Esten Kvello

Strinda Legesenter AS

2003

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Strinda Legesenter AS
Vegamot 8 B 7049 Trondheim
Tlf: 73 98 40 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Esten Kvello er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Esten Kvello

Tar deg seriøst

Esten er ikke min fastlege, men jeg har flere ganger kommet til han ved behov for time på kort varsel. Alle ganger har jeg følt meg tatt seriøst og vært fornøyd med den behandlingen eller videre henvisning som jeg har mottatt.

Ingen gode opplevelser.

Byttet til Kvello når jeg flyttet til Trondheim for å studere, og har ikke hatt en god opplevelse siden jeg satte foten innom døren for første gang dessverre. Bør lære seg å høre på pasientene sine, og ta dem seriøst. Har opplevd å bli krysset ut mens jeg sitter på venterommet, men fått faktura uansett. Satser på bedre hell med neste fastlege.

God og hyggelig.

Svarer på spørsmål og er hjelpsom og forståelsesfull. Konstruktiv og rett på sak. Føler at han har tid til å høre på meg.

Fornøyd.

Føler at Esten alltid har tatt meg på alvor, enten det har vært psykiske plager eller fysiske. Har også henvist videre der det har vært nødvendig, og kommet med gode råd. Lett å prate med og viser forståelse. Eneste jeg har å utsette på han er at han innimellom har det travelt.

Grei lege

Kvello er grei han. Har alltid fått hjelp og henvisninger til spesialist når jeg har trengt det. Synes han er trivelig og imøtekommende. Han er kanskje ikke en lege for de som trenger noen til å holde seg i hånda, men det passer meg fint. Han kan imidlertid utfordre seg selv på å være litt mer "våken" og sette seg inn i sykehistorie samt besøk hos/resulater fra spesialist/ legevakt etc. Har du sammensatte problemer og går til behandling flere ulike steder så er jeg ikke sikker på om han ser hele bildet.

Esten Kvello er OK lege .

Personalet i reseptsjon har jeg opplevd ved flere ganger svært negative .,Her mangler smilekurs.og vanlig høflighet J

Fastlegen jeg har benyttet i flere år er ok

Har brukt Kvello som fastlege i noen år og kan synes han er grei
Har intet negativt eller noe å utsette på denne fastlegen

dårligere lege skal du lete lenge etter

Sjeldent esten kommer med konkrete tips for behandling. Han spør deg hva vil du at jeg skal gjøre. Dermed har han store hull i sin kunnskap. Ikke velg han her, burde fått refundert de pengene som jeg har brukt på han.

Meget bra lege

Lyttende, forståelsesfull, tar seg tid, gir meg ikke følelsen av å være til bry slik andre tidligere har gjort. Anbefales

Han vil løse alt self

Han er ikke den beste. Riktig å si at han er en av den verste. Byttet han etter 2 møter. Jeg kan ikke forstå hvordan en fastlege prøve å løse alt self. Han er ikke spesialist i alle medicinsk område. Den eneste som jeg angrer på er min 500 kr som jeg brukt for han for forgjeves.

Samlebåndslegen

Har aldri fått hjelpen jeg har trengt i konsultasjon hos Kvello. Har vært inne med flere ulike tilstander, og kun en av i alt 6 ganger har jeg fått konkrete råd som har hjulpet! Han søker alltid opp på google, eller ser i håndboken. Den ene gangen spurte jeg spesifikt om behandling, hvorpå Kvello presterer å si at det er ikke er en behandling han har hørt om. Så søker han på google, og ser at, jo, dette er jo den vanligste og mest effektive måten å behandle på! I tillegg føler man seg uønsket på kontoret, han stresser og vil ha deg ut. Forvent ikke å få svar de nærmeste dagene om du prøver å ringe! Elendig lege, som ikke burde jobbet med folk.

usikker

Har blitt konsultert til Kvello to ganger og opplever ham som hyggelig og imøtekommende. Derimot føler jeg det har vært "jeg" som må diagnostisere meg selv hver gang jeg har vært der, og at jeg må spørre meg fram til hva han tenker fordi han ikke gir meg mer spørsmål eller informasjon om hva vi bør gjøre videre. Jeg kan forstå det dithen at Kvello ikke ønsker å feilinformere meg eller gi meg forhåpninger om hva diagnosen kan være - men jeg opplever heller dette som usikkerhet. Følte at det var på grunn av mitt "mas" eller mange spørsmål om hva jeg burde gjøre for å undersøke smertene videre og få en løsning på det, at jeg ble henvist videre.

Opplever han derfor som usikker og at jeg må oppføre meg mer "hysterisk" enn nødvendig for å vise at jeg ønsker å få bukt med smertene mine.

