Marit Rye

Autorisasjon (1999)

Edda Legesenter DA Telefonnummer73 83 19 0073 83 19 ...
Olav Trygvasons gate 35 7011 Trondheim
Marit Rye er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rye

Ivaretakende og dyktig

Er utrolig fornøyd med Marit som min fastlege. Hun tar meg på alvor, hører på mine tanker rundt problemet, er effektiv og får ting gjort. Hun er empatisk og svært faglig dyktig. Det jeg spesielt liker er at hun først bruker sin faglige kunnskap til å selv prøve ut tester og gi behandling, for så å henvise videre dersom dette ikke har hatt effekt eller ikke gitt resultater.

Flink og seriøs

Opplever Marit som veldig seriøs og flink. Skulle det være noe som hun ikke har nok kunnskap om henviser hun videre. Ser flere skriver at de opplever henne som sur og travel, og det kan virke sånn noen ganger, men jeg har likevel alltid følt meg komfortabel og ivaretatt, selv om jeg noen ganger syns hun virker litt stressa. Hender jeg glemmer å ta opp viktige ting fordi jeg føler at hun har det travelt. Men som sagt har jeg likevel ikke opplevd at hun ikke har tatt meg seriøst og lyttet til det jeg har å si. God humor har hun også noe jeg setter pris på. Alltid fått time samme dag når jeg har hadd behov for det.

Kan være litt vrient å få medikamenter man ønsker og dette er et stort minus, dessverre.. Dette har ført til at jeg vurderer å bytte, men er så fornøyd med alt annet at det er vanskelig å bestemme seg. Føler det positive veier opp for det eneste negative, som jo er at hun ikke skriver ut resept på medisiner man ønsker, uansett om man har prøvd det tidligere med god effekt og at jeg alltid må vente minst 20 minutter for å komme inn til timen. Har på det verste måttet vente over én time. Men som regel får jeg komme inn etter 20-40 min.

Ellers syns jeg venteværelse er stort, pent, moderne og renslig. Stort pluss at de har vannautomat og wifi. Når jeg ringer og ber om time opplever jeg nesten alltid hun som svarer som veldig sur og overlegen. Men som sagt får jeg alltid time samme dag om jeg har behov for det. Venter aldri over 4-5 minutt før de svarer på tlf. Beliggenheten er topp, men nå flytter de jo til midtbyen i september og det syns jeg er synd. Håper det nye lokalet blir nært en bussholdeplass og like fint som det de har nå.

Helt grei

Har fra denne siden hørt mye bra om Marit, og gledet meg til å ha henne som lege, men ble rett og slett ganske skuffet. Måtte vente lenge for å komme inn, (selv om dette så ut til å være en veldig rolig dag) og det var bare så vidt jeg fikk et hei fra legen. Da jeg var der følte jeg meg "i veien" og at jeg tok opp tid.
Imidlertid var hun rask med å foreslå en løsning, så det er bra!

Super lege

Jeg har hatt Marit som FL i 5-6 år, og jeg ønsker å si at hun har bein i nesa og får ting gjort. Som andre skriver er hun flink til å ta kontakt med andre når hun mangler kunnskap (sjeldent), ta deg på alvor, og sette igang og følge opp prosesser.

Hun kan virke litt krass og stressa, hun ønsker deg det beste og går rett på sak.
ca tre uker ventetid, fikser uakutt time om det trengs.

Lyttende

Hei
Marit er en seriøs og lyttende lege. Hun tar alltid ting alvorlig og henviser videre hvis det er utenfor hennes kompetanse