Gunnar Berland

Sjømannslege

Gunnar Berland er en av 33 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Gunnar Berland

Alltid fornøyd

Gunnar Berland har aldri vært min fastlege, har kún brukt han som gynekolog (flere ganger) og har aldri angret på det valget. Alltid vært fornøyd. En lege/-gynekolog med et allsidig sinn og tankesett som anbefaler meg kosthold fremfor medisin.Jeg elsker å gå dit, rart men sant. Anbefales på det sterkeste som gynekolog til alle usikre kvinnfolk, og ellers kvinnfolk så klart. Som fastlege er han sikkert langt over gjennomsnittet mtp ventelistene som har vært. Humoristisk, saklig og omsorgsfull er de ordene jeg ville brukt på han.

God kommunikasjon, humor og kunnskap

Berland utstråler trygghet og kunnskap i sin væremåte og i sin kommunikasjon. Han gir gode og fornuftige forklaringer på avgjørelser han vil gjøre, sammen med meg som pasient. Jeg forlater aldri kontoret hans med en følelse av uforettet sak. Han jobber nok veldig mye, som så mange andre fastleger, men uten å uttrykke hastverk overfor meg som pasient. Håper han fortsetter som fastlege/gynekolog i mange år til.

Han brenner for å hjelpe

Jeg har dessverre hatt en del legebesøk oppigjennom åra pga mange diffuse helseplager. Av alle leger jeg har møtt på, er det denne mannen som har tatt meg på alvor (med masse humor), fulgt opp, oppmuntret, og som har hørt på mine egne tanker om egen situasjon. At han i tillegg er gynekolog og tidligere fødselslege er jo gull for oss kvinner, særlig for meg som har født to barn i tiden med han som fastlege.
Han har nok litt mye å gjøre, og jobber seg jo halvt i hjel, men jeg tror dette virkelig er det han brenner for - å hjelpe.
Lista hans var egentlig full, men likevel fikk jeg plass på den, av en eller annen grunn. Er utrolig takknemlig for å ha hatt en så god lege, og veldig lei meg for at jeg ikke kan ta han med meg videre når familien nå flytter til annen by.

Imøtekommende og dyktig

Har hatt Gunnar Berland som min fastlege i mange år og er evig takknemlig for det! Beste lege jeg noen gang har hatt! Etter et komplekst sykdomsbilde som ikke ble tatt på alvor hos andre leger får jeg nå den hjelp, støtte og forståelse som jeg trenger.

Trygg og lyttende gynekolog og fastlege

Jeg har vært hos Berland på GU, i tillegg til vanlige fastlegetimer. Han tar seg alltid tid, og gir gode og utfyllende svar. Han svarer kjapt på prøver ol., selv om det er lenge etter hans arbeidsdag er over. En meget kunnskapsrik lege som jeg virkelig anbefaler!