Marthe Sofia Butt

Ringve Legesenter DA

2007

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Ringve Legesenter DA
Harald Hårfagresgate 2 7041 Trondheim
Tlf: 73 58 50 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marthe Sofia Butt er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marthe Sofia Butt

En barnelege med lite tid for annet

Min opplevelse var nok til at jeg ikke kom meg inn på klinikken p.g.a. pankikkanfall. Sliter du med noe psykisk er dette helt feil lege å gå til. Jeg opplevde at hun var utrolig støttende da jeg var gravid. Da jeg mistet barnet fikk pipa en ny lyd. Jeg ble deprimert og slet med panikkanfall allerede. Hun var så arrogant og nedlatende, nærmest kjeftet på meg når jeg brakte det opp. Det hjalp serdeles lite. Har du mentale lidelser skal du finne noen med empati. Fikk nesten legeskrekk, og jeg er normalt ikke så svak. I stedet for å løfte opp, trykket hun meg ned og var belærende og fornærmende.

Blandet inntrykk

Dr. Butt virker selvsikker, og det er ofte en ulempe når det gjelder problemstillinger som legen ikke har særlig kompetanse på og erfaring med. Det er ikke alltid like lett å bli hørt og forstått. Etter at legen kom tilbake fra permisjon har jeg og flere andre som benyttet Butt hatt problemer med å kjenne personen igjen. Det virker som om Butt ofte er utålmodig under timene og i overkant firkantet og motvillig til å tenke utenfor sin egen ramme. Legen reagerte negativt på at jeg prøvde å ta opp to-tre små problemstillinger under en "akutt-time". Motvilligheten til å ta pasientens perspektiv har gjennomgående vært til hinder for behandling og løsning av helt spesifikke tilstander og problemstillinger. Det jeg trengte var henvisning til spesialist, noe jeg fikk mye senere av en annen allmennlege og som løste problemstillingen. Da jeg prøvde å adressere de konkrete problemstillinger som plaget meg, fikk jeg oftest avvisende svar som gikk ut på at det ikke var mer å gjøre fra fastlegens side eller at fastlegen ikke ville ta noe standpunkt. Jeg synes det er unødvendig og trist at jeg til slutt måtte bytte fastlege. Jeg følte rett og slett at det ble en enklere utvei enn å ta en krangel. Jeg skulle ønske at jeg ikke trengte å bytte fastlege av hensyn til å opprettholde kontinuiteten i relasjonen, men flere andre tilbakemeldinger viser at jeg ikke har vært alene om å oppleve disse problemene. Jeg har utelukkende positive erfaringer med bruk av de andre legene ved legesenteret.

Dårlig til å lytte til pasienten

Jeg er ikke fornøyd med Marthe Sofia Butt. Hun holt ikke avtale om å ringe meg angående evt. bytte av medisin. I tillegg virker hun mer opptatt av å forsterke sitt syn på sykdommen, en å lytte på pasienten. Hun fungerer nok for de som liker å bruke kort tid hos legen, eller som er sjeldent syk.

Personlig interessert

Marthe har alltid tatt i mot meg og mine utfordringer, og tatt meg seriøst. Ho har bein i nesa og jatter ikke med, men er ærlig og kan komme med alternativer dersom medisin ikke er løsninga. Henvisning eller berettiget sykemelding har heller aldri vært noe problem.
Personalet på legesenteret er fantastiske, de gjør en god jobb, engasjerer seg for medmennesket og til tross for travle dager i skranken eller på telefon så smiler de. Til flere som har kommet med anbefalinger: det humøret dere kommer med, kan smitte. Smil til livet, så kan det være livet smiler litt mer tilbake også.

Ikke en lege som passet meg.

Jeg begynte hos Butt etter en anbefalning fra andre. Det viste seg for meg at det ikke var noen lege for meg siden det ikke var enkelt å samarbeide med henne om mine helseproblemer siden flere helse instanser, deriblant sykehuset var inne i bildet, nå må sies at d ble to svangerskaps permisjoner på henne der også, å den ene av vikarene kunne jeg ønsket videre, det var ikke mulig. Så jeg ble av helsepersonell anbefalt å bytte til en annen lege. En som fungerer supert i samarbeid med flere instanser.. så har ikke angret på valget mitt, det fungere supert...

Fantastisk

Helt utrolig flink med mennesker, anbefales på det varmeste. Bare synd hun har verv ved barneklinikken også, så man opplever å få vikar noen ganger.....

Dårligste legen jeg har vært borti

Etter å ha hatt henne som lege i flere år tok jeg motet til meg og byttet. Hun fikk meg til å få legeskrekk. Jeg ble ikke hørt når jeg var der, fikk høre at mine problemer var bare tull og følte meg skikkelig avfeid. Hun er nok en flink lege, men hun virker litt som at hun mener at "usynlige" problemer som angst og depresjon er tull. Hun virker arrogant og usympatisk.

