Torkel Mohn

Tlf: 73 59 32 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Torkel Mohn er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Torkel Mohn

Empatisk og engasjert

Jeg har gleden å ha hatt ham som lege siden 2009. Uten tvil den beste legen jeg har hatt! Jeg opplever å tatt på alvor, og han flink til å få meg til å føle meg sett og forstått. I tillegg tar han seg alltid god tid. Jeg må bytte fastlege nå grunnet flytting, og jeg synes det er vanvittig synd å miste en lege som er så flink både på det faglige og det medmenneskelige.

Et vondt minne

Etter legebesøket sitter man igjen med en følelse av tomhet! Ingen hjelp, ingen vei framover, og absolutt ingen medmenneskelighet.
Han har ikke tid til å reise seg fra stolen for å hilse, og jo fort du har satt deg ned er han klar for å avslutte timen. Det være seg at han da må dra føttene ned fra legepulten, noe som er en tragedie i seg selv.
Henslengt lege som ikke gir annet en en regning og betale.
ALDRI vært mer skuffet

Høres ut som en klisjé: Beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt Torkel Mohn som fastlege siden jeg flyttet opp til Trondheim for 4 år siden. Han er en lege som tar deg seriøst, han lytter til det du har å si og han er utrolig trivelig å prate med (skulle gjerne tatt en pils med han).

Jeg vil anbefale Torkel Mohn på det sterkeste, og dersom han får en ledig plass på listen sin så må du bare kjøre på! Noen forsinkelser kan oppstå da han har en meget hektisk dag, men det blir bare pirk.

Mohn for president!

- Mann 26

Skulle gjerne hatt han som min fastlege

Uhøytidlig og jordnær lege. Bruker god tid på hver gang, og er oppriktig interessert i pasientens beste. Føler meg ivaretatt og sett. Går derfra med et smil om munnen og latter i magen.

Beste legen jeg har hatt

Brukte Torkel de fem årene jeg var student i Trondheim, og var svært fornøyd. Ble tatt på alvor enten jeg hadde fysiske plager eller satt og gråt ned kontoret hans. Tipp topp, savner han i Oslo!

Superlegen

Har hatt Mohn i alle de år og han har alltid vært oppmerksom, interessert og tillitsvekkende. Han tar seg tiden selv om det er mange på venterommet og vet godt om min situasjon og hva vi kan gjøre for å løse problemene mine. Han legger opp behandlingsplan, henviser, purrer på henvisningene slik at jeg skal få hjelpen jeg trenger, følger opp og er rett og slett helt fantastisk. Tidenes fastlege som får meg til å føle meg trygg og ivaretatt.

En super lege!

Torkel er alltid interessert, han er grundig og tillitsvekkende. Han har god tid, og han følger opp.

Trygg og tillitsvekkende.

En lege som gjennom mange år har vært forståelsesfull og dyktig i sitt møte med både meg og mine barn.

Effektiv og trivelig

Har hatt han de 6 årene jeg studerte i Trondheim. Har vært innom med litt av hvert. Han har alltid vært effektiv, men samtidig tatt seg tid å gjøre det på en slik måte at jeg føler meg ivaretatt. Han har en noe uhøytidelig stil, som har passet meg svært godt. Han har også hatt mulighet til å presse meg inn på dagen, om det har vært noe som hastet. Skulle gjerne hatt en liknende lege i Oslo.

Tillitsfull lege!! Tar seg tid til deg som pasient (på godt og vondt)

Jeg opplever Mohn som en tillitsfull lege man kan spørre om alt. Han hjelper deg å føle deg trygg og forklarer ting på en fin måte. Eneste er at det veldig ofte er lang venting utover bestilt time, noen ganger 1 time over tiden, men som regel rundt 30 minutter.

For en herlig fyr!

Jeg får alltid hjelpa jeg trenger og uansett hvor rævva jeg føler meg får han meg til å le. Blir tatt seriøst.

Dyktig lege

Faglig dyktig, ærlig, effektiv og behagelig lege.
Har gått til han i over 20 år. Han har tatt alle saker jeg har kommet med på alvor. Uformell og uhøytidelig i stilen. Det passer meg bra.

