Geir Stene

Tlf: 64 90 51 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Geir Stene er en av 12 fastleger i Frogn

Siste vurderinger av Geir Stene

Skuffende og lite interessert

Har vært pasient hos han et par år nå og har alltid følt meg litt uvelkommen når jeg har gått til han. Har forsåvidt en tilsynelatende relativt god forståelse av legefaget men mangler en del på det medmennesklige og betryggende samt at jeg opplever at han er utålmodig med barn. Lite beroligene og ikke flink til å håndtere de heller,har faktisk opplevd at han har forsvunnet midt under en legetime da han ikke klarte å berolige barnet mitt.

God fastlege

Er kronikker og trenger jevnlig oppfølging fra legen. Opplever at dr. Stene tar meg på alvor, han er godt oppdatert om min situasjon og yter den servicen jeg forventer. Jeg er svært fornøyd. Kontoret er svært veldrevet og yter profesjonell service.

Arrogant og meget usympatisk!

Allerede første timen overrasket det meg hvor "forutinntatt " han virket og han hadde tydeligvis laget seg en oppfatning om hvem jeg var ut i fra journalen min. Noe han innrømmet et par timer etterpå. Dr Stene var overhodet ikke interessert i å utrede noe som helst, langt mindre henvise videre. Aldri følt meg så liten og ubetydelig i mitt liv! Dr Stene er sikkert en flott fyr, men han kan tjene på å opptre litt mindre arrogant og lytte mer til pasientene. Ingen pasient er lik og de fleste velger virkelig ikke selv å bli syke.... !!!!! Bytter fastlege så fort noen blir ledige!

Veldig fornøyd

Jeg har hatt Geir Stene som fastlege i mange år. Lett å kommunisere med, forståelsesfull og tar deg på alvor. Effektiv, rolig og flink i faget sitt, følger opp, og gjør at du føler deg hørt.

Syns alltid det har vært enkelt å få time raskt via sms, og annet helsepersonale er hyggelige og blide. Har ikke noe negativt å si, så abefales!

Dyktig og engasjert

Geir er alltid forberedt, lytter til meg og er samtidig veldig klar i sine råd, for eksempel slutt å røyke. Jeg føler meg trygg og ivaretatt. Noen ganger må jeg vente litt, det handler nok om at andre er sykere og har mer akutte behov enn meg. Kontorpersonalet er engasjert og blide, de gir ekstra god service synes jeg. Sammen med Olav Heie får du "dream team". Jeg tenker at vi pasienter kan spille legen vår god. Møt forberedt, fortell konsist hva som er din helseutfordring, og fortell hva du ønsker at legen skal gjøre for deg. Leger er ikke tankelesere mer enn du og jeg er!

Enig med "håpløs" og legger til: hensynsløs og uintelligent

Jeg brukte mye tid å å skifte til Geir Stene, basert på tilbakemeldingene her nedenfor.
Men allerede den andre timen ble jeg svært skuffet over ham.
Han hørte overhodet ikke på hva slags signaler kroppen min gir, men duret i vei med en "løsning" som har vært forsøkt 3 -tre- ganger tidligere, uten at han engang tok seg tid til å høre på de fem sekundene det hadde tatt meg å fortelle det. Alle tre gangene har denne løsningen, ikke bare ikke løst problemet, men vært kontraproduktive, noe han som fagperson burde ha forstått. Trodde jeg.

Han innbilte seg også at jeg heller vil være på arbeidsavklaringspenger (lite beløp hver måned) enn å gå tilbake til jobben min hvor jeg tjente fra 100.000 til 150.000 per måned. Jeg har alltid vært ambisiøs, og som mann hadde jeg regnet med at han forsto akkurat det. Hvem er det som frivillig senker inntekten sin med 75% og mer? Er det da tenkelig at det faktisk er en grunn til at man må gjøre det? At jeg er fullstendig utkjørt ville han ikke høre noe som helst om.

Det er mer å si, men jeg har gjennomgått hver eneste del av samtalen vi hadde den siste timen og det var det ene ulogiske etter det andre som kom ut av ham. Men det tar jeg med NAV personlig.

Jakten på ny lege har allerede startet.

Den aller beste legen jeg har hatt.

Jeg har hatt Stene som min fastlege i 2-3 år, og er meget, meget fornøyd. Flink til å følge meg opp. Enkelt å få time raskt, og hele kontoret med legesekretærer er det beste en kan få. Etter at jeg fikk et par alvorlige sykdommer har jeg hatt behov for hjelp. Og det har jeg fått. Alle på dette kontoret er fantastiske. Jeg er heldig som har denne legen og dette legesenteret

Heldig er jeg som har en god fastlege.

Når jeg av og til er hos legen, (et par ganger i året) synes jeg at jeg får veldig god behandling. Han tar seg god tid, er aktivt lyttende og stiller relevante spørsmål. Han er rask til å videresende, og å sende tilbakemelding.
Legesekretærene er også alltid hyggelige og imøtekommende.

