Rigmor Myran

Allmennlegespesialist, fastlege og nevrokirurg

• Allmennmedisin
  • Nevrokirurgi

Autorisasjon (1995)

Leangen Legesenter Telefonnummer73 51 77 1373 51 77 ...
Haakon VIIs gate 27 7041 Trondheim
Rigmor Myran er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Rigmor Myran

Impatient, greedy. Very disappointed :(

1. I visited her 2-3 times. She couldn't recognize my problem and still charged heavily being my own GP without any examination.
2. She is very impatient. She took max 10-15 min to talk to me. she would have taken some time to understand what it could be and would have given good advice.
3. She had to refer me to another specialist. She told she will write them and I will get appointment to my address. It never happened and I need to ask her again and again for this.
4. Overall very disappointed by having her as my GP.

Ble "glemt" som ung og sårbar pasient

For noen måneder siden var jeg innom Rigmor Myran for første gang etter å ha blitt automatisk overflyttet til henne fra min gamle fastlege. Førsteinntrykket var greit, og jeg følte jeg ble tatt på alvor. Jeg la åpent ut om mine plager. Hadde på dette tidspunktet isolert meg totalt fra resten av samfunnet, var suicidal og hadde misbrukt en god del hasj. Ble henvist til DPS. Opplevde Myran på dette tidspunktet som konstruktiv og motiverende.

Jeg klarte etterhvert å komme meg ut av både misbruket og vant over den sosiale angsten. Men da jeg byttet jobb kom angsten tilbake i dobbel forstand. Jeg hadde på dette tidspunktet avsluttet behandling hos DPS, og bestilte derfor en ny legetime.

Når jeg ankom kontoret opplevde jeg at Myran ikke kjente meg igjen. Dette tok på, hadde ikke en suicidal 19-åring gjort mer inntrykk? Jeg fikk utskrevet antideppresiva, uten noen oppfølging. Fikk bare beskjed om å øke dosen selv etter 14 dager om virkningen uteble.

Etter dette bestemte jeg meg for å bytte fastlege.

Forferdelig ubehagelig fastlege

Jeg har hatt Dr. Myran som fastlege i ett år nå. Det eneste positive med å ha henne som fastlege, må være det at de som jobber i resepsjonen på Bryggen legesenter er effektive og behagelige kundebehandlere. Har vært hos henne to ganger, og begge gangene har vært veldig ubehagelige. Hun tar seg overhodet ikke tid til å høre på pasienten, men skynder seg videre uten at jeg føler jeg har fått noen spesiell hjelp. Sist jeg var hos henne følte jeg at hun behandlet meg veldig respektløst. Fortalte henne at jeg følte meg utbrent og uten livsglede, noe hun responderte på med å si at "Jeg har ikke tid til å sitte og høre på dette her nå. Venterommet er fullt av andre pasienter som venter på en konsultasjon." Hun spurte også hva yrket mitt var, og gjorde en bemerkelse på at det var rart at jeg kunne være sliten av deltidsjobb ved siden av studier. Begynte å gråte idét jeg forlot kontoret hennes. Byttet fastlege samme dag. Jeg vil aldri igjen oppleve at noen tar meg så useriøst. Vil ikke anbefale Dr. Myran.

Et fantastisk medmenneske!

Ble litt overrasket da jeg gikk inn å leste alle disse negative tilbakemeldingene.
Jeg har kun positive opplevelser etter å ha hatt Dr Myran som fastlege de siste 6 årene. Et varmt medmenneske med et stort hjerte!

Den verste legen jeg har vært borti

Flyttet til Trondheim for under et år siden, og har hatt henne til nå. Har ikke hatt noen positiv opplevelse noen av gangene jeg har vært innom. Det går ikke an å bare spørre et teknisk spørsmål på tlf heller, men må sette opp time til dette, som da koster en del! Hun kjefter og er ubehagelig, tenker ikke på at pasienten er usikker og har det vondt. Ble helt paff og nesten på gråten en gang.
Har også måttet kjefte på henne da jeg gikk med øyebetennelse i mange dager, fikk ikke kontakt på tlf eller ved timebestilling på melding, så jeg måtte dra til kontoret hennes. Da jeg kom dit ble jeg kjeftet på og lekset om at jeg måtte sette opp time, men jeg svarte med at jeg hadde prøvd å få time i flere dager, uten svar! Jeg måtte snakke over henne for å få resept til de ekstremt opphovnede øynene, mens hun ble bare mer forbanna på meg.
Jeg konkluderer med at hun må bli vennligere, forståelsesfull, lyttende og slutte å kjefte på pasienter!
Skifter til ny lege.