Mangler kunnskap

Esten Kvello er en trivelig og lyttende lege, men opplever ofte at han er usikker og mangler nødvendig kunnskap. Håper at han kan utfordre seg selv med å heve egen kunnskap slik at han kan bli tryggere i sin jobb. Det vil da være enklere å ha tillit til det han gjør med, og sier om, kroppen din. I en slik jobb er denne tilliten viktig. Jeg har ikke denne tilliten til Kvello, og er ofte usikker etter legetimen. Dette skyldes at jeg ikke føler at han tar jobben sin på alvor, grunnet det jeg har skrevet over om manglende kunnskap.

dårlig erfaring med han her når det blir vansekligere enn enkle legeoppgaver

Jeg synes han fungerer greit på ordinære ting som f.eks influensa, halsinfeksjoner, ryggvondt osv. men når det gjelder forståelse for andre ting f.eks psykiske reaksjoner etter kreftbehandling etc. er han ekstremt dårlig. Jeg føler meg ikke tatt på alvor i det hele tatt, han vil helst ikke snakke om det og føler at han vil ha meg ut av kontoret fortest mulig! Dette er uholdbart!
Hvis du trenger en lege som må kunne litt utenom den ordinære så skygg unna!

Spør om hva han skal gjøre....

Han er hyggelig og slikt, men som personen under sa, ville han heller ikke referere meg til gynekolog, selv om jeg forklarte at at spesifikke ting var galt. Han trodde bare på meg når jeg forklarte at de ikke har instrumentene som trengs på et vanlig legekontor - jeg må faktisk til en gynekolog.

Det mangler noe kunnskap også. Jeg har blitt møtt med "ha vil du at jeg skal gjøre" flere ganger... det er jo HAN som er legen, og skal vite HVA som må gjøres, men tydeligvis er dette noe JEG må finne ut FØR jeg kommer til han.

Esten blir også litt nervør /synes det er ubehagelig å snakke om visse ting, noe jeg synes rett og slett er uakseptabelt for en lege. Han er definitivt ikke den verste legen, men man bør nok være forberedt på å selv fortelle (i det minste delvis) hva du han legen skal gjøre.

Ellers er han god til å lytte og hyggelig ellers. Liker ikke veldig god å referere folk til gynekolog, virker det som, men er ikke egentlig vrang. Føler meg vel ganske nøytral i.f.t han. Snakker rolig or er villig til å ta seg tid til ø høre på pasienten.

Ellers er det hyggelig personale i resepsjonen, som også er delvis (?) de samme som tar prøver og setter sprøyter.

Ikke særlig fornøyd!

Godt førsteinntrykk, men har etter hvert lagt merke til at man ikke føler seg godt tatt vare på hos Esten Kvello. Han er alltid høflig og trivelig når man er der, men jeg føler som oftest at jeg ikke blir tatt seriøst når jeg er der. Han virker lite interessert og stresset.

Ikke bra

Førsteinntrykket var vel og bra, men ved besøk 2 og 3 følte jeg at han bare ville bli fortest mulig ferdig. Han tar seg absolutt ikke tid til pasienten, og jeg følte meg ikke hørt. Jeg ble til og med nektet(!!) en gynekologisk undersøkelse da jeg oppsøkte lege med grunnlag at jeg mente at noe ikke stemte. Han hørte ikke på mine ønsker og bekymringer å ba meg komme tilbake når jeg fikk innkalling som 25 åring(3 år til)!?? Som lege skal man høre på pasientens ønsker, og han hadde ingen rett til å si nei, og tro meg jeg prøvde å få han til å skjønne mitt behov. Uprofesjonelt og nedlatende. Anbefaler absolutt ikke denne legen.

Veldig fornøyd

Har ingen ting å utsette på Kvello, han har alltid tatt seg god tid når jeg har vært innom.

Virket først grei- men viste seg til å være en mareritt av en lege

Jeg har hatt Esten Kvello som fastlege i et par år, men byttet når nok var nok. Jeg er ikke fornøyd med ham.
Han tror han kan alt selv men løser ingenting. Når det er et problem han ikke kan løse lar han det bare være- og han henvender deg ALDRI til en spesialist.
Mens han virket ganske hyggelig på det første inntrykket forsto jeg etter hvert at han ser subtilt ned på en: han tar deg ikke på alvor og vil helst skyve deg bort så fort som mulig. Han er respektløs og alt annet enn en tillitsperson som en lege skulle være. Han viste seg til å være en mareritt av en lege.
Ikke velg ham.

Bra for ordinære ting

Dr Kvello tar deg på alvor, men han har desverre ikke så mye å by på hvis dine plager ikke er standard skolebok materiale. Han er ikke vrien med å gi legeerklæringer eller hendvende deg til spesialist og ivaretar pasienten i så måte. Likevel opplever jeg legen som lite interessert, og det virker litt som om han kun ser på legegjerningen som en standard jobb og ikke en ett kall for å hjelpe andre mennesker. Altså bra lege hvis du trenger standard resepter og henvisninger, men har lite å gi hvis du har litt ukjente plager.