En meget god lege

Jeg har alltid blitt tatt på alvor både av legen og av legesekretærene. Legen tar seg god tid til å høre på det jeg har å si, er spørrende og setter seg godt inn i tidligere sykehistorie ved behov for det. Jeg har alltid fått henvisning til spesialist når det har vært påkrevet. De gir rask tilbakemelding på smshenvendelser og man får som regel svar på telefonen innen rimelig tid.

Håpløs

Lite interessert i meg som pasient. Får aldri svar på prøvene jeg tar, og han kaller ikke inn til røtngen-oppfølging osv som han skal. Virker som om han bare har et mål om å komme seg gjennom pasientlista, og ikke som mål å finne ut hva som er galt.

Krenkende og uprofesjonell

Jeg har kun hatt Geir Stene som fastlege et drøyt år, og har opplevd at han ikke har nok kunnskap om inngrep jeg har hatt på sykehus tidligere. Han har vært helt avhengig av min informasjon om inngrepene, og jeg har selv måttet forklare hvilke prøver mv. som må tas for å ivareta min helse. Da jeg nå etter nytt inngrep trengte å forlenge sykemeldingen min, opplevde jeg at damene på forværelset baksnakket meg mens de trodde jeg stod på mute, og at det ble trukket i tvil om jeg hadde behov for ny sykemelding. Da jeg ble provosert og avsluttet samtalen med forværelset, ringte legen opp igjen. Fint, tenkte jeg. Dette tar han alvorlig. Men nei, dessverre var formålet med samtalen hans å ringe og si at jeg neppe kunne være så syk som jeg hevdet, og at hans legesekretærer aldri i verden kunne ha gjort noe så dumt. Jeg er ufattelig skuffet, og det tok 3 minutter fra den samtalen til jeg byttet fastlege og bestilte time hos privat legevakt for å få den samme hjelpen. Trist opplevelse, for jeg vet at mange andre er godt fornøyd med legesenteret og Stenes kontorfelle, Olav Heie.

Veldig god lege!

Stene har vært min fastlege i mange år, og jeg har bare godt å si om ham. I tillegg til solid og effektiv forståelse av sykdommer har han stor forståelse for pasientenes psykiske behov, noe som ikke kan sies om alle leger. Toppkarakter!

Total mangel på respekt for pasienten.

Var med min datter til Dr. Stene. Han skulle blant annet skrive ev henvisning til spesialist og sende dokumentasjon til NAV. Uansett hva vi prøvde å si avbrøt han med at dette gidder jeg ikke å høre på. Min datter fikk beskjed om å skaffe seg en jobb der ingen så henne da hun så lite sprudlende ut etter å blitt trakassert på det groveste. Kunne kanskje jobbet på Rema eller Kiwi!! Hun har et produkt som er på utprøving via hjelpemiddelsentralen, da jeg nevnte dette avbrøt han igjen med å si at dette gidder jeg ikke høre på. Min datter følte seg så trakassert at Hun gikk. Jeg spurte om han kunne ordne det vi kom for og som NAV hadde ringt om. Sa bare at dette gidder jeg ikke, reiste seg og ropte inn neste pasient mens jeg satt på kontoret.
Dette var hennes andre besøk hos denne legen, fikk og beskjed om å ikke komme tilbake. Det er trist at en lege oppfører seg slik, Denne legen skaper verken nødvendig tillit eller trygghet!

Tar seg ikke tid

Var hos Dr. Stene ved en anledning hvor min fastlege (dr. Heie) ikke hadde tid.
Hastet seg igjennom timen, tok seg ikke tid til å høre på meg. Har sprøyteskrekk og tok ikke hensyn til det. Lurte også på noe ang noe annet enn hva timen var satt opp til, og det virket som det var et ork og høre på meg. Følte meg lite trygg og ikke velkommen og virket ikke som om han ville ha meg der. Begynte å rydde før jeg hadde fått snakket ferdig og tok meg hverken i hånda når jeg kom eller skulle gå, ikke bra!
Veldig dumt, for jeg VET han er kunnskapsrik og dyktig.

Virkelig en flink lege!

Tar seg alltid god tid og sørger for at pasienten til en hver tid føler at han/hun blir tatt på alvor. Følger opp tidligere besøk ved hver ny konsultasjon og gir raskt tilbakemelding på prøver etc. Greit med timebestilling/ endring av time både på sms og Internett.

Dyktig og behagelig lege

Er veldig fornøyd med Geir Stene. Får time raskt og opplever profesjonell og menneskelig behandling - en kjernekar!

Tar seg tid til å lytte og "småprate"

Flink faglig, er jordnær. God til å lytte. Blid og gir trygghet hos pasienten. "Gir" av seg selv. Det kan være litt ventetid på telefonen. Det kan også være litt lang tid før en får time. Men som regel får man time hos en av de andre legene ved kontoret, hvis ikke Stene er ledig.

Kunnskapsrik og flink

Geir oppfattes som en profesjonell lege som er kunnskapsrik og flink i sin behandling. Uten unntak har jeg fått time på dagen og er meget fornøyd med behandling og oppfølgning.