Sven Midelfart

Autorisasjon (2004)

Nidelven Legesenter AS Telefonnummer73 99 43 4073 99 43 ...
Kjøpmannsgata 31 7011 Trondheim
Sven Midelfart er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Sven Midelfart

Kjapp, men lite effektiv...

Midelfart er en hyggelig og snill person som alltid prøver å komme med en løsning på problemene dine. Dessverre så føler jeg at han alltid prøver å kjappe seg gjennom konsultasjonen uten å virkelig høre på de ulike plager jeg har. For meg så virker det som om han hører ikke noe særlig på hva du har å si før han prøver å komme med en løsning, som ofte fører til at hovedproblemet vedvarer. I tillegg så kjennes det ut som om han ikke tar problemene mine seriøst. Ofte er jeg egentlig litt redd for å nevne alle de tingene som plager meg når jeg drar til fastlegen. For det første så føles det som om jeg er en byrde for Midelfart når han nevner hvor travelt han har det og ser ned på klokken sin hvert femte sekund. For det andre så virker det som om Midelfart ikke har tillit til de tingene jeg forteller han. Når jeg forteller han om et problem eller en plage jeg har så ender han ofte med å forkaste det jeg sier som “ikke noe farlig”, eller ved å vende spørsmålene mine tilbake på meg ved å spørre “hva vil du jeg skal gjøre med dette". Det er veldig frustrerende å komme til fastlegen med like problemer gang på gang, som ikke får noen løsning. Spesielt når det virker som om det som om det hadde kommet løsninger om jeg faktisk fikk fortelle om hva som plagde meg og faktisk ble hørt på. For min del vil jeg skifte fastlege så kjapt som mulig.

Positiv og Godhjertet lege

Dette er en lege jeg anbefaler veldig høyt. Sven er et helt vanlig menneske som alle andre, men med hjertet på rett plass. Jeg har fått hjelp til absolutt alt, å han virker åpen for at jeg er litt alternativ i mine overbevisninger om helse. Det betyr mye å komme til en lege som aksepterer mennesker å respekterer de slik de er. Han har hjulpet meg med psykiske og fysiske plager, har aldri følt skam i nærheten av han, heller ikke følt meg dømt, noe som er veldig viktig av en lege.
Jeg har hatt problemer med tillit til helsevesenet og leger generelt, Sven har endret dette og gjør det lettere for meg å ta kontakt og få hjelp.
Jeg ønsker ikke å bytte han selv om jeg bor to kommuner unna, som er det eneste problemet jeg har med legekontoret.

Kunnskapsrik og trygg fastlege

Uansett hvilke plager man kommer vil han hjelpe deg med å finne både den beste behandlingen og er hjelpsom med å både skrive sykemeldinger og henvisninger basert på hvilke behov en har.

Han er ikke en lege som bare skriver ut resepter i hytt og pine, men vil heller hjelpe deg med å finne grunnen til plagene dine så du får bukt med dem en gang for alle.

Om han ikke har kunnskapen om plagene du kommer med personlig, henviser han gjerne videre til spesialister innenfor feltet han kan stå inne for å gi deg henvisning til.

Etter å ha vært middels fornøyd med tidligere fastleger, var det godt å komme et sted hvor jeg både blir hørt og der jeg får tilbakemeldinger som er til det beste for helsa mi uten at jeg blir såret eller føler meg diskriminert i mot på grunn av størrelse eller utseende.

Den beste fastlegen jeg har hatt, uten tvil.

Særdeles hyggelig og kompetent

Jeg måtte nylig flytte fra Trondheim, og en av de mange tingene jeg kommer til å savne er tryggheten ved å ha en så kompetent allmennlege (fingrene krysset for en ålreit erstatning). Han har vært en stødig og kunnskapsrik klippe for min helse å lene seg på gjennom små og store problemer. Han er god på å forklare, og viser ubedt frem primærkilder underveis, noe jeg har satt spesielt stor pris på. Effektiv, flink og veldig hyggelig.

Han senket terskelen for å "gidde å dra til legen" noe jeg har hatt god bruk for som typisk mann når det kommer til helse. Du vil bli savnet, Sven <3

Hyggelig, blid og serviceinnstilt

Plaget med kne. Ordnet rask henvisning!
Hyggelig type.

Ikke noe spørsmål ift sykemelding så lenge man har behov for det.

Dyktig og hyggelig mann!