Magne Anders Ranum

Autorisasjon (1981)

Magne Anders Ranum er en av 15 fastleger i Melhus

Siste vurderinger av Magne Anders Ranum

Dyktig, lyttende og erfaren.

Magne Anders har vært fastlegen min, helt siden jeg var liten gutt.

De gangene jeg har vært hos han tar han meg alltid seriøst, han lytter, prater og er engasjert.

Kommer ofte med gode tilbakemeldinger.

Jeg har alltid følt meg trygg og godt ivaretatt hos Dr. Ranum.

Dyktig, hyggelig og bevisst på kommunikasjon

Min erfaring med denne legen er som pårørende. Jeg opplever Magne Ranum som en lege som på klokt vis bruker konsultasjonstiden til å se pasient og pårørende gjennom å lytte til det du sier, samtidig som han skaffer seg kunnskap om deg og situasjonen gjennom å holde blikk-kontakt og dermed lese deg. Dette gjør ham i stand til å gi deg den hjelpen du trenger. Ranum er kunnskapsrik og erfaren, men samtidig oppdatert, og møter deg med respekt, åpenhet og omtanke. Gjennom mine opplevelser med denne legen, gir jeg ham de beste anbefalinger.

Verste lege jeg noensinne har møtt

For det første stod han omtrent i døråpningen og spurte hva han kunne hjelpe oss med.. ba oss ikke inn til å sitte engang, til tross for min bleie, slappe 3åring som stod ved siden av meg.

Allerede ved første spørsmålene han stilte virket han nedlatende og rullet omtrent med øynene og tok meg aldeles ikke på alvor. Han var respektløs og lyttet ikke. Jeg ga spesifikke opplysninger om symptomene til barnet mitt, og når han repeterte høyt mens han skrev på datamaskina så sa han noe helt annet enn hva jeg hadde fortalt, som om jeg hadde overdrevet.

Kommer til å varsle hvem som helst som går til det legesenteret at han ikke anbefales!!

Arrogant

Har vært to ganger hos han og har begge ganger følt meg dum etterpå. Føler at han ikke tok oss på alvor ovenfor sønnen vår som gråter utrøstelig mange timer hver natt.

Han var arrogant, nedlatende og lite interessert i å finne ut om det var noen fysiske plager.

"Ingen barn har dødd av å ligge og gråte" var løsningen hans,

Kommer heller til å dra på legevakt enn å til han igjen.

Dyktig fastlege med mange års erfaring

Magne Anders er dyktig i sitt fag, og han lytter til hva du som pasient forteller. Han forklarer underveis i konsultasjonen, hvis pasienten ønsker dette

Han har en rolig og behagelig fremtoning, og bidrar således til god lege-pasientkommunikasjon.

Dr. Ranum henviser videre til spesialisthelsetjenesten, såfremt dette skulle være nødvendig ut ifra dine symptomer.