Torunn Hilstad

Autorisasjon (1989)

Torunn Hilstad er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Torunn Hilstad

Verdens beste fastlege.

Torunn er alltid åpen og imøtekommende. Har gått hos henne i 23 år og det er noe jeg vil fortsette med så lenge det er mulig. Hun tar seg tid til å lytte, og finner alltid ut hva som er galt med både kropp og hode. Hun motiverer veldig, sier meningen sin og er ikke så A4 som de fleste andre leger.

Hun er litt av ett kupp!

God lege

Har hatt Torunn i godt over 10 år og har stort sett vært fornøyd med det. Veldig imøtekommende og forståelsesfull. I likhet med andre fastleger kan hun være litt rask med konklusjonen, men stort sett tar hun seg tid til pasienten. Oppfølgingen derimot har vært så si ikke-eksisterende og bør bli bedre. Det kan hende dette tildels skyldes ordningene på fastlegekontoret. Virker også som Torunn av og til sier seg fornøyd med at pasienten lever videre med plagene hvis det ikke er av en art som er avgjørende, og behandler symptomene i stedet for årsaken.

Positivt:
Forståelsesfull, kunnskapsrik, hyggelig, god til å føre dialog med pasienten og tar seg tid på hver konsultasjon.
Negativt:
Dårlig oppfølging, mangler oversikt over pasientforløp, behandler symptomer og av og til noe rask i konklusjonene.

Som en ekstra kommentar til legekontoret forøvrig har de lite peiling på hva jeg skal ha av medisiner (til diabetes) og jeg har som regel flere runder hver gang resepten skal fornyes.

Kommer ikke til å skifte fastlege med det første!

Torunn er alltid blid og imøtekommende, uansett hva det skulle være! Jeg blir stort sett alltid i bedre humør etter å ha vært hos henne. Hun viser forståelse og får en til å føle seg trygg. Inntrykket er at hun virkelig bryr seg og at hun er villig til å strekke seg langt for pasienten. Kommunikasjonen er tydelig og effektiv. Hun tar seg god tid på hver pasient, noe som selvsagt fører til mer ventetid, men det syns jeg det er verdt. Det er fint å vite at hun tar like godt vare på alle pasientene sine.

Føler meg i gode hender, og håper jeg får ha Torunn som fastlege i lang tid!

Noen er bare leger. Torunn er i tillegg et varmt forståelsesfullt menneske.

Hun har vært min, og også min families, fastlege i en årrekke. I kritiske situasjoner har hun ytet service langt ut over det som kan forlanges og gitt omsorg på en slik måte at det har vært mulig å fatte mot og håp i de mest kritiske situasjoner. Hun tar seg tid til å lytte, og ikke forstår jeg hvordan hun rekker over alt. Jeg håper hun tar godt vare på seg selv for jeg har ikke noe ønske om å skifte lege noen gang.

Helt grei

Det positive er at hun tar seg god tid til meg hver gang jeg er der og føler hun lytter som regel og prøver å finne en løsning. Men samtidig oppfatter jeg det slik at hun avbryter en del også og vrir litt på det jeg har sagt eller kanskje har misforstått litt det jeg har prøvd å fortelle. Føler og at hun gjentar seg selv veldig ofte i stedet for å prøve å forklare meg litt mer på en bedre måte.
Alt i alt, hun er nok ganske dyktig men når det kommer til mitt problem føler jeg ikke at hun forstår meg helt og at vi ikke klaffer så godt.