Jannike Reymert

Autorisasjon (1985)

Jannike Reymert er en av 18 fastleger i Namsos

Siste vurderinger av Jannike Reymert

Godt førsteinntrykk!

Nettopp hatt min første konsultasjon hos Jannike. Svært enkelt ærend (celleprøve) som kunne vært unnagjort på 2 minutter, særlig siden jeg dessverre var 5 minutter for sen til timen. Forsinkelsen tok hun med godt humør, og hun tok seg tid til å notere bakgrunnsopplysninger siden jeg var ny pasient hos henne, spørre nærmere om eventuelle underlivsplager og prevensjon, sjekke at registrert postadresse var korrekt, og litt småprat. God informasjon om oppfølging av prøven. Effektiv, men samtidig nøyaktig og grundig er mitt førsteinntrykk.

Svært fornøyd

Jeg opplever jannike reymert som svært direkte, dette kan være enkelte ikke liker helt, men for meg er dette et svært godt trekk hos en fastlege. Jeg har også opplevd å være i konflikt med en avdeling på sykehuset, der jannike stilte opp helt og holdent! Jeg fikk opplevelsen av at hun kjempet for at pasienten hennes skulle få det beste tilbudet, og at hun konfererte med spesialister for at dette skulle være mulig. Jannike er en ærlig lege, rett fram, tror ikke dette er legen du vil ha om du bare vil høre det du vil, men absolutt legen du vil ha om du vil holde deg frisk.

Alltid hyggelig og imøtekommende.

Hun lytter til meg. Gir meg råd og veiledning - ikke bare en resept og sykmelding.
Gir råd om alternative behandlingsmåter som f.eks. laserbehandling osv.
Gir klar tilbakemelding om hva som feiler og hva som må til for å bli frisk.

Anbefales IKKE

I mitt tilfelle fikk jeg opplevelsen av at legen helt enkelt manglet forståelse/vilje til å sette seg inn i min situasjon.
Jeg hadde bla. et ønske om å bli henvist til en spesialist, da jeg har psykisk helsemessige utfordringer jeg ville ordne opp i.
Ettersom jeg bor i tilstøtende kommune, viste det seg å være vanskelig å hjelpe meg.

Jeg fikk inntrykket av at det var viktigere å fortelle meg hvilken hjelp jeg ikke kunne få, grunnet mitt bosted. Samt at
At legen kan gi deg time på dagen er kanskje et pluss, men i mitt tilfelle holder det bare ikke.
Det kan muligens diskuteres hvor mye jeg kan bedømme etter to legetimer, men grunnlaget for tillit dannes på kortere tid en det.
Jeg er rett og slett sjokkert og misfornøyd.

Anbefales IKKE.

Jannike har tiden til deg samme dagen, noe som er bonus. MEN!!
Når det kommer til f.eks. prøver (blodprøver, urinprøver, svangerskap o.l.) er hun helt på trynet. Beklager uttrykket, men glemmer å ringe tilbake, glemmer å gi svar på prøver som er viktige, glemmer å henvise deg til andre som f.eks. ultralyd, kirurg o.l.
Får også følelsen av at hun ikke forstår at man er nervøs av en grunn, eller at hun ikke tar det serriøst.
- Nei, er så missfornøyd som det går ann å bli.