien har hatt ham som fastlege i 10 år.

Den beste lege jeg har hatt

Kunnskapsrik
Nøyaktig
Oppmerksom
Presis
Gir gode råd

Faglig dyktig

Thue er faglig dyktig, men noe motvillig til å henvise deg videre om det er behov for det - for så si det forsiktig. Det er tydelig at Thues praksis farves av hans egen overbevisning om at for mange leger er for liberal i utskrivningen av spesialisthenvisninger. Han er også noe firkantet, og man ender fort opp som "kasteball" mellom ulike offentlige instanser om man ikke står på kravene og tvinger gjennom en løsning. Praksisen drives også som en industribedrift; fort inn og fort ut.

Beste legen jeg vet om.

Mine erfaringer med doktor Thue er at han er varm,lyttende og forståelsesfull.
Han tar seg tid til å høre på det man har å si og er medfølende om man feller noen tårer. Har absolutt tillit til at han gjør de undersøkelser som er nødvendig og han sørger for at nødvendige prøver blir tatt. Ved flere tilfeller har han ringt meg privat for å fortelle om prøvesvar o.l.Er enig med at han kan være vanskelig tilgjengelig. På Oasen legesenter burde det være mulig å få henvende seg direkte til legen. Gjerne avtalecet fast tidspunkt der han er tilgjengelig på telefon. Ser frem til mitt besøk hos ham i morgen. Det beste av alt er at man har øyekontakt med ham,san sitter ikke bare og stirrer på PC-skjermen. Gir ham min varmeste anbefaling.

Vanskelig å komme til

Byttet fastlege til Geir Thue fra Loddefjord legesenter, (hovedgrunnet for mye ventetid)

Nå skal det sies at det har vært ferietider, men fikk til en bestilling (nesten) 6 uker frem i tid ved bestilling i Juni. Da det nærmet seg dato fikk jeg en ny beskjed om at timen var blitt flyttet 3 uker lenger frem. Da jeg sa at den datoen de ikke sa passet måtte jeg ringe igjen for å benytte meg av akutt timene og måtte ringe innen halv 9 neste morgen.

Da jeg ringte igjen for å gjøre dette, sa de at min henvendelse ikke var akutt og dermed måtte vente i 3 nye uker for time. Ventet nå i de 3 ukene og kom ikke til fordi de hadde satt timen min en dag tidligere enn vi avtalte. Siden alt var over telefon, har jeg selvsagt ingen bevis på dette. Jeg er sikker i min sak, men la gå.

Skulle bestille en ny time nå, må vente i 2 og en halv uke.

Anbefales ikke dersom, man har bruk for en lege når man er der.

Hva som kan bli bedre:
Tilgjengelighet. Reduser antall pasienter pr fastlege. Maks antall pr fastlege bør være 1000 stk.

Ikke tilgjengelig

Bad om en legetime i løpet av den nærmeste måneden. Fikk tilbud om en time 5 uker frem i tid som ikke passet. Byttet da fastlege.

Kvalitet og service

Legen til hele familien, utviser en stor profesjonalitet. Ikke alltid lett å komme til siden han er på universitet 2 dager i uken, men uansett verdt det da han har såpass kvalitet og ro over arbeidet.

Dyktig lege

Siden han underviser på universitetet 2 dager i uken, kan det av og til ta litt tid å få en time. Men han gjør sitt ytterste for å få tid til alle og går gjerne litt over tiden hvis det har blitt forsinkelser. Han tar seg god tid til pasienten og man føler at han bryr seg og hører etter på det man forteller. En dyktig, pålitelig og vennlig lege.

Lite tillfredstillende

Vanskelig å komme til, selv om du står på prioitert liste

Profesjonell

Flink, oppmerksom, profesjonell, lytter på pasienten - den beste legen jeg har hatt

Geir Thue

min lege i over 30 år. Viser respekt, lov å vera ueinig med og vi får oss ofte ein god lått. Gjer veldig gode forklaringar på alt som feilar meg.