Helle Kristine L'abee-Lund

Richard Birkelands vei 5 7034 Trondheim
Tlf: 73 59 32 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Helle Kristine L'abee-Lund er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Helle Kristine L'abee-Lund

Helle er den beste legen jeg har hatt. Hun har tatt meg på alvor, uansett hva slags anledning jeg har hatt for å oppsøke lege. Jeg opplever henne som lyttende, omtenksom og veldig faglig dyktig. Alle fastleger skulle vært som henne!

Sånn en lege bør være

Jeg har bare gode ting å si om Helle som fastlege.
Som andre her, opplever jeg henne som empatisk, med god tid og god evne til å bry seg om meg som pasient. Har gått til henne i ti år, og vært strålende fornøyd.

Den eneste ulempen med å gå til henne, er den dårlige servicen jeg føler jeg får fra de som tar prøver og de som jobber i resepsjonen. De er ikke alltid lite hyggelige, er lite forståelsesfulle og lite hjelpsomme, noe som dessverre også har vært gjennomgående de ti årene jeg har vært der. Hadde byttet legekontor pga dette, om jeg ikke var så fornøyd med legen.

En god fastlege

Jeg er fornøyd med Helle som fastlege. Hun er oppmerksom, lytter og har tatt meg som pasienten på alvor.

Veldig god lege

Jeg hadde Helle som fastlege i noen år mens jeg bodde i Trondheim. Hun var hyggelig, flink til å høre og behandle. Anbefales!

Dyktig og tar seg tid!

Har vært min fastlege de siste ti årene og møter alltid en profesjonell lege som husker meg godt fra gang til gang.
Er innom 2-3 ganger i løpet av året og får en meget god oppfølging, henviser også videre om det er behov for det.
Har mange pasienter ,men opplever sjelden at det er vanskelig å få time.

Omsorgsfull og dyktig

Holder seg oppdatert
Tar deg på alvor
Tar seg tid.
Åpen for alternativ medisin
Erfaring fra mange ulike situasjoner og er derfor en god lege for hele familien

andkek@gmail.com

Hyggelig og dyktig dame som bryr seg. Tar seg god tid, er grundig, spør og lytter.

Vurderer dessverre å bytte

Har alltid vært fornøyd med Helle, men vi har kun vært der med små bagateller som ørebetennelse etc. Nå har jeg behov for en grundigere utredning og føler dessverre at Helle faller gjennom med å se sammenhenger mellom mine symptomer og hvilken utredning som skal gjøres. Jeg må spesifisere hvilke blodprøver som skal tas, bl.a. Hun er hyggelig å snakke med og lar seg ikke stresse, men det virker som en mer komplisert utredning ikke er hennes styrke. Håper det bedrer seg. Lang ventetid, dessverre.

Fantastisk!

Helle er en helt herlig lege, som virkelig tar deg på alvor. Jeg kjenner meg igjen i alt det positive som er skrevet om henne. Hun tar alle problemer like seriøst, enten om det er av en fysisk eller psykisk karakter. Hun er rask med å henvise videre til eksperter dersom det er nødvendig. Hun er empatisk, og tar seg alltid tid til deg.

Det tar dog ei stund før man kommer inn, meget sjelden jeg har kommet inn når jeg skal, men dette vitner også om at hun virkelig tar seg tid til pasientene, lytter og ikke stresser med å bli ferdig - og det er viktigere enn alt annet.

Virkelig et empatisk menneske, og kommer nok ikke til å bytte fastlege så lenge jeg bor i Trondheim. Anbefales på det sterkeste!

Rett og slett herlig!

Den beste legen jeg har hatt!

En fastlege som virkelig bryr seg om problemene dine. En gang jeg sa noe på slutten av timen tok hun seg til å spørre og høre om problemet før jeg gikk. Dette fører til at du av og til ikke får komme inn presis på det tidspunktet du er satt opp.

