Else Helene Thorvik

Autorisasjon (2007)

Else Helene Thorvik er en av 116 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Else Helene Thorvik

Varierende

Jeg har vært mye hos denne legen. Egentlig synes jeg hun er flink og lyttende, men i mitt tilfelle har hun sviktet når det kommer til ting hun ikke kjenner godt til selv. Når man er lege bør man ikke si "vet ikke", men henvise til noen med spisskompetanse. Hun har altså hverken løst problemet eller henvist videre, angående ting som har plaget meg mye i hverdagen. Men når det kommer til konkrete ting som hun kjenner godt til, har hun vært veldig flink til å henvise og finne/gi informasjon. Hun er hyggelig og rolig.

Hun har også ALT for lang venteliste (14 dager), og kravet for å få akuttime er veldig høye. Sekretærene og de på laben er blide og hyggelige, noe som er kraftig mangelvare i Bærum (snakker av erfaring). Så derfor må jeg si "hverken eller", i og med at inntrykket er så varierende.

Unngå dersom du har barn!

Dette er ikke en lege å anbefale til barn. Vanskelig å kommunisere med, umulig å få time hos. Bør vurdere en annen lege.

Meget god fastlege

Dr. Thorvik er en god fastlege. Jeg har brukt henne nå i mange år. Hun lytter. Jeg opplever hun tar ansvar og er løsningsorientert. Prøver tas både ved behov og som oppfølging/ generell kontroll. Ved behov har jeg alltid fått oppfølging. Dersom man er litt fleksibel selv er det ikke vanskelig å få time.

Dr. Thorvik evner å være medmenneske og jeg kjenner meg godt ivaretatt.

Ingen god match..

Virker ofte sur og uinteressert og er lite tillitsvekkende. Har liten evne til å se utenfor "skoleboka" og ignorerer spørsmål hun ikke kan svare på eller temaer hun ikke er åpen for. Er lite interessert i mine egne betraktninger rundt tilstanden, men gjør seg fort opp egne meninger.

Føler overhodet ikke at hun bryr seg om meg som menneske, kun som et ledd i rekken..Har aldri ringt meg, til tross for prøvesvar som har vært godt utenfor referanseverdier. I beste fall sender hun en kopi av prøvene i posten.

Jeg har en kronisk lidelse som forutsettter ganske hyppige legebesøk og har aldri vært hos henne med mer akutte tilstander.

Er ofte punktlig når du først har time, men har altfor lang ventetid.

Anmeldelsen er ene og alene basert på min egen erfaring.

Både og. Kun for lettere medisinske tilfeller.

Jeg har hatt henne som fastlege i 3 år (med fravær av fødselspermisjon inkl). Det er ofte lang ventetid for å få time hos henne. Hun er flink på de lettere medisinske tilfellene, men har vanskeligheter med å se hele mennesket og tilby "verktøy" for å finne løsninger. Hun kan hentyde at hun kan skrive henvisninger til spesialist, men jeg synes det virker lettvint å bare gi fra seg problemet på den måten. Det skjer lissom ingenting etter at blodprøvene er tatt. Jeg har mistet tilliten til henne. Hun skriver ikke sykemeldinger heller, selv når det trengs. Det verste er kommentarer som "alle har problemer", "det er bare du som kan løse det". Å ikke bli trodd og få den hjelpen man nedverdiger seg til å be om, gjorde at jeg til slutt valgte en ny fastlege. Men hun er stort sett hyggelig til tross for litt overlegen og hastearbeid.