Geir Stene

Autorisasjon (1995)

Geir Stene er en av 84 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Geir Stene

Heldig er jeg som har en god fastlege.

Når jeg av og til er hos legen, (et par ganger i året) synes jeg at jeg får veldig god behandling. Han tar seg god tid, er aktivt lyttende og stiller relevante spørsmål. Han er rask til å videresende, og å sende tilbakemelding.
Legesekretærene er også alltid hyggelige og imøtekommende.

En meget god lege

Jeg har alltid blitt tatt på alvor både av legen og av legesekretærene. Legen tar seg god tid til å høre på det jeg har å si, er spørrende og setter seg godt inn i tidligere sykehistorie ved behov for det. Jeg har alltid fått henvisning til spesialist når det har vært påkrevet. De gir rask tilbakemelding på smshenvendelser og man får som regel svar på telefonen innen rimelig tid.

Håpløs

Lite interessert i meg som pasient. Får aldri svar på prøvene jeg tar, og han kaller ikke inn til røtngen-oppfølging osv som han skal. Virker som om han bare har et mål om å komme seg gjennom pasientlista, og ikke som mål å finne ut hva som er galt.

Krenkende og uprofesjonell

Jeg har kun hatt Geir Stene som fastlege et drøyt år, og har opplevd at han ikke har nok kunnskap om inngrep jeg har hatt på sykehus tidligere. Han har vært helt avhengig av min informasjon om inngrepene, og jeg har selv måttet forklare hvilke prøver mv. som må tas for å ivareta min helse. Da jeg nå etter nytt inngrep trengte å forlenge sykemeldingen min, opplevde jeg at damene på forværelset baksnakket meg mens de trodde jeg stod på mute, og at det ble trukket i tvil om jeg hadde behov for ny sykemelding. Da jeg ble provosert og avsluttet samtalen med forværelset, ringte legen opp igjen. Fint, tenkte jeg. Dette tar han alvorlig. Men nei, dessverre var formålet med samtalen hans å ringe og si at jeg neppe kunne være så syk som jeg hevdet, og at hans legesekretærer aldri i verden kunne ha gjort noe så dumt. Jeg er ufattelig skuffet, og det tok 3 minutter fra den samtalen til jeg byttet fastlege og bestilte time hos privat legevakt for å få den samme hjelpen. Trist opplevelse, for jeg vet at mange andre er godt fornøyd med legesenteret og Stenes kontorfelle, Olav Heie.

Veldig god lege!

Stene har vært min fastlege i mange år, og jeg har bare godt å si om ham. I tillegg til solid og effektiv forståelse av sykdommer har han stor forståelse for pasientenes psykiske behov, noe som ikke kan sies om alle leger. Toppkarakter!