Rigmor Myran

Tlf: 73 51 77 13 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rigmor Myran er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Rigmor Myran

Missfornøyd

Har hatt Rigmor som lege i 4 år, og har vært missfornøyd hele veien. Hun er tilgjengelig og høfflig, men jeg har fått dårlige vurderinger, hun lytter ikke, og har flere ganger gitt behandling utten å gi alternativer, da hun virker fast bestemt på en type bahandling. Anbefaler ikke!

Stiller seg uforstående til psykisk helse

Jeg har hatt Rigmor som lege i to år nå, har vært hos henne en gang for en fysisk plage og en for psykisk. Hun hjalp godt til på det fysiske og ga meg gode råd. Når det kommer til det psykiske følte jeg meg ganske oppgitt ettersom hun ikke ville henvise meg videre og kun ga meg en nettside å lese på. Jeg går nå fast på en poliklinikk for psykisk helse, men skal aldri tilbake til Rigmor Myran. (er du student anbefaler jeg SIT for psykisk helse fremfor Rigmor)

Lite forstående og usympatisk

Jeg var på time hos dr. Myran, da min fastlege er på ferie. Og jeg må si at dette må være den mest ubehagelige opplevelsen jeg har hatt hos en lege.
Fra sekundet jeg kom inn mente hun at jeg ikke hadde feber, og hun lo da jeg ville sjekke meg for epilepsi. Viste seg at jeg hadde virusinfeksjon med cpr på 19 (normalt skal den ligge under 10) og hun sluttet å le da hun ENDELIG ga meg muligheten til å forklare hvorfor jeg trodde jeg har epilepsi. Først da tok hun bekymringen min alvorlig.
Dette er en lege jeg aldri vil på time til igjen. Hun virket sint fra sekundet jeg kom inn og det tok lang tid før hun faktisk hørte på hva jeg prøvde å uttrykke.
Føler meg rett og slett dårlig ivaretatt her jeg sitter fortvilt etter å ha kommet hjem fra en time med henne.....
Ikke å anbefale.

God Fastlege!

De gangene jeg har vært der, om det så har vært psykisk eller fysisk så har hun alltid lyttet og undersøkt NØYE det hun kan. Hun er flink til å lytte og er profesjonell.

Alltid vært litt ventetid når jeg kommer til fast time, men de jobber med mennesker og trenger sikkert god tid til undersøkelser osv.

Anbefales på det sterkeste!

Mangel på empati

Bytter i dag fastlege, etter å ha hatt Dr. Myran i snart tre år. Jeg byttet til Dr. Myran da jeg flyttet til Trondheim for å studere, og har vært hos henne med flere ulike henvendelser.

Når det helt tydelig har vært noe galt har hun tatt meg på alvor, men med mer diffuse plager har det vært veldig lite hjelp å få.

Etter en henvisning til en gynekolog jeg absolutt ikke var fornøyd med gikk jeg tilbake til Dr.Myran for å bli henvist til noen andre. Det endte i en veldig spesiell og ydmykende opplevelse, da jeg mildt sagt fikk kjeft fordi jeg ikke likte behandlingen hos den gjeldene gynekologen. Fikk etter det ikke noe mer utredning av problemet hos Dr.Myran, selv etter anbefaling fra St.Olavs om å utrede videre.

Føler meg ofte til bry når jeg er der, hun gir inntrykk av å ha veldig dårlig tid. En positiv ting er at hun veldig raskt skriver ut medisiner for panikkangst og lignende. Så kan det jo diskuteres om det er positivt eller ikke.

Mest arrogante og uempatiske legen jeg har vært borti!!

Null interesse for pasientens beste. Må ringe selv opptil flere ganger for å få svar på prøver og undersøkelser. Kommer du tilbake med samme problem uten at det er løst, blir hun sur og er arrogant. Sitter bak skjemen sin og ser dumt på deg dersom du prøver og komme med forslag. Har vanskelig for å anbefale denne damen !
Skriver ut antibiotikakurer uten å finne ut hva problemet er.

