Ivanna Øien

Tlf: 73 85 28 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ivanna Øien er en av 8 fastleger i Rissa

Siste vurderinger av Ivanna Øien

Super lege

Gleder meg til hver legetime. Hun er utvilsomt faglig dyktig, grundig og ærlig. Hun er åpenbart svært godt oppdatert omkring nye medisiner, når det gjelder mine plager. Faktisk så oppdatert at jeg nærmest føler meg symptomfri. Viser også en god porsjon humor.

Man kan ikke väre venn med alle

Faglig meget dyktig og flink lege. Läser här att det är en del som uppfattar henne som arrogant. Det står en fritt att flytta, det är ingen som hindrar en att göra det, därför att kemin måste passa. Men att komma här och svärta ner läkarens rykte på detta sättet är bara knäppt. Det går som sagt inte för läkaren att alltid, varje dag och hela tiden vara blid.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg er ikke den som renner ned legekontoret, men for 3 år siden møtte jeg veggen til gangs, å jeg må bare skryte av Ivanna å takke for alt det hun gjorde for meg. Hun tok virkelig tak i problemene, sende meg på mange undersøkelse, fikk meg med på ett stressmestringskurs og tok seg tid til å prate. Kjempefornøyd med legen min, kjenner meg ikke igjen i de negative beskrivelsene.

Arrogant og lite lydhør

Overflatisk
Lytter ikke
Arrogant
Nedlatende
Skriver ut resept uten grunn
Ser ikke på pasienten

Skal aldri tilbake henne

lite imøtekommende

Tenker at noen leger kan være faglig dyktige, men har vansker med pasientbehandling. Føler jeg ikke kan uttale meg om faglig dyktighet, for her er man heldigvis ikke så ofte til legen. Og ville gjerne gi henne en sjangs, da vi alle er forskjellige. Men når man føler man ikke blir hørt, legen sitter med nesa i datamaskinen (ja, det er viktig å dokumentere), ikke har blitt "tatt på" (undersøkt BT, lyttet på e.l) og det er lite smil/imøtekommelse er jeg så glad for at jeg ikke har en alvorlig diagnose eller må ha kontinuerlig kontakt med lege.

Totalt uinteressert

Hun orket ikke engang å se på barnet mitt som var syk. Jeg sa hva jeg trodde problemet var, hun sa "ok", skrev resept og sendte oss avgårde til apoteket. Hadde vært greit å fått jenta undersøkt når man først har time til legen. At hun er helsestasjonens barnelege er ufattelig, så lite interessert som hun er i barna når de er der.

Ikke blitt hørt

Har store utfordringer med helsen min som er sammensatt. Har ikke fått nødvendig helsehjelp og heller ikke blitt hørt. Måtte derfor gå til en annen lege som henviste meg til sykehuset og nødvendig undersøkelser/behandling. Pga av dette,bytter jeg lege.

Kjenner meg godt igjen i de negative tilbakemeldingene

Bytter lege, etter å ikke bli hørt/trodd.......
Har diagnose som ikke kan behandles med medisin dermed finnes den vel ikke?
Ja hun er arrogant i forhold til hva pasienten sier.

Arrogant og overfladisk

Skulle ha seks-ukerskontroll med sønnen min. Hilser ikke, uinteressert, ufølsom, arrogant, upresise antagelser og null interesse for å oppnå kontakt med et lite barn.

Den beste legen jeg har hatt

Får bestandig hjelp med plagene mine.
og sender meg til spesialist når jeg spør om det.
Vi har bestandig en god tone mellom oss 😉👍🏽

Mistroende og nedlatende.

Opplevde konsultasjonen som at jeg måtte forsvare mine plager i kryssforhør og overbevise henne om at de var ekte fremfor å bruke tiden på selve problemet.

Jeg har plagdes med magen i noen uker før konsultasjon. Dagen før konsultasjon var jeg på ett lokalt spisested og fikk beskjed fra Ivanna om at "da er det ikke så rart at du plages med magen." Hun hadde også behov for å tømme seg for sin frustrasjon ang. dette spisestedet uten at jeg kunne se relevansen til problemet mitt, som hadde vart lenger.

Syns det var trist å gå derfra som en litt mindre person og følelsen av ikke å bli trodd. Det er ikke sånn det skal være.

Tar både meg og mine barn svært alvorlig. Gir seg ikke før det er sluttet en konklusjon/diagnose. Hun er faktisk så ydmyk at hun sier ifra når hun ikke har nok kunnskap, og da henviser videre, å da til flinke spesialister som man kommer fort inn hos!
Har utrolig god kontakt med ungene, de synes det er veldig fint å få gå til henne.( har 3 barn med diagnoser).
Vi har en kjempe flott dialog, å til meg og min familie har Øien ytet max service.

Utrolig dyktig lege. Kjenner meg ikke igjen i noen av de negative beskrivelsene av henne. En god lytter og hjelper deg på alle måter. Fantastisk lege på alle måter.

beste legen jeg kunne hatt...

meget flink i sitt område, i møtekommende og blid. følger opp. bra.

kunne blidt bedre på oppfølging.

ellers vil jeg si at dr. øien er en meget bra lege-

Nesa i sky

Generelt dårlig til å kommunisere. Frekk og nedlatende tone.

Stressa

Stressa og overfladisk, hører bare på halvparten av det som blir sagt. Mulig hun er faglig dyktig, men bør jobbe mye mer med konsultasjonene. Ps: Har null interesse i å høre om deg og ditt barn når det er mitt barn som er sykt.

Dyktig og lytter

Opplever henne som dyktig, jordnær og lyttende.
Forklarer godt og forståelig og slipper deg ikke før alt er prøvd.
Det er nesten så en gleder seg til konsultasjon.