Gunnar Berland

Sjømannslege

Gunnar Berland er en av 33 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Gunnar Berland

Trygg og omsorgsfull lege

Jeg hører til et annet legekontor, men kontaktet Berland for to mnd siden da jeg ville ta innvendig ul ifb fertilitet. Fikk time med en gang, og ble varmt tatt i mot og fikk mye nyttig informasjon. Ble gravid en mnd etterpå, og opplevde blødning i uke 5. Fikk komme inn samme dag, og da jeg var for kort på vei til å se noe, fortalte han meg at vi skulle ta ul uke etter uke, helt til vi var fornøyde og var beroliget. En enormt kunnskapsrik og omsorgsfull lege, som vet når han skal være alvorlig og vet når han kan slå av en spøk. Anbefaler han på det varmeste, uansett situasjon.

Lytter ikke til bekymret mor

Mye godt om Berland, men han har for mye å gjøre.
Han er så stresset at han ikke klarer å sette seg inn i situasjonen til bekymrede forelsre med et spebarn som har diare++. Avviste blankt behovet for undersøke nærmere og sa at magen til barnet tilpasser seg. Nå i den 3. uken med diare og nå oppkast. Forsøker å skifte fastlege, eller å få en annen lege til å se på barnet, men ingen vil ta i en annen leges pasient. Ingen fastleger har ledige plasser, så dette er håpløst.
Fikk ny time og måtte mase oss til en prøve.

God lege

Har hatt Berland som min fastlege i mange mange år nå. Han er lun og har godt humør. Han leser på deg når han skal være alvorlig og lytte, og så spøker han når han vil lette litt på stemningen. Han tar deg alltid på alvor og hvis timen ikke strekker til, så sier han at han vil booke en ny time slik at han kan ha nok tid. Han sender sms med prøvesvar kl 23 og jeg har sagt til han at han må passe på seg selv også, og ikke bare på pasientene sine. Anbefales på det sterkeste.

Går til en annen gynekolog neste gang

Jeg er selv helsepersonell.
Opplever Berland som litt for direkte og humoristisk om temaer som kanskje ikke alle er komfortable med, eller opplever som privat. Han har også etter min mening et litt konservativt syn på kvinners helse og sexliv.

Rutinert ift. gynekologiske undersøkelser og prosedyrer.

Hygienen kunne ha vært bedre. Ved første konsultasjon lå det igjen blodig tørkepapir etter forrige pasient og papiret i gyn.-stolen var ikke skiftet ut. Under andre konsultasjon kom han med en kommentar om at "jeg får bruke denne hånden som jeg har hanske på, det ser litt proffere ut".

Utrolig flink lege.

Har hatt Breland som fastlege i snart 6 år nå og er kjempe fornøyd med han. Utrolig dyktig i sitt felt og man føler seg trygg på han. Er i tillegg gynekolog som er veldig beleilig for oss damer. Har i tillegg vart heldig og kommet inn kjapt til han når jeg hadde behov. Tar en på alvor og skjekker gjerne en ekstra gang.