Virker sint og har ikke sosiale antenner

Byttet nettopp fastlege og fikk Rigmor. Hun virket sint når hun tok imot meg og når vi var ferdig, viste jeg ikke om jeg skulle gråte eller le av behandlingen hennes.
Hun bør gå tilbake til Kirurgi, for hun mangler egenskaper som empati og medmenneskelighet. Hun snakket til meg som om jeg og alle andre leger som var i mine journaler var dumme.

Superbra fastlege

Jeg er veldig fornøyd med Rigmor! Både jeg og barna har hatt henne som fastlege i mange år. Hun har alltid tid å lytte og undersøke og jeg opplever henne ha stor faglig kompetanse!

Selv om det er "kø" i venteværelset har hun alltid tid for meg som pasient og lite stresset. Meget forståelsesfull og sympatisk lege!

Den dårligste lege jeg har hatt!

Anbefales ikke, bare unngå rett og slett! Raskt bytte! Hun kan ikke jobbe med folk. Hun tar ikke pasient på alvår.

En god lege

Etter å ha hatt dårlig opplevelse med min forrige fastlege, var det en veldig positiv forandring å komme hit. Gikk til Rigmor mens jeg var student i Tr.heim. Hun er en dyktig lege som tok meg seriøst. Gjorde undersøkelsene meget bra og fortalte hele tiden hva hun gjorde. Lyttet til mine ønsker og gjorde sine vurderinger sammen med meg. En god opplevelse.
Det tok litt tid å få time. Prøvesvarene mine ble ikke sendt, og jeg måtte etterspørre dette etter en god stund. Likevel er jeg fornøyd!

Svært fornøyd

Rigmor er ei veldig profesjonell, men samtidig menneskelig og imøtekommende dame.
Svært dyktig og hyggelig, og villig og interessert i å hjelpe.
Er rask på sak og stiller stort sett de riktige spørsmålene. Kan være en liten følelse av utålmodighet, men kommer nok mest av at hun er stresset på et hektisk legekontor, og har tatt seg tid når vi setter oss ned.
Ellers fint på kontoret, hyggelige vikar-leger og trivelige hjelpere.

Har hatt noen problemer med å komme igjennom på telefon, men da tidlig eller sent på dagen (tett til grensene på telefontidene).

Meget fornøyd

Meget fornøyd med min fastlege. Kunnskapsrik, effektiv og enkel og snakke med. Noen forsinkelser har det vært, men det er det nesten alltid på legesentre. Savner kanskje noe bedre oppfølging, men har ingen problemer med å bestille time selv når jeg føler behovet for en prat eller tilbakemelding. Får time enkelt og raskt!

Helt OK lege

Hatt Rigmor som fastlege siden 2012 nå. Bytter fastlege idag.

Uansett grunn til et legebesøk fra min side (som jeg kan fortelle ikke akkurat er ofte) så er det for det første alltid forsinkelser.
For det andre har hun det alltid travelt og har en slik "ovenfra og ned" holdning til pasientene sine. Hun praktisk talt kaster deg ut dersom hun ikke vet hva som feiler deg og sender deg bare inn til blodprøver.
Deretter hverken ser eller hører du mer ifra henne.

Assistenten er i i tillegg den dårligste til å ta blodprøver noensinne. Hun stikker _alltid_ minimum 5 ganger før hun klarer lokalisere en åre.

Dersom det er tydeligvis at noen feiler pasienten men hun ikke vet hva, så henviser hun ikke videre for videre undersøkelser.

Kommer egentlig ikke på noe som er bra annet enn hvis du er nær døden av sykdom klarer du kanskje få deg en sykemelding.

