Ingvill Merete Kolshus Hopland

Autorisasjon (2003)

Ingvill Merete Kolshus Hopland er en av 11 fastleger i Ulstein

Siste vurderinger av Ingvill Merete Kolshus Hopland

Nedlatende

Utrolig dårlig sympatievne. Lytter ikke til pasienten. Overkjører og sender meg hjem uten å føle meg noe klokere. Sitter å smiler falskt og det virket som hun synes jeg var en plage som kom dit. Nei vettu hva. Å være lege handler også mye om å ta vare på pasientene sine, og forklare ting skikkelig.

Liker henne godt

Blir alltid tatt på alvor av Ingvill. Lytter, stiller spørsmål og sjekker journal for tidligere info. Hun er rolig og behagelig å ha med å gjøre. Synes også hun er oppdatert på nye alternativ til medisiner. Må som regel vente en mnd. på å få time. Hun kan være litt vimsete. Men jeg er veldig fornøyd.

Skuffet og sint.

Forventer at en lege ikke alltid skal følge prøvesvar slavisk, men også lytte til pasienten plager og symptomer som er svært reelle, og ikke la en gå derfra med en veldig uggen følelse av å være av mindre betydning. Selv ikke en almenpraktiserende lege er ufeilbarlig, og bør vise litt ydmykhet. En går ikke til en legetime fordi det er morsomt, og for min del er tilliten borte.

Usympatisk

Var veldig hyggelig de første møte, igjennom svangerskapet ble hun mer og mer nedlatende når jeg som pasient var bekymret. Spørte etter svangerskapspermisjon, etter som jeg hadde en jobb med sikkerhet. Fikk ikke dette, etter som hun mente jeg kunne jobbe på en annen avd. der jeg ikke hørte til. Etter fødsel virker hun usympatisk, frekk og spydig.

Bare gode erfaringer

Opplever Ingvill Hopland som omsorgsfull, lyttande og forståelsesfull. Ho tar seg tid; eg føler meg godt ivaretatt og grundig undersøkt når eg går til henne;

Kjenner meg ikkje igjen i negative omtalar her.