Marthe Sofia Butt

Autorisasjon (2007)

Ringve Legesenter Telefonnummer73 58 50 3073 58 50 ...
Harald Hårfagresgate 2 7041 Trondheim
Marthe Sofia Butt er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marthe Sofia Butt

Veldig fornøyd

Jeg er veldig fornøyd med å ha henne som fastlege. Hun er faglig dyktig, tar seg tid til pasienten og gjør virkelig det hun kan for å hjelpe. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd:-)

Empati og respekt?Bra ved "normal" legekontakt, men ikke bruk henne hvis du er psykisk syk!

Jeg har en psykiatrisk diagnose, og trenger jevnlig oppfølging og en trygg legekontakt jeg kan stole på og henvende meg til i perioder når jeg trenger litt ekstra hjelp. (Jeg er ellers et oppegående ressurssterkt menneske og lever stort sett normalt.) Jeg fikk et godt førsteinntrykk av denne legen, og når jeg kom dit for en rutineundersøkelse, med fysiske småskader e.l. Hun er imøtekommende og virker engasjert og positiv. og jeg tror kanskje alt ville ha gått helt supert med henne som lege om jeg bare trengt hjelp fysiske skader. Når jeg derimot ble mer alvorig syk og virkelig trengte akkutt hjelp, fikk hun meg til å føle meg som et "plagsomt" tilfelle, jeg opplevde henne som belærende, bagatelliserende og nedlatende ovenfor meg og min sykdom. Å komme til legen ble som å møte en vegg- som stoppet meg fra kontakt med den hjelpen jeg trengte, altså det helt motsatte av det som er vitsen m å gå til legen. Det har ødelagt litt av tilliten min til systemet, -jeg vet ikke lenger om jeg kan stole at jeg kommer til å få den hjelpen jeg trenger. Jeg har byttet fastlege som følge av dette, og har nå fått god hjelp fra flere andre instanser i ettertid.

Hyggelig og med god oppfølging

Jeg har vært til Butt både med min datter og for min egen del og følte at vi begge ble tatt godt i mot på en åpen og vennlig måte.
Hun fremstår som medisinsk kompetent og fulgte opp prøveresultat per SMS og telefon.

Tar ikke pasienten seriøst, motvillig til å finne årsak til problemer

Jeg er ikke fra Trondheim, men var på leting etter fastlege der da jeg skulle flytte dit som student. Butt ble mitt valg av fastlege. Det var hun i ett år, frem til jeg svært velvillig byttet tilbake til min gamle fastlege der jeg kommer fra. Jeg vil heller fly hjem for å ha min gamle lege enn å fortsette hos Butt. Jeg opplevde å bli tatt useriøst da jeg kom dit med mine problemer, og en "dette kommer til å gå over av seg selv"-mentalitet jeg ikke satt pris på når jeg kom dit med plager som påvirket hverdagen min over lengre tid. Det jeg opplevde som mest provoserende var motvillighet til å ta ulike tester (til den grad at de faktisk aldri ble tatt), som allergitester tiltross for at jeg hadde klare symptomer på allergi. Sterk allergi ble påvist av min nåværende lege. Ikke tilbakemelding når jeg fikk beskejd om at jeg ville bli kontaktet og rot i resepter. Her er det mye forbedringspotensialet, først og fremst: ta din pasient seriøst.

Ikke særlig hjelpsom

Opplevde henne som lite empatisk, og lite imøtekommende, de tre gangene jeg har vært hos henne. Hun avviste også en annens lege forslag til behandling og mulige diagnose uten å selv ha vært involvert i det besøket. Dette fikk meg til å føle meg usikker og hun forklarte ikke hvorfor hun gjorde det eller foreslo annen behandling.

Dette i tillegg til ingen oppfølging av blodprøver m.m. og en henvisning som jeg regner med aldri ble sent.