Snorre Osmund Bjaanæs

Tlf: 67 20 91 91 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Snorre Osmund Bjaanæs er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Snorre Osmund Bjaanæs

Dårlig

Byttet i dag fastlege straks etter time hos Snorre. Utrolig skuffet over legetimen jeg hadde i dag (og flere ganger tidligere). Han var forsinket, noe som selvsagt er helt i orden. Og når jeg kommer inn så virker han lite interessert og sitter og skriver inn hva som skal faktureres for i timen min samtidig som jeg forteller om noe svært privat og vanskelig.

Jeg var ganske fortvilet på timen i dag, og møtte forståelse. Men å sitte og plotte inn koder til fakturaen hvor den ene linjen han legger til er "tidsbruk", det tenker jeg er respektløst ovenfor pasienten som allerede har brukt 15 minutter av sin egen tid på å vente på forsinket lege. Han kan for øvrig vente med å notere ned hva pasienten skal faktureres for til samtalen om symptomer er ferdig.

Generelt så oppfatter jeg han som lite interessert, sliten og bagatelliserende. Jeg har flere ganger syns det var ubehagelig å måtte gå til han fordi jeg "ikke vil være til bry".

Den beste legen jeg har hatt.

Tar seg tid til å lytte til meg som pasient. Har god fagkunnskap, men henviser til de beste spesialister ved behov.

Delvis fornøyd

Jeg har gått hos Bjaanæs i noen år. Har hatt litt psykiske utfordringen. Han har i den perioden tatt meg på alvor og lyttet til hva jeg har sagt, men synes ikke han har vært særlig empatisk. Han er mer saklig og lyttende. I de senere årene har han tatt meg på alvor, men han er dyktigere på å lytte og gi salige kommentarer enn å være empatisk. Han har sin egen type humor som jeg ikke alltid skjønner.

Er blitt godt tatt vare på

Alltid blitt tatt alvorlig. Flink å forklare. Kort ventetid. Ringer meg eller sender meldinger om resultat på prøver. Veldig dyktig, synd jeg må bytte pga flytting.

En meget god og grundig lege

Jeg har bare godt å si om dr. Bjaanæs. Han er lett og kommunisere med, foretar grundig undersøkelse og er åpen om sin vurdering av plagen. Følte virkelig at han tok min plage seriøst.
Ved å benytte SMS fikk jeg raskt kontakt med kontoret for timebestilling.

Uempatisk og uinteressert

"Er arrogant" har blitt brukt tidligere, og er noe jeg også kan si meg enig i. Virker ikke interessert i å finne ut hva som feiler (eller tar ikke problemet alvorlig), men kjører likevel en del tester og også noen som kan var ganske sikker på ikke var nødvendig. Så det skal han ha tommel opp for.

Likevel er det en følelse av lite empati, og til tider å bli gjort narr av . Jeg tror at legen har en form for humor som jeg helt ikke skjønner meg på som gjør at jeg sikker igjen med de nevnte meningene, men en lege bør ta ting på alvor og være forståelsesfull og ha god kommunikasjon.

Overhode ikke fornøyd!

Han virker uinteressert, er arrogant, snakker nedlatende og hører ikke på pasienten. Han tar seg heller ikke tid og bruker mere tid på å få pasienten ut, enn å hjelpe. En mann med få ord og lite nyttig å si.

ikke anbefalt

Jeg har hatt han som fastlege i ca. 3 år, men ikke vært mye hos han. Sier lite, man må dra informasjon ut av legen. Lytter ikke på beskrivelse av symptomer/problem. Har ikke lest seg opp på pasientloggen ved oppfølgingsmøter og stiller dermed spørsmål helt utenfor aktuellt tema. Virker rett og slett uinteressert. Til tider "flåsete" kommentarer. Synes ikke legen inngir tillit og kan ikke anbefale legen ti andre.
Er iferd med å skifte til annen fastlege

skeptisk

Jeg var ikke fornøyd med denne legen. Arrogant og distansert. Jeg har byttet.

Bra lege

En bra lege, lite kommunikativ men etter min egen vurdering så er han en god lege. Kanskje litt for direkte, men sånn trenger vi.

kjempeflink

Jeg er kjempefornøyd med og ha han som fastlege, jeg har gitt han noen utenom almenlegefaglige problemer. Og det han ikke viste det tok han fram legeboken og var nøye i sine undersøkelser. Flink til og forklare. Tommel opp fra meg.

Godt fornøyd!

Har hatt ham som fastlege noen år og har ingen grunn til å klage.
Min mann og flere venner synes som meg.
Vi opplever alle å komme inn til "time" i rett tid og å få hastetime så sant det er mulig.
Jeg kan diskutere med - og stille spørsmål til - fastlegen og får hjelp med mine plager, hvis mulig. Hvis problemet ikke blir løst på flekken, kommer jeg tilbake til saken og får den hjelp som det er mulig å gi.

Taus

Selv inntrykk av mye taushet når man har vært hos han, Noe dårlig tid.

Faglig dyktig

Svært dyktig lege. Har alltid tatt meg seriøst. Føler at jeg blir tatt på alvor. Ville ikke byttet fastlege

Ikke fornøyd med denne legen

Jeg opplever at han ikke er interessert i å hjelpe, og ikke er faglig oppdatert.

Avslappet og dyktig

Han tar seg tid til å lytte og gir seg ikke før han finner hva som er feil. Er flink til å henvise videre når det er behov for det.

Fornøyd!

Avslappa og snill lege. Han tar seg god tid, og er lett å snakke med. Han virker oppriktig interessert i å finne ut av årsaken til mine plager. Virker solid faglig. Sympatisk, og flink til å høre etter. Har aldri opplevd at det har vært spesielt lang ventetid. Veldig fornøyd!:)

Flink og tilgjengelig

Er tilgjengelig og holder timeplanen bedre enn noen andre leger jeg har besøkt.
(forsinkelt noen ganger (fortåelig nok), men ikke hver gang som med enkelte andre)

For min del har han stilt de riktige spørsmål og funnet riktig diagnose.

Flink lege

Faglig dyktig, sympatisk, flink til å lytte og lett tilgjengelig.

Ville ikke gått dit om jeg var syk...

Min vurdering av denne fastlegen er dessverre nedslående. Har slitt med alvorlig sykdom og da var han arrogant og hadde liten faglig kompetanse innenfor feltet. Sa eksperter en ting så sa han noe helt annet. Satt igjen med følelsen av at jeg satt med mer kunnskap om sykdommen enn han. Dessuten hadde han liten vilje til å lære seg mer om sykdommen.