Marit Rye

Edda Legesenter DA

1999

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Edda Legesenter DA
Håkon Jarls Gt 11 7030 Trondheim
Tlf: 73 83 19 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Rye er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rye

Helt grei

Har fra denne siden hørt mye bra om Marit, og gledet meg til å ha henne som lege, men ble rett og slett ganske skuffet. Måtte vente lenge for å komme inn, (selv om dette så ut til å være en veldig rolig dag) og det var bare så vidt jeg fikk et hei fra legen. Da jeg var der følte jeg meg "i veien" og at jeg tok opp tid.
Imidlertid var hun rask med å foreslå en løsning, så det er bra!

Super lege

Jeg har hatt Marit som FL i 5-6 år, og jeg ønsker å si at hun har bein i nesa og får ting gjort. Som andre skriver er hun flink til å ta kontakt med andre når hun mangler kunnskap (sjeldent), ta deg på alvor, og sette igang og følge opp prosesser.

Hun kan virke litt krass og stressa, hun ønsker deg det beste og går rett på sak.
ca tre uker ventetid, fikser uakutt time om det trengs.

Lyttende

Hei
Marit er en seriøs og lyttende lege. Hun tar alltid ting alvorlig og henviser videre hvis det er utenfor hennes kompetanse

Super lege

Marit er en effektiv men samtidig grundig lege. Jeg får alltid den tiden jeg trenger. Hun henviser ved behov og følger opp prøvesvar. Ventetid på ordinær time er ca 3 uker, men akutt time til meg eller ungene har vi alltid fått på dagen. Jeg føler meg veldig trygg ved å ha henne som fastlege.

Helt Dronning!

Hun har fulgt opp mitt kompliserte sykdomsbilde aldeles utmerket, meget effektiv og med fin humor.
Bruker sitt nettverk for sine pasienters beste. Underviser studenter og har studentimer, er veldig flink til å ufarliggjøre dette, sånn at det blir en fullverdig konsultasjon uansett.

Fantastisk flink lege

Marit er sinnsykt effektiv, kunnskapsrik og ønsker det beste for pasienten. Hvis hun er usikker på noe, er hun snar til å konferere med spesialister på telefon. Hun finner alltid en løsning, og er flink til å følge opp prøver, telefoner osv. Hvis henvisning til spesialist tar for lang tid, så pusher hun alltid på. Hun skaper tillit med en gang du kommer inn i rommet, og er ikke ovenfra-og-ned. Jeg føler at jeg kjenner henne, og at hun ikke bare er en lege som skriver ut resepter etter mitt ønske. Hun har også meeeget god humor, og alltid et smil på lur!

Hun er rett og slett den beste legen jeg har hatt.

Nå har jeg rett nok kun hatt en fastlege før Marit, men hadde det ikke vært for at vi flyttet fra Trondheim skulle jeg beholdt henne så lenge jeg kunne. I løpet av seks og et halvt år har det i snitt blitt en håndfull besøk i året. Vanligvis inntil et par ukers ventetid på "vanlig" time av "triviell" årsak, men når det har vært mer akutt eller alvorlig behov har jeg fått time raskt.
Jeg har opplevd Marit som faglig dyktig og profesjonell, passe pasientsentrert, effektiv men oppmerksom og interessert, og når det trengtes har hun fikset hastesaker mens jeg fortsatt var på kontoret. Hun har vært en god kommunikasjonspartner og en fin fastlege. Anbefales sterkt!

Effektiv og hyggelig.

Er veldig fornøyd med å ha hatt Marit som lege de siste årene. Hun er noe travel, men er alltid hyggelig, profesjonell og effektiv. Virker faglig dyktig. Det eneste negative er at det alltid er lang ventetid, både på å få time og på venterommet. Jeg har nylig byttet fastlege, men kun for å ha legekontor nærmere der jeg bor, eller hadde jeg gjerne fortsatt hos Marit.

Dyktig, lyttende og effektiv

Marit har vært min lege i to år og jeg er meget fornøyd.
En person skrev dette tidligere og jeg er helt enig: "Derimot så er det slik at den dagen du virkelig trenger henne, så er hun alt annet enn overlegen, du får garantert god hjelp og all den tiden du trenger."
Hun kan virke travel noe dager, og er seriøs og effektiv, men hun egentlig er hyggelig, lyttende og alltid viser at hun vil hjelpe. Hun tar alltid meg seriøst, uansett hva det er og jeg føler meg trygg med henne. Hun er dyktig og oppdatert, men om hun er usikker om noe, eller om jeg trenger utredning, hun alltid henviser meg videre med en gang. I tillegg får jeg veldig god oppfølging.

