Sven Midelfart

Autorisasjon (2004)

Nidelven Legesenter AS Telefonnummer73 99 43 4073 99 43 ...
Kjøpmannsgata 31 7011 Trondheim
Sven Midelfart er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Sven Midelfart

Omsorgsfull og grundig

Har hatt Midelfart som fastlege i mange år og har fått oppfølging på en rekke ulike problem med helsen. Han tar seg bestandig god tid, lytter og tar deg på alvor. En trygg og god lege, som jeg aldri hadde byttet fra, om jeg ikke flyttet fra Trondheim.

- Kvinne, 27.

Kunnskapsrik og dyktig lege

Dyktig og faglig oppdatert lege som gir god hjelp. Blid og serviceinnstilt. Gir informasjon om sykdomstilstanden og veiledning. Lyttende og forståelsesfull.

Hyggelig, men ikke legen for meg

Dr. Midelfart er alltid hyggelig å møte, villig til å hjelpe og flink til å forklare. Det er likevel en kombinasjon av flere ting som har ført til at jeg nå bytter fastlege.
Jeg har aldri følt meg fullstendig komfortabel med å prate med ham om psykisk helse. Jeg har fått de henvisningene jeg har trengt, men hans kontor var ikke plassen jeg følte meg komfortabel nok til å brette ut tanker og følelser i full ærlighet.
Jeg følte heller ikke at han alltid gjorde grundige nok undersøkelser, men at han konkluderte kun basert på det jeg fortalte framfor å i tillegg gjøre egne fysiske undersøkelser.
En siste ting jeg vil nevne er at han til tider forklarer viktigheten av ting på en (i mine øyne) noe nedlatende måte. Om det gjelder noe som må gjøres ofte og/eller krever tid kan han gjerne si til meg, som selv er ung kvinne, at unge folk eller unge kvinner gjerne er dårlige på å f.eks. gjennomføre behandlingen fullstendig e.l. Jeg vil heller bli fortalt rett fram at ting krever tid enn at 'folk som meg' ofte ikke gjennomfører på riktig måte.

Alt i alt så er dette eksempler på ting som har fått meg til å konkludere med at dette ikke er legen for meg. Han framstår likevel som en hyggelig og kompetent person, og passer sikkert godt til andre.

Lyttende og kunnskapsrik

Tar seg god tid til pasienten. Er lyttende og forståelsesfull. Bruker tid på å finne rett diagnose og hvilke midler man skal bruke for å behandle dette. Meget fornøyd med han som lege!

Meget god fastlege!

Jeg drøyet med å bytte fastlege da jeg flyttet til Trondheim fordi jeg var så fornøyd med den jeg hadde hjemme. Da jeg måtte bytte havnet jeg hos dr. Midelfarts, og han viste seg å være enda bedre!

10 år senere har jeg fått hjelp for alt fra fysiske til psykiske plager og småkirurgiske inngrep. Alltid kunnskapsrik, oppdatert, ærlig og profesjonell. Føler meg alltid tatt på alvor og godt behandlet. Veldig hyggelig og humoristisk når det passer seg også. Eneste minus jeg kommer på er at det noen ganger er litt vanskelig å komme gjennom på telefon. Men det er egentlig en bagatell. Fantastisk fastlege jeg vil anbefale til alle!