Helge Rygh

Autorisasjon (1989)

Helge Rygh er en av 127 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Helge Rygh

Trygg, dyktig, familievennlig

Vi har hatt Helge som fastlege i alle år. Min mor gikk til han før hun fikk meg, og jeg har hatt han som fastlege i 30 år. Da han flyttet fra området vårt og vi fikk ny fastlege, så byttet vi tilbake med engang fordi Helge er en fastlege man ikke vil miste.

Går han av med pensjon så blir det veldig vanskelig å finne en like flink fastlege.

Aldri hatt en negativ opplevelse med Helge som fastlege.

Tilstede i timen

Lytter og tar deg på alvor. Henviser videre hvis det er behov for det. Veldig flink til å se hele mennesket. Den lune gode humoren er beroligende og han har alltid tid til en liten prat om det som rører seg ute i samfunnet. Kunne ikke bedt om en bedre fastlege.

Kunnskapsrik og hyggelig

Veldig ålreit type med mye kunnskap! Når jeg har kommet innom med et problem har han med en gang visst hva som måtte til.

Effektiv og empatisk

En helt super fastlege. Han sørger for at man får riktig hjelp på riktig sted. Jeg har unngått leger som pesten i mange år, men med Helge er det ingenting som hindrer meg i å be om hjelp hvis jeg trenger det. Han gjør alltid "det lille ekstra" og følger opp tidligere konsultasjoner. Han er også veldig flink å ta blodprøver :-)

Litt dominerende

God og bred kompetanse. Virker effektiv. Men mangler evne til å lytte. Når jeg som pasient har en kronisk sykdom han ikke kjente til, ble det brukt sarkasme i stedet for lytte til meg som pasient. Opplevdes skummelt og lite respektfullt. Valget ble å finne en ny fastlege.