Ørjan Sæknan

Flatåsen Legesenter DA

2004

Siste vurderinger av Ørjan Sæknan

Terningkast 6

Jeg har hatt Ørjan som fastlege i de siste 12 årene. I motsetning til mange andre leger der du gjerne må gå gjennom den samme lekse hver gang du har en time, så er et møte med Ørjan som å gjennoppta en samtale der den sluttet - uansett om det er lang tid siden forrige time.

Ørjan er en god lytter og en usedvanlig dyktig lege av den «nye generasjonen» leger. I motsetning til mange fra den «gamle garde» som gjerne mumler litt for seg selv før de setter seg ned for å skrive ut en resept, så er Ørjans beste egenskap at han setter seg ned for å snakke med deg. Via en felles analyse av problemene og diskusjoner rundt aktuelle behandlingsformer, er pasienten på denne måten en medaktør i både behandling og diagnosestilling.

Ørjan har også et behagelig vesen og en jovial omgangstone. Du vil aldri føle å bli «sett ned på», noe som ofte er symptomatisk for en del eldre leger.

Jeg har møtt en del leger i mitt liv ( i likhet med alle andre), men Ørjan er uten tvil den beste jeg har hatt gleden av å ha et lege / pasient - forhold til.

Takk for de tjenestene du yter, Ørjan.

Svært fornøyd

Der annen lege på samme senter har henvist i hytt og pine uten mening og skrevet resepter uforsvarlig, er Ørjan fantastisk! Føler jeg blir tatt på alvor når det faktisk er alvor, men beroliget når det ligger mer i hodet. Akutt timer er selvfølgelig travelt, på mer planlagte timer tar han seg god tid til å svare på spørsmål og er særs proff. Som kvinne kan noe leger være litt kleine på noen ting, men han tar alt helt naturlig. Setter pris på at jeg unngår unødvendige kostnader til ymske spesialister når det faktisk ikke er behov for det, men blir sendt videre når det er behov! Kjempe fornøyd og vil ikke bytte selv om jeg flytter

Styr unna

Bagatelliserer alt og svak på oppfølging. Vanskelig å bli henvist videre, selv i tilfeller hvor det er åpenbart behov for det. Anbefaler på det sterkeste å styre unna denne legen. Selv har jeg byttet fastlege og ikke angret et sekund på det. Småfrekke sykepleiere i skranken trekker heller ikke opp.

Ørjan sæknan

Hei har ikke hatt legen så lenge , men det han har hjulpet meg med er veldig bra , så han er veldig bra så langt 😊

Veldig fornøyd

Har hatt Ørjan som fastlege i mange år både til meg selv og barna. Føler absolutt han hører på hva jeg har å si og henviser videre ved behov. Kommer ikke til å bytte.

Overhode ikke fornøyd.

Han lytter, men bagatelliserer alt. Og i følge han er man aldri syk. Syns han burde følge opp pasientene mere. Kviet meg skikkelig for å bestille time til han. Delvis pågrunn av de snipete og sure damene i skranken..

Vær forsiktig!

De første timene ble jeg tatt på alvor, men plutselig så snudde han om å da var alt psykisk.

Og prøve å få meg til å innse at det er psykisk, og at det ikke er flaut å slite psykisk når jeg er VELDIG syk av en fysisk sykdom, det blir for tåpelig.

Glad jeg byttet til en annen lege som tar meg ordentlig på alvor og hjelper meg og har gitt meg håpet tilbake :) Kommer ikke til å dra til Ørjan igjen!

Lytter ikke, bagatelliserer.

Han har evne til å foreskrive resepter, med unntak av å opplyse om evt. bivirkninger pasienten må ta hensyn til. Henviser pasienten til spesialister ved forespørsel. Har liten evne til å lytte og forstå hva som plager pasienten. Ivaretar i stor grad ikke pasientens interesser.

God lege

Seriøs og dyktig lege som tar deg på alvor. Enkel å prate med. Jeg er svært fornøyd, og kunne ikke tenkt meg å bytte fastlege!

Dessverre er han lite tilgjengelig på kontoret, og har ofte opplevd å få time hos andre leger på kontoret istedet. Til dels misfornøyd med treg service i administrasjonen, og småsure pleiere i skranken.

Veldig fornøyd

Veldig fornøyd, han lytter til deg , tar seg god tid og sjekker ut hva det kan være.

Henviser videre ved behov.

Utrolig fornøyd

Jeg er stor fornøyd etter å ha byttet lege til Ørjan Sæknan. Han lytter aktivt, er omsorgsfull, og tar meg serriøst. En lege det er lett å åpne seg for. Henviser videre ved behov, og gjør sitt ytterste for å hjelpe. Behagelig væremåte.