Veldig sympatisk og jovial, god opplevelse

Oppfattes som en munter mann som til tross for å holde det alvorlig og saklig kan slå av en spøk eller to. Oppleves også som dyktig faglig og anbefales til alle som ikke er veldig introvert eller sjenerte :)

Lite opptatt av pasienten

Etter gjentatte besøk hos Torkel Mohn har jeg alltid dratt derifra misfornøyd. Jeg føler ikke at han tar meg eller mine problemer seriøst. Han bryr seg mer om å komme igjennom pasientlisten enn å faktisk høre på det jeg har å si/lurer på. Nå er det nok, bytter fastlege så jeg faktisk kan få hjelp med mine problemer!

Veldig ryddig og profesjonell

Han er alltid hyggelig og lett å forholde seg til. Er opptatt av å forsikre seg om at man forstår hva som blir sagt, enten det handler om prevensjon, vaksiner eller sykdom.

Byttet fastlege på dagen!

Lite tillitssakapende lege.
Lite interesse i hvordan passienten har det, slapp holdning til sin profesjon og lite imøtekommende.
Byttet fatslege på dagen etter et lite trivelig besøk

Jeg er student i byen, og har hatt Torkel M. som lege i 5 år. Da jeg flyttet til byen prøvde jeg to andre allmennleger som jeg ikke var fornøyd med og byttet etterhvert til Torkel M. Jeg opplever ham som en faglig dyktig, ærlig, effektiv og behagelig lege. Det som har gjort ham til en så god lege for meg er hans evne til å berolige meg i en ellers engstelig situasjon. I slike situasjoner har han vært humoristisk, personlig og flink til å se meg som pasient. Jeg forlater ofte legekontoret med et smil rundt munnen.

Han har mange pasienter, og har det ofte travelt de få gangene jeg er innom. Jeg opplever likevel at han tar seg god tid om nødvendig, og opplever effektiviteten hans som et pluss.

Jeg kunne kort sagt ikke vært mer fornøyd med ham som lege. Et minus er dog at han ofte ligger etter skjema, og at det da blir mye venting i forhold til avtalt time.

Innsiktsfull

Viker faglig sterk og kjenner til min situasjon. Ønsker å finne løsninger på problemer. Ser helheten i eventuelle sykdomsbilder.

Legen fortjener skryt

Har vært min fastlege i over 20 år. Har alltid tid til meg og tar meg på alvor. Følger meg opp etter eget behov, og henviser om nødvendig for min trygghet.

Den beste fastlegen jeg har hatt!

Har hatt Torkel som fastlege i litt over seks år. Jeg opplever han som en lege med ekte engasjement for meg som pasient. Han tar meg alltid på alvor, og dømmer ikke. Kjenner meg ikke igjen i ovenfra-og-ned-holdningen enkelte her har beskrevet, jeg føler at han er på samme nivå som meg. Normaliserer mine problemer, og får meg til å føle at jeg ikke er unormal (har et tabubelagt problem). Han er god til å lytte, noe han beviser etterpå når han skriver på journalen min, da leser han høyt mens han skriver og han har fått med seg alle detaljer. Han har en fin balanse mellom å være profesjonell og å være personlig.

Som kvinne føler jeg meg sårbar når jeg ligger i stolen og skal få gynekologisk undersøkelse, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg heller vil undersøkes av han enn av en kvinnelig gynekolog pga hans evne til å gjøre situasjonen avslappet (har prøvd begge deler). Da jeg satte inn kobberspiral (smertefullt for meg) fulgte han nøye med meg etterpå i tilfelle jeg skulle besvime, og ga meg tid til å komme til hektene.

Angående tilgjengelighet, så har jeg ikke opplevd det som et problem at han er en travel mann. Har måttet vente to uker på time på det meste, noe som har vært helt greit der og da. Den ene gangen jeg sa det hastet fikk jeg time med én gang. Konsultasjonene er ikke lange, men jeg føler aldri at jeg blir sendt ut for fort. Han får mye gjort på den korte tiden, og jeg får sagt det jeg har på hjertet.

Det at han er en avslappet type er positivt for meg, vi ler mye i løpet av konsultasjonen, og jeg slapper alltid av. Jeg går alltid ut fra kontoret hans med et stort glis om munnen. Han har hjulpet meg utrolig mye gjennom årene, og jeg gruer meg til å flytte fra byen og bytte fastlege. Skulle gjerne tatt han med videre!