Det kan tar litt tid (kanskje 2-3 uker) å få en vanlig time, men jeg har alltid fått akute timer samme dag når det trengs. Et par ganger måtte jeg ringe kontoret to ganger for å få en resept samme dag, men vanligvis når jeg bestiller på nett får apoteket e-resepten innen 1-2 dager, og jeg får en sms når det er klar. Sekretær og sykepleiere er profesjonell og effektiv.

Fornøyd

Jeg oppfatter Marit som en flink og kunnskapsrik lege som har behandlet meg godt som pasient i de fem årene jeg har gått til henne.

Hun kan virke travel og litt sur, men er jevnt over hyggelig og profesjonell. Jeg har opplevd at e-resepter ikke har kommet frem, og at jeg har måttet ringe legekontoret igjen, men dette vet jeg ikke om skyldes at det faktisk går litt fort i svingene hos Marit, eller om det er svikt i datasystemet.

Hun utredet meg for astma for noen år siden, og jeg var derfor mye hos henne i en periode og følte da at hun husket meg fra gang til gang. Slik er det dessverre ikke lengre, og jeg må gjerne gjenta sykdomshistorikken min i begynnelsen av timen.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, for hun er effektiv og gjør jobben på en troverdig måte. Hun har henvist meg videre når det har vært behov. Jeg bytter nå lege på grunn av flytting, men ville beholdt Marit dersom jeg skulle bli i Trondheim.

Jeg må dessverre ofte sitte lenge i telefonkø, og må oftest vente rundt 3 uker på legetime.

Beste legen jeg jeg har hatt !

Marit er en lege som jeg føler lytter og virkelig hører på hva jeg sier.
Hun er også flink til å vurdere min tilstand.
Sender meg raskt videre til undersøkelser der det trengs.
Jeg har flytter men ønsker å beholde Marit så lenge som det går an.

super lege

Vært min fastlege i mange år, og jeg er superfornøyd. Blir tatt seriøst og får den hjelpen jeg trenger eller blir henvist videre. Rask, løsningsorientert, glimt i øyet, humor, tillitsskapende oppførsel m.m. Kan ikke få rost denne legen nok!

Verdens beste fastlege

Lyttende, empatisk og dyktig! Anbefales på det sterkeste.

Beste av de 4 fastleger jeg har hatt

Husker meg, og min historikk, og tok seg alltid tid til å grundig undersøke meg. Empatisk, forståelig, rask, alvorlig, tar deg og dine problemer alvorlig og har alltid gode råd. Eneste er, kanskje hun kunne kunne smilt litt mer, men hun var alltid sympatisk, og viste stor forståelse for tilstanden min. Måtte bytte pga flytting

Den beste legen!

God på gjensidig kommunikasjon, lyttende, ikkeredd for å henvise til andre. Oppdatert og vet hun ikke svarene med en gang, hører hun først og fremst på pasientens opplevelse av egen situasjon. Later ikke som hun vet alt selv, men gir et inntrykk av at hun vil gi meg rett og en god behandling. Kjempe hyggelig og snill, profesjonell og har god humor! Alltid positivt å komme til henne og går ut derfra med en følelse av å ha blitt hørt og av å fått hjelp.

Dyktig, profesjonell og effektiv

Marit er ryddig, effektiv og meget profesjonell. Hun tar meg seriøst og det er kort ventetid hos henne.
Hun kan være litt rask innimellom, men jeg får alltid den hjelpen jeg trenger.

Veldig bra lege

Jeg er veldig fornøyd med henne som min fast lege. Hun er hyggelig, vennlig og tar ting på alvor.

Rask men dyktig

Marit stiller opp og lytter om det er noe. Hun tar deg på alvor. Hun er ikke så veldig personlig av seg, og ting kan gå fort, men har aldri opplevd at hun ikke tar meg som pasient alvorlig. Edda legesenter er ryddig og alle tar godt vare på en.

Beste legen jeg har hatt.

Er meget fornøyd med Marit! Hun er alltid imøtekommende og "tilgjengelig" , og har tatt meg seriøst i alle situasjoner, uansett hva det gjaldt! Henviser alltid videre til spesialister, om hun ikke kan svare selv. Får ikke fullrost denne legen!
I tillegg har Edda legesenter et meget godt og stabilt crew på kontoret.

veldig flink og lytter

Super lege.
Dyktig.
Tar pasienter seriøst og lytter.
Veldig hyggelig.
Hun er til å stole på.