Marit Rønne

Autorisasjon (2006)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Marit Rønne er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Marit Rønne

verste legen

Var der en gang, og aldri mer! første jeg gjorde når jeg kom hjem var å bytte fastlege... er av den typen som kvier meg til å gå til legen, og når jeg først gjør det, blir jeg møtt av noen som ikke en gang møtte blikket mitt og helst ville ha meg ut før jeg i det hele tatt nesten rakk å sette meg i stolen?! nei takk!

Utrolig usympatisk og lite hyggelig

Var til Marit 2-3 ganger før jeg skiftet fastlege. Følte meg skikkelig til bry når jeg var hos henne, hun var kun opptatt av å få meg fortest mulig ut av kontoret sitt . Virket som hun ikke var interessert i høre hva jeg hadde å si, og hun dro frem bankterminalen mens jeg var midt i ei setning noe jeg syns var veldig respektløst. Følte meg veldig lite velkommen og fikk følelsen av at hun syns jeg var en hypokonder når jeg kom med symptomer/bekymringer. Ville aldri dratt tilbake til denne legen igjen, da jeg følte meg veldig dårlig behandlet og at legen ikke hadde noen interesse av å hjelpe meg. Forferdelig opplevelse

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så enormt missfornøyde!

Jeg har hatt Marit som fastlege i mange år, og valgte å beholde henne etter at jeg flyttet til Stjørdal. Har vært inne hos behandling for ulike psykiske lidelser, og har bestandig blitt tatt på alvor. Hun tok meg også på alvor når jeg som voksen kom med misstanker om udiagnostisert ADHD, og fikk grundig og god utredning. Misstanken viste seg å stemme.

I tillegg har Marit en enorm evne til å huske sine pasienter. Etter å ikke ha vært hos legen på mange år, ble jeg møtt med spørsmål om hvordan det gikk i forhold til tema som var av ikke-medisinsk karakter som jeg tidligere hadde delt med henne. Jeg opplever Marit som svært sympatisk, varm og omsorgsfull, og har svært vanskelig for å forstå at andre mener hun ikke har "sosiale antenner". Marit har vært en enorm støtte gjennom mine angstproblemer, og jeg kunne aldri ha drømt om en bedre lege.

I tillegg får man time raskt, og hun tar seg bestandig god tid. På grunn av det, hender det ofte at man må vente litt ekstra i forhold til avtalt tid, men sjeldent mer en 5 minutter. Jeg opplever Marit som en svært profesjonell, omsorgsfull og ansvarlig lege med god medisinskfaglig kompetanse.

(Telefontiden er det eneste jeg mener er noe å klage på. Man får raskt svar på SMS, men de bruker lang tid til å ta telefonen om man har behov for å ringe) Hurtigtimer fås bestandig samme dag, mens det kan ta noe lenger tid for ordinære timer.

Verste legen jeg har hatt!

Null sosiale antenner og forståelse for pasienter. Svært spydig og lite glad i mennesker;(

Mangler forståelse og evnen til å lytte

Jeg har hatt Marit Rønne som fastlege i en god del år, men nå har jeg omsider kommet meg rundt til å bytte. Dessverre kjenner jeg henne på en prikk lik de vurderingene under. Man føler seg svært til bry for å ta opp tiden hennes og hun tar seg ikke tid til å høre på hva pasienten har å si før hun trekker egne konklusjoner. En gang kom jeg dit pga munnsår begynte hun å kommentere vekta mi og at jeg måtte slanke meg. En annen gang da jeg kom inn pga halsbetennelse, spurte jeg henne samtidig om hun kunne skrive ut ny resept på en medisin jeg har tatt i årevis. Men NEI, det var ikke snakk om. Da fikk jeg beskjed om å bestille NY time! Så snudde hun bestemt kortterminalen mot meg og ba meg betale. Da hadde jeg ikke vært der mer enn noen få minutter. Dessverre har jeg mange eksempler på dårlig behandling av Marit og jeg vil derfor fraråde andre å velge henne som fastlege.