Anders Olav Bjørkavåg

Tlf: 70 16 41 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anders Olav Bjørkavåg er en av 43 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Anders Olav Bjørkavåg

Lite tillitsskapende lege

Arrogant og lite tillitsskapende holdning. Lite empatisk. Inntok en hånende holdning. Fikk til slutt medisinsk behandling. Gikk ut av kontoret uten et ord. Da var konsultasjonen over.
Kan ikke anbefales.

Usympatisk

Snakkar veldig generaliserande. Ingen sympati eller empati. Blir fort sur viss du har antagelser sjølv om kva det kan være. Veldig lat!! Anbefalast på ingen måte.

Jeg forstår ikke alt det negative som kommer frem her. Jeg har bare positivt å si om han. Som turnuslege fikk vi uvurderlig hjelp til vår sønn da hele hjelpeapparatet sviktet. Han ringte rundt hele Norges land for å hjelpe oss og fikk den hjelpen vi trengte. Evig takknemmelig! Vår sønn hadde aldri vært der han er i dag uten Bjørkavåg sitt engasjement! Vedr. meg selv har han også vært super. Kjempegod til å lytte og komme med forslag til hjelp, dyktig i sitt fag og flink til å henvise til riktige instanser til rett tid. Ting tar tid, men det er ikke legens feil. Det er slik ting i helsesektoren er bygget opp. Jeg har aldr møtt en mer engasjert lege.

Lite tillitsvekkende

Trivelig lege, men virker litt usikker. Man blir tatt på alvor men fikk ikke tillit til han, og han virker ustrukturert.

Har vært til tider veldig lang ventetid på legekontoret de få gangene jeg har hatt time.

Meget dyktig allmennlege

Dr. Anders O. Bjørkavåg er en utrolig dyktig lege med stort arbeidspress, som må ofte rydde opp i legesekretærers feil. Han virker dyktig på den måten at han henviser til spesialister for å finne årsaker. Dette har mulig reddet livet mitt. Får ofte time på dagen. Litt synd at han jobber kun 50%.
Jeg kan sterkt anbefale denne legen ,også til småbarn som har en utrolig tillit til han.
Det burde kanskje være mulig å få såkalt dobbeltime . Jeg ser ofte andres frustrasjoner over ventetid på venterommet.
Slik er det overallt,og daaeskogen har vel det medminst overtid, i min tid som pasient med mange sykdommer og diagnoser.
Andre leger på dette kontoret har vært ett mareritt for mitt vedkommende. Dessverre. Da jeg har ett stort forbruk av medisiner, men får en fantastisk hjelp til avslutte dette med legen. Dessverre må jeg bytte nå. Det er fortvilt, men nødvendig.

Den nest beste legen jeg har hadt

Forståelsesfull, go til å lytte, snill, avslappende være rundt, go kommunikasjon, betryggende, ..... 💜

Forsiktig.

Det positive er at legen har korte ventetider for time. Jeg opplever at legen gir litt lite kontakt og at jeg blir usikker på hva jeg kan ta opp. Dersom han var litt mer "frempå" og interressert ville jeg kanskje være mer fornøyd når jeg gikk derfra.

den beste legen jeg har møtt

Gjør sitt ytterste for å hjelpe, finner årsak til plager ingen leger tidligere har gjort.
Er hjelpsom og fokusert, løsningsorientert og grundig!

Grundig

Faglig dyktig løsningsorientert og effektiv selv om han ofte har dårlig tid.
Beste legen jeg har hatt på mange år og fått mye hjelp føler at han tar problemene mine på alvor.
Han gir meg tillit til tross for min fortid som er svært viktig for meg.

Dyktig og faglig sterk

Jeg har hatt gleden av å ha Bjørkavåg som fastlege siden 2010. Og opplever han som både dyktig og lydhør for meg som pasient. Han er flink på å sette seg inn i de diagnosene han har hjulpet meg med. Og er lydhør for forslag fra meg på både behandling og medisinering. Alltid smilende og blid!

En annen viktig ting: Han henger ikke alt på èn knagg! Jeg har to kroniske lidelser, men han faller ikke for fristelsen til å henge eventuelle problemer på disse! Han er grundig, og undersøker ALLTID om det er andre ting som forårsaker problemer! Dette er UHYRE viktig for en lege, slik at man ikke opplever det mange dessverre opplever; At andre, av og til livstruende, sykdommer ikke blir liggende uoppdaget av bekvemmelighetshensyn!

Skal jeg utsette noe på han, så er det at han litt for ofte har dårlig tid, litt for ofte er forsinket. Noe som selvsagt kommer av at han ofte går over tiden for å komme til bunns i pasientens problemer.

Dårlig

Var hos ham en gang vedr. psyk. problem. Følte at han ikke har noe kjennskap til dette og var vanskelig å få hjelpen jeg trengte. Følte meg enda verre en da jeg kom inn når jeg dro der ifra. Vil så absolutt ikke anbefale denne legen.

Overfladisk

Ikke interesert i pasienten, må snakke om en ting igjen og igjen. Følles at jeg må kampe hver gang å ha råd. Selvføgelig man vente for en invitasjon til noe prøve pga alder eller annen årsak er ikke mulig med han.

Hyggelig og forståelsesfull. Føler meg trygg når jeg er der.......

Gjør jobben fint og ryddig, er rask og effektiv................

Lite hjelpsom

Denne legen er ikke interessert i å hjelpe deg å bli frisk eller til å få bedre livskvalitet. Du må sloss for å få den hjelp du trenger. Støtter meg til beskrivelsen av en annen hvor det ble sagt at det er en ovenifra og ned holdning.

Dårlig

Han velger å ikke høre på pasienten og vil helst skyve deg ut døren så han kan ta inn sin konsekvente ventetid på opp mot en time. Han har slik jeg opplever det mangler på faglig kunnskap eller er veldig dårlig på å praktisere denne . Vi hadde barn med barneastma og måtte gå via helsestasjon for å få henvisning . Da han mente at barn på 2 år ikke kan få astma . Han svarer også private samtaler under konsultasjon, ingen tillitt til denne legen , derfor bruker jeg medi3 på alvorlige ting

Ingen tillit

Hos denne legen er det konsekvent 30-40 min. ventetid og man får sjelden nok tid til å snakke om sykdomsbildet sitt. Han har en ovenifra og ned holdning som oppleves som en kompensasjon på usikkerhet. Jeg mener at en lege, og forøvrig alle andre yrkesgrupper, bør kunne si det dersom de ikke vet svaret på ting, men denne legen svarer heller litt ut i det blå og forsøker å glatte over hele saken. Han virker tidvis totalt uinteressert i problemene som fremlegges og er mest opptatt av å få deg ut dørene slik at neste pasient kan komme inn.

En ting er å være dårlig menneskekjenner, men legen gir uttrykk for at han ikke under noen omstendighet ønsker å lære en å kjenne heller. Jeg har 0 tillit til ham og kjenner at det har vært ubehagelig å ha ham som fastlege.

Helt uinteressert i sine pasienter.

Byttet fastlege etter absolutt ingen hjelp fra denne legen. Han er tafatt og viser ingen interesse for sine pasienter. Nektet blandt annet å ta prøver av min syke datter. Jeg måtte til slutt betale for lege hos privat legesenter, som henviste videre til behandling på barneavd på sykehus.