Jakob Petter Bjertnæs

Autorisasjon (2002)

Gløshaugen legesenter AS Telefonnummer400 01 223400 01 2 ...
Richard Birkelands veg 5 7034 Trondheim
Jakob Petter Bjertnæs er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Petter Bjertnæs

forutintatt

Opplevdes veldig forutinntatt og uvillig til å se på andre løsninger enn akkurat hans løsning. Når jeg forteller at jeg har prøvd den behandlingen flere ganger tidligere og hatt dårlig effekt så blir jeg litt lei når beskjeden er "men flertallet bruker det, det burde fungere bra for deg også". Føltes generelt veldig vanskelig å snakke med, mye ovenfra og ned snakking. Etter noen få legebesøk gikk jeg rett hjem og byttet lege i et håp om å finne en som jeg ville føle meg trygg på at hadde tid til å høre hva som feilet i stedet for å bare prakke på meg noe jeg selv ikke ønsket.

En seriøs og flink lege

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen enkelte har gitt av dr. Bjærtnes.
Jeg har brukt ham som fastlege siden jeg flyttet til Trheim for 7 år siden.
Det kan ta litt tid å få time og det kan være litt venting før jeg slipper inn. Det kan bare tolkes som at det er et populært og mye brukt legekontor.
Jeg føler å bli godt tatt i mot og får en meget kyndig og god diagnose, evt videresendt til spesialist når dette er nødvendig.
I tillegg har legesenteret fasiliteter for en del tilknyttede aktiviteter og brukbart med P-plasser. Alt i alt et godt tilbud, som jeg vil anbefale til alle som trenger en funksjonell, god og effektiv behandling uten noe fiksfakseri.

sikkert god lege, men alt for stresset

Jakob er generelt en god lege på kunnskap og behandling. Men han er alt for stresset og har alt for dårlig tid.
Når jeg bestiller time må jeg vente 5-8 dager med å få time. Når jeg først er der må jeg vente 20-40min på venterommet.
Når jeg er inne hos ham føler jeg at han hører på meg og tar meg seriøst de første minuttene. Når han først begynner å skrive på maskinen, og har tatt sin konklusjon av meg, zomer han ut og tar ikke opp noe av det jeg sier videre.
Forrige gang jeg var der måtte jeg vente en time og derfor til rett før legekontoret stengte. Alikevel tok han meg inn, men det hele gikk veldig fort. Derfor fikk ikke jeg sagt alt jeg ville si til ham. Neste dag ringte jeg inn for å spørre om jeg kunne få en telefonsamtale med ham slik at jeg kunne fortelle resten. Dette var ikke mulig, jeg måtte bestille ny time!!! Helt latterlig, jeg tror jeg bytter legekontor nå.
Det er dumt, for bortsett fra at han har dårlig tid og vil ha meg så fort som mulig inn og ut, er jeg fornøyd med ham.

Ikke fornøyd

Jeg var hos legen to ganger mens jeg hadde han som fastlege. Jeg opplevde å ikke bli tatt godt imot i det hele tatt, og han himlet åpenlyst med øynene da jeg la fram saken min. Jeg drar ikke til legen så ofte og ønsker å bli tatt seriøst når jeg drar dit. Etterpå dro jeg rett hjem og byttet lege!

Min lege gjennom tykt og tynt

Har hatt Jakob P. Bjertnæs som min fastlege i sju år og har vært veldig fornøyd. Han er høflig, effektiv og jeg har alltid blitt tatt på alvor, uansett hva jeg har tatt opp. Har vært igjennom både svangerskap, gynekologisk undersøkelse, oppfølging av barn, sykemeldingsperioder, samlivsbrudd, behandling - you name it, og han har vært passe empatisk, husker meg alltid, spør om det vi tok opp sist og viser interesse for "hele" meg, ikke bare sykdom. Han ringer meg også opp med resultater av prøver, og hvis han tok telefonen når den ringer under en annen konsultasjon var det kanskje meg som trengte et svar på noe :)

Jeg liker at en lege ikke er for "snill", han må stille litt krav og ikke dulle med meg. Så sier jeg heller ifra om jeg ikke føler meg riktig oppfattet.

Har nå flyttet fra Trondheim og han er en av de tingene jeg savner mest med byen.