Cecilie Smith

Autorisasjon (1994)

Cecilie Smith er en av 19 fastleger i Nittedal

Siste vurderinger av Cecilie Smith

Fantastisk lege, lyttende, forklarer godt hva det er som skjer med meg.

Fantastisk lege, lyttende, forklarer godt om det som feiler meg og eventuelt hva som kommer til å skje. Hyggelig , godt humør.

Flink, seriøs og tar den tiden som trengs

Meget dyktig lege, som tar den tiden som trengs. Problemet er at legene på haganlegekontor har alt for mange pasienter, iforhold til leger. Her man må basere seg på 30 minutter i telefon kø når vi ringer dem, og gjerne få en turnuslegestedet.

Kunnskapsrik og ærlig

Cecilie er en kunnskapsrik og ærlig lege, som ikke går rundt grøten. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i kommentaren om at hun ikke har empati, da jeg derimot opplever det helt tvertom. Hun har empati i store doser.

I tilfeller der hun ikke har dybdekunnskap (allmennleger skal være allmenne, ikke spesialiserte), er hun rask til å henvise til spesialist. Min forrige lege gjorde ikke dette så lett, og stolte mer på egen kunnskap (selv der den manglet).

Om hun mener du bør følges opp raskt, ringer hun gjerne på kvelden for å gi informasjonen til deg raskest mulig. Opplevde selv det, og det var en gest jeg satte svært stor pris på.

Den som ikke liker eller ikke kan anbefale Cecilie, kjenner henne ikke som lege, eller vedkommende ser etter en lege som "jatter" med, og skriver sykemeldinger "på bestilling", og i så fall er ikke Cecilie en lege for deg. :)

Sist men ikke minst; Cecilie er veldig åpen i kommunikasjonen din, og gjør det til et poeng å forklare deg underveis. Jeg har fått med Post-It-lapper med stikkord hun sa jeg kunne søke opp på nett, for å selv lese meg opp på temaet. Dette er moderne legepraktisering, og noe jeg verdsetter høyt.

Cecilie er et funn av en fastlege. Full score fra meg.

Lite empatisk - men hyggelig hvis du har enkelt problem...

Har hatt henne som fastlege i mange år. Hun er dessverre en svært lite empatisk lege. I enkle saker er hun helt ok, men har en andre utfordringer er hun lite empatisk og "mistenksom" i forhold til sykemelding etc. Ble syk grunnet jobb etc - fikk da beskjed om å bytte jobb når jeg i periode trengte sykemelding!? Virker som hun setter seg i arbeidsgivers sko (fordi hun selv er arbeidsgiver), og har da opplevd at hun nærmest virker "mistenksom" til ditt behov for sykemelding. En føler ikke alltid hun tar en alvorlig, og får inntrykk av at hun synes en er nærmest "hypokonder" - selv om jeg gjentatte ganger har bevist at jeg hadde rett.....Men som sagt, i enkle greie saker, er hun hyggelig.

Familielege..

Cecilie Smith er legen for hele familien, og vi er alle fornøyd.
Hun har gitt det "lille ekstra" som lege når vi har trengt det, og har vært streng når vi har trengt det.. Hun må være den perfekte allmennpraktiserende legen... Barn som vokse er i trygge armer!