Jannike Reymert

Bakklandet legekontor

1985

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Bakklandet legekontor Telefonnummer74 20 90 4074 20 90 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sverresgate 23 7800 Namsos
Jannike Reymert er en av 10 fastleger i Namsos

Siste vurderinger av Jannike Reymert

Avfeiende og uinteressert

Jannike hoppet til feilaktige antakelser og stilte ikke gode spørsmål. Om du ønsker en lege som har tid til deg og møter deg med omsorg og likeverd er ikke dette riktig lege for deg. Men om du ønsker noen som ikke tar deg seriøst og får deg til å føle at hun har kontroll og blir fort ferdig er hun vel helt ok.

Sist sommer hadde jeg ikke vært til lege på 6 år og ønsket en generell helsesjekk og allergitest, i tillegg til et par andre ting. Jeg har plagdes med reaksjon på støv eller mugg. Svaret jeg fikk var at da kan jeg jo bare unngå den situasjonen der jeg får reaksjon. Jeg fikk inntrykk av at jeg var ganske dum som ikke skjønte det selv. Greit nok, jeg fortsetter å ta allergimedisin fra søstra mi.

Hun fortalte meg deretter at det er unødvendig å dra til lege om man er 25 år og ikke har noe spesifikt som man plages med. Jeg ønsket egentlig å snakke om at jeg hadde hatt uregelmessige blødninger og å sjekke muligheter for å skaffe psykolog, men til da klarte jeg ikke å hverken tenke eller huske hva jeg kom dit for, siden jeg følte meg krenket og flau. Kanskje jeg burde ha skrevet ned hva jeg ville prate om, men hennes manglende evne til medmenneskelighet er likevel ikke greit i et slikt yrke.

Den eneste veiledningen jeg fikk var å ta tilskudd av D-vitamin - fordi jeg tydeligvis ikke hadde vært mye ute den sommeren. Hvilket jeg hadde. Jeg blir bare ikke brun, og bruker i tillegg solkrem fordi hudkreft faktisk er en greie. Bytter lege. Betaler ikke for å bli avfeid og krenket.

Manglende empati og rutinepreget.

Nøkkelord:
- Rutinepreget.
- Lite empati.
- Ingen tillit ble etablert etter gjentatte legebesøk.
- Sentralt legekontor i sentrum.
- Imøtekommende ansatte i resepsjonen.
- Greit å få tak i legetime.

En utrolig dyktig lege

Jeg har hatt en del leger, men for første gang har jeg en lege som er effektiv, følger opp og gjør en grundig jobb. Hun er dyktig og faglig oppdatert. Det jeg synes er viktigst er faktisk at får en føle til at hun har hørt deg, tar deg på alvor og følger opp. Jeg føler meg godt ivaretatt og anbefaler denne legen på det varmeste.

Godt førsteinntrykk!

Nettopp hatt min første konsultasjon hos Jannike. Svært enkelt ærend (celleprøve) som kunne vært unnagjort på 2 minutter, særlig siden jeg dessverre var 5 minutter for sen til timen. Forsinkelsen tok hun med godt humør, og hun tok seg tid til å notere bakgrunnsopplysninger siden jeg var ny pasient hos henne, spørre nærmere om eventuelle underlivsplager og prevensjon, sjekke at registrert postadresse var korrekt, og litt småprat. God informasjon om oppfølging av prøven. Effektiv, men samtidig nøyaktig og grundig er mitt førsteinntrykk.

Svært fornøyd

Jeg opplever jannike reymert som svært direkte, dette kan være enkelte ikke liker helt, men for meg er dette et svært godt trekk hos en fastlege. Jeg har også opplevd å være i konflikt med en avdeling på sykehuset, der jannike stilte opp helt og holdent! Jeg fikk opplevelsen av at hun kjempet for at pasienten hennes skulle få det beste tilbudet, og at hun konfererte med spesialister for at dette skulle være mulig. Jannike er en ærlig lege, rett fram, tror ikke dette er legen du vil ha om du bare vil høre det du vil, men absolutt legen du vil ha om du vil holde deg frisk.