Marthe Sofia Butt

Ringve Legesenter DA

2007

Ringve Legesenter DA Telefonnummer73 58 50 3073 58 50 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Harald Hårfagresgate 2 7041 Trondheim
Marthe Sofia Butt er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marthe Sofia Butt

Svak oppfølging

Butt framstår interessert og forståelsesfull under legetimene, men har dessverre en rekke ganger latt være å følge opp med de riktige attestene, henvisningene og behandlingstiltakene.

En barnelege med lite tid for annet

Min opplevelse var nok til at jeg ikke kom meg inn på klinikken p.g.a. pankikkanfall. Sliter du med noe psykisk er dette helt feil lege å gå til. Jeg opplevde at hun var utrolig støttende da jeg var gravid. Da jeg mistet barnet fikk pipa en ny lyd. Jeg ble deprimert og slet med panikkanfall allerede. Hun var så arrogant og nedlatende, nærmest kjeftet på meg når jeg brakte det opp. Det hjalp serdeles lite. Har du mentale lidelser skal du finne noen med empati. Fikk nesten legeskrekk, og jeg er normalt ikke så svak. I stedet for å løfte opp, trykket hun meg ned og var belærende og fornærmende.

Blandet inntrykk

Dr. Butt virker selvsikker, og det er ofte en ulempe når det gjelder problemstillinger som legen ikke har særlig kompetanse på og erfaring med. Det er ikke alltid like lett å bli hørt og forstått. Etter at legen kom tilbake fra permisjon har jeg og flere andre som benyttet Butt hatt problemer med å kjenne personen igjen. Det virker som om Butt ofte er utålmodig under timene og i overkant firkantet og motvillig til å tenke utenfor sin egen ramme. Legen reagerte negativt på at jeg prøvde å ta opp to-tre små problemstillinger under en "akutt-time". Motvilligheten til å ta pasientens perspektiv har gjennomgående vært til hinder for behandling og løsning av helt spesifikke tilstander og problemstillinger. Det jeg trengte var henvisning til spesialist, noe jeg fikk mye senere av en annen allmennlege og som løste problemstillingen. Da jeg prøvde å adressere de konkrete problemstillinger som plaget meg, fikk jeg oftest avvisende svar som gikk ut på at det ikke var mer å gjøre fra fastlegens side eller at fastlegen ikke ville ta noe standpunkt. Jeg synes det er unødvendig og trist at jeg til slutt måtte bytte fastlege. Jeg følte rett og slett at det ble en enklere utvei enn å ta en krangel. Jeg skulle ønske at jeg ikke trengte å bytte fastlege av hensyn til å opprettholde kontinuiteten i relasjonen, men flere andre tilbakemeldinger viser at jeg ikke har vært alene om å oppleve disse problemene. Jeg har utelukkende positive erfaringer med bruk av de andre legene ved legesenteret.

Dårlig til å lytte til pasienten

Jeg er ikke fornøyd med Marthe Sofia Butt. Hun holt ikke avtale om å ringe meg angående evt. bytte av medisin. I tillegg virker hun mer opptatt av å forsterke sitt syn på sykdommen, en å lytte på pasienten. Hun fungerer nok for de som liker å bruke kort tid hos legen, eller som er sjeldent syk.

Personlig interessert

Marthe har alltid tatt i mot meg og mine utfordringer, og tatt meg seriøst. Ho har bein i nesa og jatter ikke med, men er ærlig og kan komme med alternativer dersom medisin ikke er løsninga. Henvisning eller berettiget sykemelding har heller aldri vært noe problem.
Personalet på legesenteret er fantastiske, de gjør en god jobb, engasjerer seg for medmennesket og til tross for travle dager i skranken eller på telefon så smiler de. Til flere som har kommet med anbefalinger: det humøret dere kommer med, kan smitte. Smil til livet, så kan det være livet smiler litt mer tilbake også.