Halvor Lundgaard

Tlf: 72 59 45 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Halvor Lundgaard er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Halvor Lundgaard

Lytter sjelden

Min dumskap at jeg ikke har prøvd å bytte lege tidligere. Har ofte ikke følt meg helt trygg når jeg har gått ut av kontoret. Kunnskapsmessig opplever jeg han under snittet vedr både fysiske og psykiske lidelser. Det skal ikke være nødvendig å Google hva som feiler deg etter at du har vært på legevisitt.

Udugelig lege !

En lege som ikke lytter til pasienten, i hvertfall når det gjelder psykiske problemer, og sammensatte lidelser. Han vet best hva som feiler deg, uten å eventuelt henvise pasienten til spesialist for utredning ; å bare avfeier deg.
Veldig dårlig empati, å arrogant.
ANBEFALES IKKE !

ingen empati eller forståelse.

grei og hyggeilg lege men sliter du med litt spykiske ting så er det noe han kunne lært seg mere, å kansje se hele mennesket ikke bare følge fasit.
hatt han som lege i 3 mnd for min forrige lege sluttet etter å ha hatt han som lege i 13 år. skiftet lege ganske fort.

Veldig fornøyd

Hører på meg og forklarer ting han gjør, stiller krav. God på å følge opp. Henviser videre om nødvendig.

Hyggelig lege, udugelig legekontor

Halvor er en trivelig lege, men legekontoret er helt håpløst. Vanskelig å komme igjennom på tlf, og i sommer var visst kun EN lege hver onsdag, samt at de fungerer som legevakt i tillegg. Alt dette er helt greit, hadde de bare evnet å opplyst om det når du ringer for å bestille time. Ventetid på 1-2 timer fungerer bare ikke!

kan sitt fag

Lege som gjør grundige undersøkelser, og får følelsen av å være godt i vare tatt. Har hatt samme lege til hele familien (4stk) i 10 år og dette gjør at vi har en historikk han kjenner.

En super lege!!

Halvor er en dyktig lege som "passer" på deg.
Har selv hatt han som fastlege siden 2003.
Jeg har selv vert mye hos legen pga helsa...
Men han har alltid hørt meg og han har henvist meg videre til spesialist når han selv ikke kunne hjelpe. Føler meg virkelig ivaretatt og hørt når jeg har vert hos han.
Barna har han også god kontakt med og henter gjerne Tigergutt og Ole Brum fra hylla før han undersøker barna :)
I mine øyne er han en super lege!

Ikke god nok lege

Unnlater å informere om relevante ting
Er mere på myndighetene sin side enn pasientens
Vanskelig å få dialog med legen
Ellers hyggelig og grei framferd

Snill, men stresset

Halvor er en veldig trivelig lege, og jeg fikk god oppfølging som pasient. Han er også flink til å spørre hvordan det har gått siden sist..
Jeg bestemte meg derimot for å bytte fastlege, fordi han var ofte veldig stresset, og jeg følte at han ønsket å få meg ut av rommet raskest mulig. Han virket også til tider mer opptatt av å skrive på PC'en, enn å høre på hva jeg hadde å si.

Flink

God lege som tar seg tid til å høre på deg når du først er der, men de siste gangene har jeg opplevd å bli henvist til andre leger da han har vært borte/opptatt.

Positivt:
- Alltid hyggelig
- Flink
- Ønsker å hjelpe, henviser deg videre når han skjønner at det trengs mer kunnskap.

Kan bli bedre:
- Tilstedeværelse (kun liten kritikk her).
- Få time til ønsket tidspunkt (ift. Heimdal medisinske senter).

Så totalt sett veldig fornøyd! Anbefales.

Den beste legen jeg har hatt

Kommunikasjon og tillit er best++ Han lytter alltid til det jeg har å si.Jeg har vært mye syk, alvorlig syk, så dette vet jeg. Alltid god hjelp å få der. Gi en ros til alle sekretærene også.

Helt grei, men...

får alltid følelsen at han er mer ivrig på å få meg ut enn å sjekke hva som feiler meg.
Og har store problemer med å uttrykke seg på en normal måte når det f.eks.bruker han frasen "....utelukke noe farlig." istedenfor å si at han utelukker en bestemt diagnose. Virker som han er redd for å si noe bestemt i tilfellet at han tar feil.
Er også til tider stresset og veldig opptatt av å skrive på pc`en istedenfor å snakke med pasienten.

Bra og pålitelig lege

Stort sett har jeg vært veldig fornøyd med Halvor. Har hatt han som fastlege i omtrent 10 år.

Opplever han som profesjonell og veldig tilstede, han er også sjeldent borte, noe som gjør det lett å få time på kort varsel. Har følelsen av å bli tatt på alvor med mine fysiske plager, og blir alltid grundig undersøkt og eventuelt sendt videre til spesialist. Har til og med fått svar på et spørsmål jeg hadde via brev, fordi han ikke kunne gi meg svar der og da. Får oppfølging og blir ikke avglemt.

Men, styr unna denne karen hvis du har psykiske plager. Han er veldig formell og ikke spesielt empatisk dersom du har slike ting på hjertet. Har opplevd han som litt kald. Et annet minus er at han ofte har det litt travelt.

den dårligste legen jeg hadde

har ikke tillit til denne legen lenger, han ser mest på klokka en deg i timen som du har

Ikke dårlig, men heller ikke fantastisk

Litt distansert, helt grei lege. Får bra hjelp ved fysisk sykdom, ikke spesielt flink med psykiatriske henvendelser. Byttet pga stressnibået man får når man føler at han er klar for å bli ferdig før man rekker å sette seg. Tror han er suberen for de som kun ønsker kjappe vissit :)

OK

Effektiv og jodnaer, men savner at han tar seg tid til å forklare ting.

kjempebra lege

dette er en lege som virkelig passer på deg. sørger for det beste for deg med tanke på behov vs medisinbruk. god til å lytte og er veldig trivelig. alltid blid

Anbefales!

Svært effektiv og pålitelig lege. Jordnær og godt synkronisert med pasient og behandlingsmetoder. Tar pasienten, med hans/hennes utfordringer, på alvor.

Kjempelege

Halvor tar meg alltid på alvor;-). Er ikke så opptatt av å sykemelde eller medisinere i tide og utide. Det passer meg meget bra. Tar seg tid til å snakke med pasientene sine. Jeg anbefaler Halvor på det varmeste. Han har vært min fastlege i mer enn 10 år.