Kjempebra, savner denne fastlegen

Jeg har kun hatt gode opplevelser med denne fastlegen. Ingen andre kan måle seg. Jeg var der flere ganger for "vanlige" problemer. En gang fikk jeg time på dagen pga jeg var innmari dårlig - da fikk hun flere leger der til å se på meg pga de ikke fant ut hva som var galt. De ble ikke enige, og en av legene mente det kun var en vanlig liten ting, mens Helle mente jeg burde legges inn. Heldigvis var det hennes avgjørelse, har aldri vært så syk før og var glad for at jeg ble lagt inn! Hun tar ting seriøst og vil virkelig hjelpe deg så godt hun kan. Hadde jeg ikke flyttet fra Trondheim ville jeg ALDRI byttet fastlege!

Den beste legen jeg har hatt!

Det er hyggelig å komme til Helle, problemene blir tatt på alvor og hun kommer med gode råd. Istedenfor å skrive ut legemidler, gir hun deg råd som kan løse ev. plager. For meg har det hjulpet hver gang (råd ang. søvn og eksem). Gir deg legemidler ved behov.

Betryggende og empatisk

Hun er en av de bedre fastlegene jeg har hatt gjennom årene.Hun er en aktiv og forståelsesfull lytter og vil sammen med deg finne de riktige grepene for raskest mulig behandling og løsning av situasjonen. Hun henviser kjapt til spesialister om det skulle være aktuelt. Føler meg alltid trygg og rolig uavhengig hvilket problem jeg kommer med. Anbefales på det sterkeste!

Vennlig og flink til å følge opp

En fastlege som er flink til å lytte, dele hva hun skriver ned, stille spørsmål. Uttrykker man bekymringer følger hun opp og hun henviser videre til spesialister der hun ikke har svarene. Hadde jeg ikke flyttet til annen landsdel ville jeg ikke byttet fastlege. Anbefales på det varmeste. Legesenteret har også dyktige leger og vikarer generelt hvis egen fastlege er utilgjengelig.

Flink og vennlig lege som har tid til deg

Har gått til Helle under graviditeten og er veldig fornøyd. Hun tar seg god tid, føler at jeg alltid får spurt om det jeg lurer på. Hun snur seg mot deg og snakker med deg i stedet for å se inn i dataen. Anbefales :)

Real

Et tilfeldig valg av fastlege når jeg flyttet til byen som student. Kunne ikke vært mer vellykket!
En lege man kan prate lett med, og som tar seg tid selv om det må være et av byens travleste legekontorer. Skjønner hva som kan være ubehagelig, og er veldig real i så måte. Effektiv- men ikke stresset, stødig- ikke nesa høyt i sky.
Kan trygt anbefales.:)

Dyktig og tillittsvekkende

Helle har vært min fastlege gjennom mange år, og hele veien har jeg opplevd henne som utrolig dyktig, lyttende og forståelsesfull. Hun er effektiv, samtidig som hun er et medmenneske. Det kan være noe ventetid for time, og det er alltid forsinkelser når du kommer dit. Likevel er Helle alltid imøtekommende og hjelpsom, noe som veier opp for dette.

Full score

Helle L'Abee-Lund er en utrolig dyktig lege som får deg til å føle deg konfortabel og som husker deg fra gang til gang. Jeg kjenner meg igjen i de andre gode vurderingene hun har fått her på siden, og jeg vil absolutt anbefale henne videre.:)

Fantastisk!

Utrolig dyktig. Alltid blid og enkel og forholde seg til. Ikke noe tull. Har vært fastlegen min i nesten 10 år.

Fantastisk lege!

Helle er den beste legen jeg har hatt! Har hatt henne som fastlege i 5 år, men må dessverre bytte snart når jeg flytter fra byen. Hun er utrolig lett å prate med, og er et varmt menneske som tar deg på alvor. Hehe, ikke mange som kan si at de GLEDER seg til å dra til legen, og jeg drar alltid derfra med et smil om munnen. Heldig er den som overtar plassen min, for lista hennes er alltid smekkfull!