Magne Anders Ranum

Tlf: 72 87 70 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Magne Anders Ranum er en av 13 fastleger i Melhus

Siste vurderinger av Magne Anders Ranum

Arrogant

Har vært to ganger hos han og har begge ganger følt meg dum etterpå. Føler at han ikke tok oss på alvor ovenfor sønnen vår som gråter utrøstelig mange timer hver natt.

Han var arrogant, nedlatende og lite interessert i å finne ut om det var noen fysiske plager.

"Ingen barn har dødd av å ligge og gråte" var løsningen hans,

Kommer heller til å dra på legevakt enn å til han igjen.

Veldig, veldig fornøyd!

Blir alltid tatt seriøst hos Ranum, han er veldig behjelpelig og flink! Har blitt henvist videre flere ganger til spesialister.
"Hva kan jeg hjelpe deg med i dag?"
Gruer meg til han går av og jeg må finne meg ny lege.

Dyktig fastlege med mange års erfaring

Magne Anders er dyktig i sitt fag, og han lytter til hva du som pasient forteller. Han forklarer underveis i konsultasjonen, hvis pasienten ønsker dette

Han har en rolig og behagelig fremtoning, og bidrar således til god lege-pasientkommunikasjon.

Dr. Ranum henviser videre til spesialisthelsetjenesten, såfremt dette skulle være nødvendig ut ifra dine symptomer.

Blir ikke tatt på alvor!

Har vært hos Ranum mange ganger uten hell. Han får meg til å føle meg som overbeskymret hønemor og sammenligner med hvordan mødre hadde det før i tiden. Etter tre besøk på to uker med en veldig syk gutt fikk vi prøve ny lege. Når vi gikk inn døra sier nye legen TIL BARNET "Velkommen! Jeg ser jo at du ikke har det så bra men jeg ser også hvorfor og hvordan vi skal få deg frisk igjen."

Byttet fastlege samme dag.

Flink, men litt vanskelig

Hyggelig lege som møter deg og lytter, men syns han kan være litt vanskelig å kommunisere med. Spør meg blant annet om hva jeg ønsker han skal gjøre med et problem jeg kommer dit for svar til, når jeg som pasient viser fortvilelse og ikke vet hva jeg skal gjøre. Ellers flink til å forklare og informere.

Ok lege

Bra:
- tar seg tid ved hvert besøk og lurer på om det er noe mer, og hvordan jeg ellers har det.
- flink til å finne gode praktiske løsninger.
- jeg har litt legeskrekk og setter stor pris på at Ranum forteller og forklarer alt underveis.

Hva som kan bli bedre:
- blir sjeldent henvist til videre undersøkelser.
- føler ikke alltid at jeg blir tatt på alvor, selv om det skal mye til for at jeg faktisk tar turen, da jeg har legeskrekk.

Chef Ranum

Man of the year ;)
Har alltid løsningen, holdningen og ett par riktige visdoms ord på lager.
Han gir dagen en god løft på tur ut døra, og gir denne legen 10 av 10.

Ikke fornøyd

Jeg er ikke fornøyd med denne fastlegen.
Det er umulig å få tak i ham på tlf, i tillegg til at jeg føler jeg ikke blir hørt når jeg først får time.
Det oppfattes som ubehagelig å snakke med ham når jeg føler han tar meg forgjitt.

Et trygt valg

Jeg har gått til denne legen lenge, og jeg har aldri vurdert å bytte. Kom deg inn på listen hans om du kan. Skulle ønkse det var litt mer tid per pasient, men det er vel ulempen med en god lege, en må dele med mange. Den avmålte tiden er til gjengjeld av høy kvalitet!