Njål Flem Mæland

Selsbakkvegen 37 7027 Trondheim
Njål Flem Mæland er en av 165 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Njål Flem Mæland

Arrogant og OVERlegen

Jeg har hatt astma hele livet. Har flyttet en del, og har derfor også måtte byttet fastleger flere ganger. Så journalen min ligger spredt rundt omkring...

Jeg trenger likevel ventolin innimellom ved anfall. Og så påstar denne "legen" at jeg ikke har astma, at dette er innbildninger.
Fikk overtalt han til å skrive ut resept etter mye om og men.
Anbefales så absolutt ikke!

Faglig dyktig...

..og er interessert i pasientens situasjon. Tørr å innhente kyndig og rett instans der han kommer til kort.

Viktigeste. .. setter seg tid til å se på pasienten i sin helhet først og ikke bare stirrer på pc skjermen.

Av og på

Var fornøyd med han den gang han ble min fastlege. Ikke nå som jeg kan tituleres som eldre. Virker ikke som jeg lenger er et interessant kasus.Trenger tid til å forklare meg og den tiden har han ikke. Blir misforstått. Kan bli tydeligere på kommunikasjon.

Den beste legen jeg har hatt!

I en alder av 26, så er Mæland min 2 fastlege jeg har. Min første fastlege gikk av med pensjon da jeg var rudt 12år.

Mæland har tatt alle mine "plager" og bekymringer alvorlig. Han setter seg godt inn i problematikken å finner en kjapp løsning.

Mæland kjenner meg såpass godt at jeg slipper å komme inn til time for småting som feks ny resept da jeg har bodd i forskjellige kommuner siden jeg var 16år. Det er så godt å ha en slik tillit med sin lege at han ringer på slutten av sin arbeidsdag eller i sin lunsjpause for å hjelpe meg som sin pasient.

Jeg har veldig vanskelig for å stole på folk generelt, spesielt etter at jeg fikk barn. Jeg har ingen barnelege på barna mine pga en ubehagelig opplevelse jeg hadde da min 3årige datter skulle ha sin 3måneders sjekk på helsestasjon.
Fortalte dette til Mæland og siden har han tatt seg av alt av oppfølging av mine barn.

Dette er en mann som man trygt kan legge sitt "liv" i hendene på. Har ikke opplevd slik medfølelse og forståelse fra noen andre innen helsefaget!

Den beste legen jeg har hatt

Gjennom 4 år har jeg hatt Njål som fastlege. Jeg har vært hos han både for "småplager" og for psykiske problemer, og jeg har alltid blitt møtt med forståelse, medmenneskelig kontakt, interesse og kunnskap. Der mine tidligere leger kom til kort, har Njål gitt hjelp som funket. Jeg har fått time på dagen eller etter få dager, maks en uke frem i tid om det er noe som kan la seg vente på. Anbefales!