Jarle André Unes

Autorisasjon (2004)

Jarle André Unes er en av 19 fastleger i Nes

Siste vurderinger av Jarle André Unes

Fraværende, lite forståelsesfull og man må selv foreslå hva man trenger.

Svarer ikke på e-konsultasjon, ringer deg ikke på telefonlegetime(r), lang ventetid, jeg må selv foreslå eller nevne hva jeg trenger (blodprøver, røntgen osv).
Tafatt og lite forståelsesfull, ei heller engasjert.
Hårreisende hvor dårlig oppfølgning han gir.

Trygg og flink

Har vært min lege i mange år, godt å ha en lege som kjenner en godt. For meg er han punktlig og gjør aldri feil.

Hyggelig men...

Har vært hos denne legen i ett år, og har vært hyggelig hver gang jeg har snakket med han, men... Det er noen store men her...
For det første så er det veldig lang ventetid og generelt veldig dårlig tilgjengelighet på legen.
Det tar lang tid å få svar når man ringer til resepsjonen, og hvis du sender de en melding på Helsenorge får du skjeldent svar.

Denne legen tar seg betalt for ALT. Sender du han et spørsmål på Helsenorge så tar han seg betalt på noe som tar han 1 minutt å svare på.
Det samme gjelder spørsmål som han sier du må komme inn for å ta en vurdering av, og tar seg faktisk betalt av dette også. Du må med andre ord betale 2 ganger for samme sak. En såkalt "e-konsultasjon" og fysisk oppmøte.

Venter du svar fra f.eks blodprøve og har noen spørsmål vil du ikke få svar om du ikke spesifikt ber om det.
Hvis du lurer på noe så ikke bruk Helsenorge, men ring Årnes Legesenter resepsjonen for å slippe å få en faktura for å spørre...

Anbefaler ikke denne legen da han virker mer opptatt av å tjene penger en å gi pasientene sine en hyggelig og bra opplevelse.
Tar lang tid å få time også...

STYR UNNA!

Svarer ikke på henvendelser

Denne legen svarer ikke på e-henvendelser. Dette har skjedd flere ganger. Det er også ukesvis med ventetid på å få time, så som fastlege er han ganske utilgjengelig. Anbefaler å styre unna! Kommer til å bytte fastlege, for her er det lite hjelp og oppfølging å få.

Utilgjengelig fastlege

Jeg har brukt denne fastlegen ca 1/2 år. Har aldri møtt han personlig, men har 4 ganger tatt kontakt med legekontoret for medisinske spørsmål og for behov for sykmelding, der jeg hver gang fikk beskjed om at fastlegen skulle ringe meg tilbake med svar. 1/2 år har gått og jeg hørte aldri noe fra han noen av gangene.
En annen gang tok jeg blodprøver med avvik som var behandlingskrevende (noe jeg fant ut av selv, da fastlegen aldri ringte meg opp og ga beskjed). Byttet til en annen lege på samme legesenter, som umiddelbart tok kontakt samme dag som jeg henvendte meg for svar på de samme medisinske spørsmål jeg ønsket svar på fra Unes tidligere.

Dermed får han strykkarakter fra meg.