Seriøs og god lege!

Jeg er meget fornøyd med han som lege! Han lytter og tar meg alvorlig, selv om det kanskje merkes at noen dager er mer travle enn andre. Jeg har blitt tatt på alvor og fått den hjelper han trenger! Synes det er fint at han ikke spytter ut resepter i hytt og pine på måfå, men gir forslag til hva jeg kan gjøre for å bli bedre! Tar seg tid når det er nødvendig! Som kvinner er det heller ingen problemer! Kan ikke tenke meg å bytte lege!!!

Ikke særlig fornøyd

Bagatelliserer det meste og er lite flink til å lytte. Jeg valgte å bytte fastlege, da jeg følte meg lite ivaretatt.

En av de dårligste legene jeg har møtt, styr unna!

Jeg har i løpet av livet mitt vært i kontakt med minst 25 forskjellige leger, men få har skilt seg ut på samme måte som denne legen gjorde. Jeg syns han er en utrolig dårlig lege, som er veldig arrogant og ute av stand til å lytte til det pasientene hans sier. Føler ikke at han hørte på meg i det hele tatt. Ikke ble jeg henvist videre for store helseplager, og den ene henvisningen jeg faktisk fikk inneholdt nesten ikke noe av den informasjonen jeg hadde gitt! Jeg fikk derved ikke "prioritert helsehjelp" når jeg trengte det, siden henvisningen ikke inneholdt nok (viktig) informasjon.

Jeg flyttet kort tid etter at jeg byttet til denne legen, og kunne dessverre ikke bytte fastlege igjen før nå nylig. Jeg har virkelig kviet meg for å gå til denne legen, også når jeg har vært skikkelig syk, fordi jeg ikke føler at han har tatt meg på alvor. Han ville ikke høre på meg eller utføre de undersøkelsene jeg ba om.

Med tanke på hans unge alder kan jeg ikke forstå at han skal ha såpass mye erfaring at han aldri skulle ha behov for å rådføre seg med andre leger eller henvise pasienter videre, men han virker ganske arrogant. De legene jeg har vært i kontakt med tidligere har ikke nektet å utføre undersøkelsene jeg har bedt om (i hvert fall ikke de enkle som tar maks to minutter), og de har også vært flinke til å rådføre seg med andre leger om nødvendig.

Jeg vil fraråde alle å velge denne fastlegen, da jeg føler at jeg overhode ikke har fått den helsehjelpen jeg har trengt da jeg hadde han som fastlege.

Det er også veldig vanskelig å få time på legesenteret, det kan ta flere uker, det er også vanskelig å få akuttimer... Legekontoret virker også veldig umoderne, og det kan ta veldig lang tid å komme i kontakt med legekontoret per telefon.

Styr unna!

lite hjelpsom!

Jeg har hatt sæknan i noen år, å han har vært svæææær lite til hjelp!
Jeg er tydligvis aldrig syk, og han hører svært lite på meg.
Gleder meg til jeg får byttet fastlege

Sløv

Da jeg hadde han gjorde han lite for å hjelpe meg. Jeg hadde masse henvisninger han måtte sende videre, noe han aldri gjorde, og da jeg var i møtet med han og saksbehandleren min på NAV, rottet de seg sammen, og ble enige om hva DE syntes var best for meg, i stedet for å lytte til hva jeg hadde å si. Nei takk.

Ikke helt fornøyd

For å ta det positive først, jeg opplever at han er en god lytter og det er jo fint. Men, han er lite flink til å spørre og å prøve å sette en diagnose og lite villig til å henvise videre om det er noe. Og når han da, flere ganger har glemt å skrive ut resept og jeg har måttet ringe på legesenteret for å få skrevet ut resepten så har jeg nå byttet fastlege.

En sjelden god lege.

Jeg har hatt en del leger opp gjennom årene og Ørjan er den desidert beste av dem alle. Han kjenner deg, tar seg tid og ikke minst så tar han deg seriøst. Det virker som han leser seg grundig opp i sykdomshistorie, og om det trengs flere underøkelser hensviser han til dyktige folk og får prosessen til å skje raskt. Som kvinner har jeg heller aldri hatt problemer med å snakke med Ørjan om det man gjerne oppsøker kvinnelige leger om. Og det er aldri noe som er for dumt eller urelevant å spørre han om.

Tar ikke pasienten på alvor

Lytter til hva som blir sagt, men er lite villig til å henvise til spesialistundersøkelser, tross alvorlig sykdom. Følger IKKE tilstrekkelig opp. Måtte bytte fastlege.

bra lege

hjelpsom og forståelsesfull. tar seg tid til å lytte.