Else Helene Thorvik

Humana Helse AS

2007

Humana Helse AS Telefonnummer67 55 31 0067 55 31 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Elias Smiths vei 10 1337 Sandvika
Else Helene Thorvik er en av 107 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Else Helene Thorvik

Unngå dersom du har barn!

Dette er ikke en lege å anbefale til barn. Vanskelig å kommunisere med, umulig å få time hos. Bør vurdere en annen lege.

Meget god fastlege

Dr. Thorvik er en god fastlege. Jeg har brukt henne nå i mange år. Hun lytter. Jeg opplever hun tar ansvar og er løsningsorientert. Prøver tas både ved behov og som oppfølging/ generell kontroll. Ved behov har jeg alltid fått oppfølging. Dersom man er litt fleksibel selv er det ikke vanskelig å få time.

Dr. Thorvik evner å være medmenneske og jeg kjenner meg godt ivaretatt.

En meget flink og omtenksom lege

Litt overrasket over å lese at ikke alle er like fornøyd m denne legen. Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste årene, og har måttet oppsøke fastlege på kontoret oftere enn tidligere, inkl litt mails frem og tilbake. Opplever legen som flink, interessert, forståelsesfull og veldig god å prate m om forhold rundt sykdommen. Raske, gode tilbakemeldinger. Alt i alt har hun vært helt super. Vil også rose legene som har legevakt samt blide, hyggelige resepsjonister og sykepleiere. Møter bare positive, profesjonelle og flinke medarbeidere. Egentlig greit å bli litt kjent m flere av legene på stedet. Blir tryggere i akutte situasjoner der fastlegen ikke kan motta.

Ingen god match..

Virker ofte sur og uinteressert og er lite tillitsvekkende. Har liten evne til å se utenfor "skoleboka" og ignorerer spørsmål hun ikke kan svare på eller temaer hun ikke er åpen for. Er lite interessert i mine egne betraktninger rundt tilstanden, men gjør seg fort opp egne meninger.

Føler overhodet ikke at hun bryr seg om meg som menneske, kun som et ledd i rekken..Har aldri ringt meg, til tross for prøvesvar som har vært godt utenfor referanseverdier. I beste fall sender hun en kopi av prøvene i posten.

Jeg har en kronisk lidelse som forutsettter ganske hyppige legebesøk og har aldri vært hos henne med mer akutte tilstander.

Er ofte punktlig når du først har time, men har altfor lang ventetid.

Anmeldelsen er ene og alene basert på min egen erfaring.

Både og. Kun for lettere medisinske tilfeller.

Jeg har hatt henne som fastlege i 3 år (med fravær av fødselspermisjon inkl). Det er ofte lang ventetid for å få time hos henne. Hun er flink på de lettere medisinske tilfellene, men har vanskeligheter med å se hele mennesket og tilby "verktøy" for å finne løsninger. Hun kan hentyde at hun kan skrive henvisninger til spesialist, men jeg synes det virker lettvint å bare gi fra seg problemet på den måten. Det skjer lissom ingenting etter at blodprøvene er tatt. Jeg har mistet tilliten til henne. Hun skriver ikke sykemeldinger heller, selv når det trengs. Det verste er kommentarer som "alle har problemer", "det er bare du som kan løse det". Å ikke bli trodd og få den hjelpen man nedverdiger seg til å be om, gjorde at jeg til slutt valgte en ny fastlege. Men hun er stort sett hyggelig til tross for litt overlegen og hastearbeid.