Njål Flem Mæland

Tlf: 72 55 71 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Njål Flem Mæland er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Njål Flem Mæland

Fantastisk og jordnær mann

Jeg har hatt Mæland som fastlege i over 25år og det er det flere grunner til.
Han tar seg alltid tid til å prate med meg, tar meg og barna mine på alvor.

Han er hyggelig og jeg går stortsett ut fra kontoret hans med ett smil om munnen, for han har humor 😊

Anbefaler han på det varmeste!

Det å komme igjennom på tlf kan ta tid, men bestiller man time på mobil så får man raskt svar😊

Realistisk, hjelpsom, kunnskapsrik

Hatt Mæland som fastlege i over 10 år. Han er dyktig og lytter til hva jeg har å si, samtidig som han er realistisk på hva som faktisk går an å gjøre noe med og ikke. Kan sikkert virke litt kald/overlegen, men la ham bli kjent med din sykehistorie og dine medisinske behov, så har du en fastlege du ikke vil gi slipp på.

fantastisk!

Njål har vært min fastlege i 13 år. Han er en fantastisk lege som ser sin pasient, og følger opp.Han er og lege til mine 3 barn. Jeg flyttet til en annen kommune ,men nekter å bytte ut min fastlege. Kjører gladelig noen mil ekstra for å komme til en lege jeg stoler så godt på. Annbefales på det varmeste.

Arrogant og OVERlegen

Jeg har hatt astma hele livet. Har flyttet en del, og har derfor også måtte byttet fastleger flere ganger. Så journalen min ligger spredt rundt omkring...

Jeg trenger likevel ventolin innimellom ved anfall. Og så påstar denne "legen" at jeg ikke har astma, at dette er innbildninger.
Fikk overtalt han til å skrive ut resept etter mye om og men.
Anbefales så absolutt ikke!

Faglig dyktig...

..og er interessert i pasientens situasjon. Tørr å innhente kyndig og rett instans der han kommer til kort.

Viktigeste. .. setter seg tid til å se på pasienten i sin helhet først og ikke bare stirrer på pc skjermen.

Av og på

Var fornøyd med han den gang han ble min fastlege. Ikke nå som jeg kan tituleres som eldre. Virker ikke som jeg lenger er et interessant kasus.Trenger tid til å forklare meg og den tiden har han ikke. Blir misforstått. Kan bli tydeligere på kommunikasjon.

Den beste legen jeg har hatt!

I en alder av 26, så er Mæland min 2 fastlege jeg har. Min første fastlege gikk av med pensjon da jeg var rudt 12år.

Mæland har tatt alle mine "plager" og bekymringer alvorlig. Han setter seg godt inn i problematikken å finner en kjapp løsning.

Mæland kjenner meg såpass godt at jeg slipper å komme inn til time for småting som feks ny resept da jeg har bodd i forskjellige kommuner siden jeg var 16år. Det er så godt å ha en slik tillit med sin lege at han ringer på slutten av sin arbeidsdag eller i sin lunsjpause for å hjelpe meg som sin pasient.

Jeg har veldig vanskelig for å stole på folk generelt, spesielt etter at jeg fikk barn. Jeg har ingen barnelege på barna mine pga en ubehagelig opplevelse jeg hadde da min 3årige datter skulle ha sin 3måneders sjekk på helsestasjon.
Fortalte dette til Mæland og siden har han tatt seg av alt av oppfølging av mine barn.

Dette er en mann som man trygt kan legge sitt "liv" i hendene på. Har ikke opplevd slik medfølelse og forståelse fra noen andre innen helsefaget!

Den beste legen jeg har hatt

Gjennom 4 år har jeg hatt Njål som fastlege. Jeg har vært hos han både for "småplager" og for psykiske problemer, og jeg har alltid blitt møtt med forståelse, medmenneskelig kontakt, interesse og kunnskap. Der mine tidligere leger kom til kort, har Njål gitt hjelp som funket. Jeg har fått time på dagen eller etter få dager, maks en uke frem i tid om det er noe som kan la seg vente på. Anbefales!

Virker å være veldig positivt

Han setter seg grundig inn i journalen og pasientens situasjon, både helsemessig og evt familiære problemer eller gleder. Følger opp med både prøver og evt annen behandling. Foreslår, lytter og diskuterer ulike behandlingsmåter. Gir tillit og trygghet. Er "på gulvet" sammen med pasientene og ikke høyt hevet og langt unna. Hyggelig og tillitvekkende!

Fantastisk!

Han tar seg god tid, lytter, tar dine bekymringer seriøst, og henviser hvis han eller du tror det trengs. Har aldri hatt en lege jeg har vært mer fornøyd med!

Real lege!

Jeg blir tatt på alvor, han lytter og gjør sitt ytterste for meg. Han henviser meg dit han mener jeg trenger.

Er svært fornøyd, også med at han ikke er registrert som reservert mot å henvise til abort, selv om det ikke er noe jeg personlig vil behøve.

Lege som er veldig kunnskapsrik, og et veldig godt medmenneske !

Jeg har hatt denne fastlegen i over 10 år. Og jeg kan ikke få fullrost ham godt nok. Han har gjennom å være lege for meg stilt opp 100 %, og har på en måte vært mer enn bare en lege. Han ser pasienten og de aktuelle behov, og det medmenneske pasienten er. Han er også veldig kunnskapsrik og har god erfaring, noe som tydelig avdekkes under konsultasjonene. Jeg er meget godt fornøyd, og kunne aldri tenkt meg å bytte fastlege, selv om jeg hadde fått en klekkelig pengesum. Dette er en lege som virkelig anbefales !

Anbefales ikke

Byttet til denne legen pga flytting, men angrer bittert.
Jobber mot istedet for med pasienten. Tar ikke problemene mine seriøst, og begynner å prate om sine egne istedet for å lytte. Ofte mye forsinkelser, også selv om man har time kl 08.

Topp lege

Jobber selv innen helsesektoren og har møtt mange leger. Min fastlege er en lege som lytter, følger opp og tar meg på alvor. Er han usikker så henviser han videre. Føler meg trygg på hans vurderinger.

Et medmenneske

Njål er en fremragende representant for helse-Norge; han er lyttende, innsiktsfull, trivelig, varm og har lassevis med humor. Han ser meg som et individ og legger opp praten deretter. Det er godt å treffe en lege som snakker direkte til meg og som skjønner at latteren kurerer bedre enn de fleste remedier. Jeg får alltid hjelp, og alltid kjapp hjelp. Et varmt håndtrykk signerer en god dialog. Njål er et funn som lege.

Super type!

Har hatt Njål som fastlege i 8 år nå og håper virkelig ikke han slutter på Hallset med det første - en topp kar som tar seg tid til pasientene, er alltid interessert og vennlig, dyktig og rolig og stort sett temmelig presis. Og alltid blid og humørfylt. :o)

Dyktig lege

Flink lege som tar deg seriøst. Har du spørsmål som ikke krever personlig oppmøte, kan spørsmål rettes over telefon. Kjempe bra service!

Dyktig

Dyktig og hyggelig lege som tar deg på alvor. Synd med litt ventetid, men det er det jo hos de fleste gode leger.

Flink!

dyktig og alltid opplevd som profesjonell, kan gå av og til gå litt tid til man får en time hos Legen.