Hvis man kun trenger en resept eller liknende, og ikke har behov på noe vis for undersøkelser, sympati eller en prat med legen kan jeg anbefale henne. For alle andre: Velg en annen lege.

Veldig fornøyd

Mens Rigmor Myran var min fastlege (de årene jeg bodde i Trondheim) var jeg innom en god del ganger fordi jeg slet med plager knyttet til overtrening, spesielt i ryggen. Rigmor tok seg alltid god tid til å svare på spørsmål eller forklare ting jeg var usikker på, og hun fremsto for meg som meget kunnskapsrik og dyktig i jobben sin.

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!

Dyktig og tilgjengelig

Jeg har hatt Rigmor Myran som fastlege i flere år og er svært fornøyd med henne som fastlege. Hun oppleves å være tilgjengelig, svært dyktig og henviser gjerne til spesialist når det er nødvendig. Tar alle henvendelser på alvor.

En veldig dyktig lege

Hun har vært veldig flink til å ikke gi seg før hun har funnet ut akkurat hva problemet/diagnosen er. Hun tar deg godt i mot er samarbeidsvillig og effektiv. Har ikke møtt en lege tidligere som har gjort en så grundig jobb. Tar alle relaterte blodprøver og undersøkelser for å forsikre seg om at noe ikke blir oversett.

Effektiv og dyktig

Rigmor er en tøff dame. Hun er ikke blyg og går rett på sak, noe jeg syns er en flott kvalitet hos en lege. Jeg har kun gode opplevelser hos henne, hvor jeg blir tatt seriøst når jeg har hatt plager eller bekymringer. Hun oppleves som en effektiv og dyktig lege.

God lege som tar deg på alvor

Jeg opplever at dr. Myran tar meg og mine uroligheter seriøst. Hun lytter og hører også hva som "ikke blir sagt", og jeg føler meg trygg i møte med henne som lege.

En svært allsidig lege som virker å være godt "in tune" med utfordringene som generasjonen Millenials står ovenfor.

Hun virker å ha en svært presset timeplan, men finner rom til deg når det er behov for det.

Vennlig helsemedarbeidere i resepsjonen, og flinke sykepleiere.

Jeg kan trygt anbefale dr. Myran og hennes praksis.

Uempatisk og kritisk

Byttet til dr. Myran da jeg opplevde dårlig service og lang ventetid hos min forrige lege, og ønsket en kvinnelig lege midt i Trondheim. Jeg ble mildt sagt skuffet. Dr. Myran kritiserte og betvilte alt jeg sa, og fikk meg til å føle meg meget utilpass - som om jeg innbilte meg plagene. Hun var i det hele tatt veldig kritisk til at jeg i det heletatt skulle testes for plagene, da hun mente det ikke kunne være så ille som jeg opplevde det. Dette fikk meg til å føle meg dum som i det hele tatt oppsøkte legehjelp. Uempatisk, rett og slett. Prøvene viste jo det jeg visste de ville vise, og jeg føler jeg fikk dårlig oppfølging. Ingen informasjon om sykdommen, fordi jeg skulle henvises videre. Det gikk 4 uker, der jeg hadde liten informasjon, og bestemte meg for å ringe legesenteret for å få snakke med henne. Det fikk jeg ikke, da til tross for at det var telefontid. Jeg spurte om det var mulig at hun kunne ringe meg opp, og jeg la igjen mitt spørsmål og nummer hos sekretæren. Dagen etter får jeg en tekstmelding med et kort og upresist svar, fra et nummer som ikke gikk an å kontakte tilbake. På dette tidspunkt hadde jeg behov for å snakke med henne, men det fikk jeg altså ikke.

Kort sagt; hun fremstår kritisk, uempatisk og kommuniserer svært dårlig.

Misfornøyd

Opplever at hun ikke hører på hva jeg sier og lager konklusjoner uten å ta til rette at symptomer kan oppleves forskjellig fra person til person. Føler også at hun vil bli fort ferdig.