Virker som en velding flink lege :)

Har ikke gått til Marthe kjempelenge og har heller ikke rukket å snakke så veldig mye om de fysiske problemene mine, men jeg har fått ett inntrykk av at hun er en veldig profesjonell lege som ikke lar seg pille på nesen! Dette ser jeg på som en styrke da jeg tror hun støtter pasientene sine veldig sterkt både ift NAV, skole ol. Hun er veldig hyggelig og lett å prate med. Synes ikke hun framstår som den typiske legepersonligheten jeg er kjent med. Virker ikke høy på seg selv eller bedrevitende og har føttene godt plantet på jorda :) hun har hørt på meg som pasient og hun tror meg tydelig da jeg alltid får det jeg trenger og vil ha. Vil tilføye at det er kjapt å få timer på legesenteret og at de som jobber der er veldig hyggelige :)

Veldig bra lege

Hun er en flott lege som tar problemene på alvor. Hun er en god lytter og hjelper deg med det akkurat du har behov for. Hun viser medmenneskelighet, men sier og hva hun mener du kan trenge. Det er jo det som er viktig da hun er lege og har kompetansen.

Dette var det som gjorde henne til en så bra lege for meg.

Dyktig fastlege

Marthe Sofia Butt er en dyktig, behjelpelig, lyttende og nysgjerrig fastlege. Føler meg alltid tatt på alvor, og hun er dyktig til å forklare og vurdere ulike alternativer. Kommuniserer på en klar, forklarende og engasjerende måte. Er opptatt av å finne en løsning på mine problemer, og henviser videre ved behov. Beste fastlegen jeg har hatt, og vil anbefale henne på det varmeste.

Den dårligste legen jeg har hatt.

Når man kommer til time pga akutt livskrise forventer de fleste en eller annen form for hjelp. Marthe Sofia Butt kunne fortelle at dette var mitt problem og ikke noe hun kunne hjelpe med. Burde ikke lege sette seg inn i saken og ikke bare avfeie pasienten.
Jeg har ingen bra ting å fortelle om Marthe Sofia Butt, bortsett fra alt kan bli bedre. Hun er arrogant, tror ikke på hva man sier og avfeier alle forslag man kommer med.
Som konstruktiv kritikk kan jeg anbefale Marthe Sofia Butt å finne seg en annen jobb enn fastlege.

Min best fastlege

Veldig hyggelig og innstilt til å gi rask og god hjelp.
Det er veldig lett å kommunisere og veldig flink til å lytte.

Godt fornøgd!

Eg har hatt Marthe Butt som fastlege i 4,5 år, og har vært godt fornøgd. Ho er interessert og engasjert og vil gjerne finna løysingar. Ho har vist interesse for god oppfølging av min kroniske sjukdom, som ellers blir ivaretatt av spesialisthelsetenesta, og har henvist meg til instansar eg ikkje visste om. Ho er òg ein god lege å ha med ungane til.

Min beste lege

Marthe er den beste legen jeg har hatt så langt. Tillitvekkende, rask og greier ut. Hun trygghet I rådene jeg får og har klart å sortere ut mine behov ved besøk.

Lite ydmyk

Jeg har ikke vært fornøyd med denne legen. Oppfatter henne som stolt, og hun unngår så godt det lar seg gjøre å lufte medisinske problemer med andre leger. Hun er også forsiktig med å henvise. Hennes medmenneskelige evner er helt greie, men hun gir ikke mye av seg selv. Få høflighetsfraser og rett på sak.

Det verste er likevel legesenteret. Sure legesekretærer, og dårlig service. Det er hovedgrunnen til at jeg har valgt å bytte lege. Heldigvis har det vært lett å få rask legetime, det trekker opp.

En helt grei lege

..verken mer eller mindre. Flink dame som tar seg tid til deg når du sitter i stolen, men yter ikke det lille ekstra.

Fantastisk oppfølging

Fikk symptomer på leddgikt for ca 5 mnd siden. Blodprøve viste det samme og jeg ble henvist til sykehuset. Symptomene ble raskt værre, større smerter eller nye ledd som var rammet hver eneste dag. Jeg var redd, og ringte Marthe. Hun kontaktet sykehuset mange ganger og presset på slik at jeg fikk time to dager etter. Jeg begynte med medisin samme dag og er nesten symptomfri i dag.

Det er først når noe alvorlig skjer du vet om du har en god fastlege. Det har jeg!

Den beste legen jeg har hatt!

Opplever henne som en empatisk, hyggelig, kunnskapsrik og trygg lege.

Får alltid svar på prøver i løpet av få dager pr. telefon eller sms.

Kort ventetid, og rask behandling.

Veldig fornøyd med både fastlege og legesenter.

God på kvinnehelse!

Jeg opplever Dr. Butt som en dyktig lege med mye engasjement for kvinne-barn-helse. Svangerskap og barseloppfølging har vært helt super!

Trygg, hyggelig og kunnskapsrik

Jeg har skiftet fastlege to ganger, og nå som jeg har gått til Marthe i over 3 år vet jeg at jeg ikke trenger å bytte igjen. Det aller viktigste er å ha en lege som forstår det den dagen det er noe virkelig alvorlig med deg, og det er jeg trygg på at Marthe gjør. Oppfatter henne som nøye og kunnskapsrik. Hun er trygg på sin egen kompetanse og søker støtte fra andre når hun trenger det. I tillegg er hun lyttende og hyggelig, samtidig som hun er effektiv. Har gått til henne med to svangerskap og jeg har fått akkurat den oppfølgingen som jeg har behov for så jeg har ikke gått til jordmor i tillegg. Hun har vært endel borte på grunn av egne svangerskap, men Ringve legekontor har et svært godt team og har skaffet veldig gode vikarer slik at jeg ikke har hatt noen problemer med det. Anbefales!