Egil Storrusten

Autorisasjon (1997)

Persaunet Legesenter Telefonnummer73 82 85 5073 82 85 ...
Utsiravegen 1A 7045 Trondheim
Egil Storrusten er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Egil Storrusten

Dyktig og vennlig

Jeg har hatt mange fastleger gjennom livet, men jeg kan lett si at Egil er nok den jeg hat likt aller best. Han tar seg alltid tid til deg og er også dyktig i prosedyrer, og har alltid et glimt i øyet. Anbefaler denne karen!

Uten tvil beste fastlege i Trondheim

Jeg har hatt flere fastleger i Trondheim siden jeg flyttet hit i 2016, og Egil er uten tvil den beste jeg har hatt. Jeg har alltid angret på de periodene da jeg valgt å bruke en annen fastlege når jeg bodde lenger unna og har følt meg så heldig etter å hatt muligheten til å bytte tilbake fra ventelista.

Uansett hvor liten problemet er (altså av typen "det gjør vondt når jeg gjør [sånn]") føler jeg at jeg alltid blir tatt på alvor--jo, selv når jeg selv egentlig ikke tar meg selv på alvor! Ikke vil han bare fortelle deg om det er noe å bekymre seg over, og ikke vil han bare gi behandling ved behov, men uansett vil han i tillegg ta tiden til å virkelig forklare hvordan og hvorfor det føles rart her eller gjør vondt der. Dette har han evne til kun som et resultat av en mesterlig kunnskap om kroppen og en ekte lidenskap for arbeidet sitt.

Egil er en sjelden profesjonell som verdsetter ærlighet og respekt, og som velger skjønn fremfor firkantet byråkrati. Hvis du er så heldig å ha valget, bør du velge Egil dersom du ønsker en lege som legger vekt på å være stolt av sitt eget arbeid og helsen til pasientene sine, heller enn lønnslippen og det å komme seg ut av kontoret før rush-tiden.

Den eneste kritikken som kan nevnes her er at han er ofte litt forsinket, men erfaringsmessig er det sjelden mer enn det som vanligvis kan forventes hos noen som helst annen lege. Du vil forstå hvorfor det er slik når du sitter på kontoret og ikke går før han er fornøyd med at han har gitt deg svar på alt du trenger. At han kommer ned i gangen i full fart for å kalle deg inn, er selvfølgelig ingen indikasjon på manglende profesjonalitet – tvert imot. Hvis du ikke klarer å forstå at dette åpenbart er ett av kjennetegnene på at han tar oppgaven på alvor, bør du kanskje reflektere over hva det sier om deg selv.

Ekstremt dårlig lytter, og lite empatisk!

Har hatt denne fastlegen kun i kort tid, ca 1 år. Synes han var grei nok de første gangene jeg var hos han for enklere ting (ordner raskt henvisninger og resepter), men da jeg etter en større "krise" som hendte i livet mitt, var totalt avhengig av tett dialog med fastlege for å utrede plager av mer komplisert og alvorlig art, virket det som han gikk lei, og helst ville slippe maset. Denne krisen var også utløst av hendelser utenfor min kontroll, slik at jeg som pasient ikke kan klandres for mine plager (les: innbille meg at jeg er syk).

Oppleves som at han kun lytter med et "halvt øre", og egentlig ikke er så interessert, dersom problemstillingen ikke er rett frem, og vil kreve at han tar seg mer enn 5 minutter. Når kriser i livet oppstår har man behov for en fastlege som lytter, viser interesse og er engasjert - og som kan hjelpe deg å legge en plan for veien videre. Dette har vært totalt fraværende. Han hører kun bruddstykker av det som blir fortalt(ser mye inn i PC skjermen når man snakker), evner derfor heller ikke å sette symptomer i sammenheng og se det totale bildet, og dermed sitter man som pasient og føler seg misforstått og lite tatt på alvor. Det er svært frustrerende når det foreslås løsninger, som det burde være opplagt, at på det tidspunktet, burde vært forkastet for lengst - hadde han fått med seg hva som blir sagt tidligere.

I min situasjon som for meg personlig opplevdes svært tung, var det krevende å skulle forholde seg til en fastlege, som ikke virket å være interessert i å hjelpe meg. Det virker heller ikke som han evner å se hvordan fysiske plager, påvirker det psykiske hos pasienten.

Man kommer også alltid 30-40 min inn etter oppsatt time, og da kommer legen nærmest springende ned korridoren.

Anbefaler ikke denne fastlegen.

Seriøs og nøyaktig

Jeg har aldri hatt store helseproblemer så da jeg plutselig opplevde en endring i almenntilstanden ble jeg tatt på alvor. Egil tok problemene mine seriøst og vi gjennomførte en haug av tester. Selv undervurderte jeg helseproblemene og trodde det ville gå over, men Egil tok ordentlig tak i det, noe som viste seg å være riktig. I dag får jeg svært god oppfølging og jeg har virkelig følt meg ivaretatt! Det er godt å vite at man ikke blir mistenkeliggjort, men trodd. Jeg kan virkelig anbefale Egil som fastlege

Trygg fastlege

Utrolig rolig og god lege som utstråler trygghet noe en ung jente med flere psykiske og fysiske plager var avhengig av. Ble alltid tatt seriøst og møtt med god forståelse til enhver situasjon. Satt alltid med en følelse av at legen alltid ønsket å hjelpe slik at hverdagen ble så optimal som mulig med alt det praktiske som var nødvendig. Legen ble et trygt holdepunkt i en utrygg hverdag - helsevesenet på sitt beste!