Else Helene Thorvik

Humana Sandvika AS Kvinne, 39 år

Autorisert2007
Ledige plasser 54 av 1650
Vil du bytte til denne fastlegen?

Humana Sandvika AS

Elias Smiths vei 10 1337 Sandvika
Else Helene Thorvik er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Else Helene Thorvik

Både og. Kun for lettere medisinske tilfeller.

Jeg har hatt henne som fastlege i 3 år (med fravær av fødselspermisjon inkl). Det er ofte lang ventetid for å få time hos henne. Hun er flink på de lettere medisinske tilfellene, men har vanskeligheter med å se hele mennesket og tilby "verktøy" for å finne løsninger. Hun kan hentyde at hun kan skrive henvisninger til spesialist, men jeg synes det virker lettvint å bare gi fra seg problemet på den måten. Det skjer lissom ingenting etter at blodprøvene er tatt. Jeg har mistet tilliten til henne. Hun skriver ikke sykemeldinger heller, selv når det trengs. Det verste er kommentarer som "alle har problemer", "det er bare du som kan løse det". Å ikke bli trodd og få den hjelpen man nedverdiger seg til å be om, gjorde at jeg til slutt valgte en ny fastlege. Men hun er stort sett hyggelig til tross for litt overlegen og hastearbeid.

Hyggelig og dyktig

Har hatt denne fastlegen i ca 3 år. Har hatt vanlige konsultasjoner og også en akutt situasjon, og opplevd legen som faglig dyktig, imøtekommende og interessert i å hjelpe. Kunne ikke bli møtt på bedre måte. Så jeg kan virkelig anbefale denne legen videre. Det eneste jeg legger merke til er at det er noe ventetid på tilgjengelige timer.

Svært god fastlege

Dr.Thorvik har vært fastlegen til meg og min mann i flere år, og vi er begge svært fornøyd. Hun tar seg alltid tid - uavhengig av om dagen hennes er fullpakket - til å lytte og til å gå over detaljer og spørsmål. Jeg har en kronisk helseproblematikk, og jeg møter derfor i perioder på mange typer leger. Noen er stresset og hastige, noen blir kanskje preget av travle dager med mange pasienter og synes kanskje at den kronisk syke pasienten er litt pysete osv. Sånn har jeg aldri blitt møtt hos Thorvik. Som lege er man jo i en slags maktposisjon hvor deres vurdering kan ha mye å si for pasientens situasjon så vel som verdighet. Thorvik har alltid møtt meg med respekt og tillitt, hun følger opp, hun husker til og med små detaljer fra livet mitt fra gang til gang - og hun møter meg som helt menneske - ikke bare symptomer som skal behandles. Hun undersøker, sender henvisninger, hun gir seg ikke før jeg har fått den hjelpen jeg trenger. Jeg anbefaler henne på det varmeste, hun er en dyktig og profesjonell lege - og et godt medmenneske. Jeg er glad i henne!

Dårlig erfaring

Har følt meg som hastearbeid og dårlig ivaretatt. De gangene jeg har vært innom har hun vært lite behjelpelig og veldig ignorant.

Ingen god erfaring, dessverre.

Følte meg nesten avvist etter å ha vært hos henne. Føltes som hastarbeid og jeg endte med å bytte lege etter tre ganger.
Sier ikke at hun er en dårlig lege. Men ikke for meg.