Marina Ferri de Barros Solheim

Autorisasjon (2002)

Marina Ferri de Barros Solheim er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Marina Ferri de Barros Solheim

Lite engasjert og lite hjelpsom

Har hatt denne legen i over 10 år. Dersom du er lite hos legen generelt og ikke har så mye problemer er hun grei å gå til. Men så fort problemene starter, er det nærmest ingen hjelp å få. Føler at hun ikke tar pasienten og problemer seriøst og prater som om hun vet bedre. Man merker fort hvilke leger som er flinke, når man begynner å dra flere ganger i uken i forbindelse med sykdom og det var nettopp dette Solheim ikke viste seg å være.

Ansvarlig og menneskelig

Jeg oppfatter henne som lyttende og en lege som tar seg tid til meg som pasient. Jeg byttet til denne legen i en meget vanskelig og krevende livs situasjon eskalert etter en traumatisk situasjon over tid, og psykiske plager gjennom livet. Jeg ble møtt av genuin empati og forståelse og hun bidro også til å dempe min «lege angst» Jeg kan anbefale henne på det varmeste og har fortsatt å ha henne som fastlege etter å ha flyttet til en annen kommune. Jeg opplever å bli lyttet til, og jeg får råd og innspill og føler meg godt ivaretatt hos denne legen.

Lege med omtanke for pasientene sine

Jeg har tidligere opplevd Marina som litt for omstendelig og lite tilgjengelig, men etter å ha hatt henne som fastlege i flere år har vi fått en god relasjon. Hun viser oppriktig omtanke og er en god samtalepartner. Hun tar meg på alvor, men uten å dramatisere.

Svært dyktig, trygg, med mye "menneskekunnskap"

Vi er en familie på fire som har hatt Marina som vår fastlege i nå 12 år. Hun er alltid vennlig, er en god lytter, gir av sin tid, tar oss på alvor og hjelper oss alltid i en sårbar situasjon. Hun er faglig sterk og har en stor porsjon menneskekunnskap. Føler oss heldige som har Marina som vår fastlege.

Kjempefin lege jeg har hatt i mange år

Jeg har alltid opplevd Marina som en grundig, tydelig og forståelsesfull lege som tar meg på alvor. Ja, det hender hun er forsinket, men jeg mener det er et tegn på at hun faktisk bruker tid på pasientene sine når de har behov for det. Det er bedre enn å føle at hun stresser seg gjennom timen og ikke tar seg tid til en ordentlig undersøkelse. Jeg er aldri nervøs når jeg er der, noe jeg har opplevd med tidligere leger. Rolig og vennlig. Anbefales!